PracaGrupypl.praca.dyskusje › Protesty przeciw budowie HIPERMARKETOW

  • 11. Data: 2002-07-05 18:30:07
    Temat: Re: Protesty przeciw budowie HIPERMARKETOW
    Od: "fotech" <u...@p...onet.pl>

    > zgadzam się... ale co to ma do dyskusji?

    A to, ze powinno sie przeprowadzic kontrole we WSZYSTKICH placówkach
    handlowych, a nie kierowac sie faktem, czy podmiot jest zagraniczny czy
    polski...
    Pewnie wiekszosc z Was nie pamieta, ale podobne problemy mialy w Polsce
    Komunistycznej prywatne podmioty - kontra państwowe.
    Jestem przekonany święcie, że mali polscy sklepikarze łącznie okradają
    Państwo z wiekszej kasy na podatkach, niż wszystkie zachodnie hipersklepy
    łącznie.

    Wojtek

  • 12. Data: 2002-07-08 05:33:17
    Od: "winetu" <P...@p...onet.pl>

    Hipermarkety powodują olbrzymi wzrost bezrobocia,
    > niezależnie od tego, jakie bzdury będziecie tu pisać.

    Nie twierdze, że mam racje. Napisałem co zaobserwowałem. Jak masz konkretne
    argumenty to argumentuj linijka pod linijką. A jak jedynym Twoim argumenrtem
    jest to, że są to bzdury to lepiej nie pisz.

  • 13. Data: 2002-07-08 06:29:28
    Od: "Rafal" <?@?.?>

    > A to, ze powinno sie przeprowadzic kontrole we WSZYSTKICH placówkach

    No i kontrole są przeprowadzane we wszystkich.
    Inną sprawą jest to, że hipermarkety po prostu wolą płacić kary, niż np.
    metkować każdy towar na półce.

    Ale to już jest temat na zupełnie inną dyskusję - bo równie dobrze można
    dyskutować o tym jak to dla biednych zapłacenie mandatu to duży wydatek, a
    bogaty może spokojnie przekraczać prędkość, bo dla niego 250 zł to nie
    problem.

  • 14. Data: 2002-07-08 17:12:13
    Od: "Efro" <w...@w...edu.pl>

    Użytkownik "fotech" <u...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > Jestem przekonany święcie, że mali polscy sklepikarze łącznie okradają
    > Państwo z wiekszej kasy na podatkach, niż wszystkie zachodnie hipersklepy

    Buahahaha
    Wiekszej bzdury nie czytalem juz dawno, malych polskich sklepikarzy nie stac
    na
    nieplacenie podatkow... w przeciwienstwie do duzych sieci

  • 15. Data: 2002-07-08 17:13:34
    Od: "Efro" <w...@w...edu.pl>

    Użytkownik "Rafal" <?@?.?> napisał w wiadomości

    > No i kontrole są przeprowadzane we wszystkich.
    > Inną sprawą jest to, że hipermarkety po prostu wolą płacić kary, niż np.
    > metkować każdy towar na półce.

    Nie trzeba metkowac towaro na polce, jezeli w sklepie zainstalowane sa na
    scianach w widocznym miejscu czytniki kodow kreskowych(to takie dziwne
    pudelka na slupach ;))

  • 16. Data: 2002-07-08 17:14:51
    Od: "Efro" <w...@w...edu.pl>

    Użytkownik "Peem" <s...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Użytkownik "winetu" <P...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > zatrudniają
    >
    > Proponuję zapoznać się z prowadzonymi w krajach Beneluxu badaniami nad
    > "zmniejszaniem" bezrobocia przez hipermarkety. Tematem tym zajmowal sie
    > chyba m.inn. prof. Pomykalski z OiZ PŁ.
    > Prawda jest taka, że Hipermarkety powodują olbrzymi wzrost bezrobocia,
    > niezależnie od tego, jakie bzdury będziecie tu pisać.

    No coz, mechanizacja tez, to zjawisko nazywa sie "wzrostem wydajnosci"

  • 17. Data: 2002-07-08 19:09:05
    Od: jerzu <n...@j...one.pl>

    On Mon, 8 Jul 2002 08:29:28 +0200, "Rafal" <?@?.?> wrote:

    >Inną sprawą jest to, że hipermarkety po prostu wolą płacić kary, niż np.
    >metkować każdy towar na półce.

    A od kiedy trzeba metkować towar na półkach?

    --
    Pozdrawiam - Dariusz Niemczyński j...@i...pl
    http://jerzu.lubi.luftbrandzlung.org - strona domowa

  • 18. Data: 2002-07-09 07:25:47
    Od: "Rafal" <?@?.?>

    > A od kiedy trzeba metkować towar na półkach?

    Mam znajomych pracujących w handlu i słyszałem, że kontrole PIHu karały za
    brak metkowania towaru na półkach.
    Ale nieznam odpowiedniego przepisu, więc biję się w piersi - być może nie
    trzeba.
    Ale to było tylko jako przykład. Generalna zasad o jaką mi chodziło, to to,
    że hipermarkety nie mają żadnych przywilejów stanowionych prawem.
    Wszystkie przewagi jakie mają hipermarkety wynikają z tego, że ludzie chodzą
    tam tłumnie i kupują. Ale kto im zabroni?

    Rafał

  • 19. Data: 2002-07-09 11:33:23
    Od: "Efro" <w...@w...edu.pl>

> [...]
    chodzą
    > tam tłumnie i kupują. Ale kto im zabroni?

    Przeczytaj kilka moich postow to bedziesz wiedzial jaka maja przewage, gdyby
    wprowadzono podatek obrotowy to by ich przewaga gwaltownie spadla, a ceny w
    nich
    wzrosly o jakies 2-3%...

  • 20. Data: 2002-07-09 14:19:04
    Od: "Rafal" <?@?.?>

> [...]
    gdyby
    > wprowadzono podatek obrotowy to by ich przewaga gwaltownie spadla, a ceny

    Ale ja nie chce, żeby ceny wzrosły 2-3%, bo sam kupuję w hipermaketach. Ty
    chcesz, żeby ceny wzrosły?