eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

PracaGrupypl.praca.dyskusjePrzedstawiciel Medyczny › Re: Przedstawiciel Medyczny
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!pingwin.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.nask.pl!news.cy
    f-kr.edu.pl!not-for-mail
    From: "Pawel A." <a...@w...pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Przedstawiciel Medyczny
    Date: Wed, 29 Jan 2003 10:11:32 +0100
    Organization: Academic Computer Center CYFRONET AGH
    Lines: 39
    Message-ID: <b185uv$dn0$1@srv.cyf-kr.edu.pl>
    References: <b1700p$drd$1@news.tpi.pl> <b180dv$9bm$1@news.tpi.pl>
    NNTP-Posting-Host: 149.156.62.133
    X-Trace: srv.cyf-kr.edu.pl 1043831583 14048 149.156.62.133 (29 Jan 2003 09:13:03 GMT)
    X-Complaints-To: n...@c...edu.pl
    NNTP-Posting-Date: Wed, 29 Jan 2003 09:13:03 +0000 (UTC)
    X-Priority: 3
    X-MSMail-Priority: Normal
    X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 5.00.2919.6700
    X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V5.00.2919.6700
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.praca.dyskusje:71257
    [ ukryj nagłówki ]

    (...ciach....)
    > Praca ta polega głównie na dawaniu lekarzom próbek leków i przekonywaniu
    do
    > stosowania tych leków, Jest to więc funkcja informacyjna i aby pełnić taką
    > funkcję trzeba mieć wiedzę medyczną. Dlatego przedstawiciele medyczni to
    > głównie osoby po medycynie.

    Jest tez sporo farmaceutow i biologów. Ważna czescią pracy PM - kto wie czy
    nie wżniejszą niż ganianie za poszczegolnymi lekarzami - jest negocjownie
    kontraktów ze szpitalami na zakup leków. Przypomina to trochę przetarg na
    samolot wielozdaniowy: nie wystarczy, że przekonasz dyrektora czy ordynatora
    o najwyższej jakości oferowanych lekow - musisz jeszcze pokazać inne
    korzyści płynące z podpisania z wami umowy. Te "inne korzysci" to np. nowe
    aparaty do EKG, USG, monitoringu czy temu podobne, przekazane szpitalowi
    (formalnie np. "wypożyczone do pretestowania" ). Oczywice w takich wypadkach
    PM spełnia w zasadzie rolę pośrenika pomiędzy władzami szpitala i swojej
    firmy, musi się jednak wykazywać niezłymi zdolnościami negocjacyjnymi żeby w
    ostatecznym rachunku koszty "zachęt" nie okazały sie zbyt duże. Czesto PM -
    chociaż w niektórych frimach funkcjonują do tego specjalni "przedstawiciele
    naukowi"- zajmują się też innymi formami promowania leków: np.
    negocjowaniem sponsorowania konferencji, zachęcaniem szpitali do udziału w
    projektach badawczych, zamawianiem wykładów czy artykółow itd itp... - ale
    to już dla osób z większym doswiadczeniem

    > Wiedz również, że środowisko lekarskie jest bardzo specyficzne. Sa to
    ludzie
    > naogół zarozumiali, majacy wysokie mniemanie o sobie. A jak z takimi
    ludźmi
    > się pracuje to chyba wiesz.

    Róznie bywa. Tam gdzie aktywność "repów" konczy się na wciśnięciu próbek i
    materiałów promocyjnych, lelarze rzeczywiście traktują ich z nieukrywaną
    wyższością. Jednak w większych ośrodkach - bo z reguły w takich mejscach
    stosuje sie najwięcej innych dróg promocji - sytuaja jest lepsza.

    Pozdrowienia
    Paweł


Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1