PracaGrupypl.praca.dyskusje › Programowanie wspolbiezne i rozproszone - UNIX

  • 1. Data: 2002-04-15 20:09:02
    Temat: Programowanie wspolbiezne i rozproszone - UNIX
    Od: "Mariusz" <m...@p...onet.pl>

    Witam !!
    Czy ktos z grupowiczow orientuje sie jakie istnieje (czy w ogole istnieje )
    zapotrzebowania na programistów z powyzszego tematu ???

  • 2. Data: 2002-04-15 20:45:00
    Od: "Beny" <b...@p...gazeta.pl>

    "Mariusz" <m...@p...onet.pl> wrote in message
    > Witam !!
    > Czy ktos z grupowiczow orientuje sie jakie istnieje (czy w ogole
    istnieje )
    > zapotrzebowania na programistów z powyzszego tematu ???

    Hi

    To zalezy od tego dlaczego pytasz.
    Jesli szukasz specjalizacji, po ktorej chcesz latwo zarabiac kase -
    zapomnij.
    Nie tedy droga.
    Jesli pytasz bo uwazasz ze jestes w tym dobry to oznacza ze nie jestes tak
    dobry jak uwazasz - bo dobrzy nie szukaja pracy - praca ich znajduje sama.
    Znow nie tedy droga.

    Tak mi sie wydaje.

    BTW.
    Pomijajac fakt ze chyba pytasz o umiejetnosc projektowania systemow
    wpolbieznych i lub rozproszonych. Bo z umiejetnosci programowania to C(++)
    na troche wyzszym poziomie niz przecietny i juz (IMHO).

    Pozdr.
    Beny

  • 3. Data: 2002-04-16 01:28:02
    Od: "Efro" <w...@w...edu.pl>

    > Pomijajac fakt ze chyba pytasz o umiejetnosc projektowania systemow
    > wpolbieznych i lub rozproszonych. Bo z umiejetnosci programowania to C(++)
    > na troche wyzszym poziomie niz przecietny i juz (IMHO).

    Samo programowanie nic ci nie da musisz byc specem od algorytmow
    rozproszonych, a to juz nie takie latwe ;))

  • 4. Data: 2002-04-16 17:29:14
    Od: "Jacek Domański" <j...@p...com>

    Użytkownik "Efro" <w...@w...edu.pl> napisał w wiadomości
    C(++)

    > Samo programowanie nic ci nie da musisz byc specem od algorytmow
    > rozproszonych, a to juz nie takie latwe ;))

    Programowanie wspolbiezne ma sens w systemach czasu rzeczywistego na
    mikrokontrolerach, ktore przy malej mocy obliczeniowej musza sie wyrobic z
    obsluga wielu zadan - zwlaszcza tych krytycznych czasowo. Nie mozna sobie
    tam pozwolic na puste oczekiwanie - czas procesora musi byc wykorzystany do
    maksimum. Ale mysle, ze samo programowanie wspolbiezne jest tylko
    narzedziem, technika, ktora trzeba zastosowac tam, gdzie jest to potrzebne.
    Nic na sile :-))
    Wiec chyba trudno mowic o programiscie "wspolbieznym" bo nie zawsze to chyba
    jest niezbedne.
    Im wiecej umiejetnosci tym lepiej.

    Pozdrawiam

    Jado.

  • 5. Data: 2002-04-16 18:36:09
    Temat: Re: Programowanie wspolbiezne i rozproszone - UNIX mocno juz OOT i NTG
    Od: "Beny" <b...@p...gazeta.pl>

    "Jacek Doma?ski" <j...@p...com> wrote in message

    > U?ytkownik "Efro" <w...@w...edu.pl> napisa? w wiadomo?ci
    [ciach]
    > Programowanie wspolbiezne ma sens w systemach czasu rzeczywistego na
    > mikrokontrolerach, ktore przy malej mocy obliczeniowej musza sie wyrobic z
    > obsluga wielu zadan - zwlaszcza tych krytycznych czasowo. Nie mozna sobie

    Niekoniecznie - co wiecej raczej bym tych technik w malych systemach czasu
    rzeczywistego niestosowal. W duzych musialbym sie zastanowic bo sie z takimi
    nie spotkalem. Rownolegle wykonywane procesy tak ale nie wspolbieznie.
    Rozproszenie niektorych systemow RTOS jez oczywiste ale znow wykonywane
    procedury sa w maly stopniu wspolbiezne logicznie.

    Mysle ze pytanie dotyczylo raczej budowy systemow obliczeniowych lub
    bazodanowych posadowionych na klastrach lub niezaleznych maszynach
    Unixowych. To jest naprawde fascynujaca "zabawa" w jaki sposob dynamicznie
    dzielic i synchronizowac zadania.

    Ja sie teraz juz tylko slizgam po temacie, ale kiedys jakies (5-6 lat temu)
    probowalem budowac taki system na uczelni - male zainteresowanie mojego
    szefa i wrodzone lenistwo osobiste - wsyd sie przyznac odpuscilem sobie.

    Pozdr.
    Beny