PracaGrupypl.praca.dyskusje › Proces rekrutacji do PWC

  • 11. Data: 2005-02-01 08:46:56
    Temat: Re: Proces rekrutacji do PWC
    Od: Tomasz Brzeziński <s...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Aganieshka" <n...@s...op.pl> napisał w
    wiadomości news:ctnb3a$22f$1@news.onet.pl...
    > W niusie ctl24b$igh$...@n...onet.pl,
    > Tomasz Brzeziński raczyl(a) sie wypowiedziec nastepujaco:
    >
    > /cut/

    > etam. twardym trzeba byc nie mientkim:)
    > jesli ma sie pewnosc ze po roku, dwoch, bedzie sie zarabiac 2 lub wiecej
    > razy tyle, to przeciez mozna przebidowac:)

    4000 pln po roku, dwóch wyżymania?
    Znaczy, ja wiem, że dla wielu ludzi to są bardzo duże pieniądze. Ale z tego
    co wiem, żeby się dostać do PWC i innych tego typu firm, trzeba przejść na
    tyle solidną rekrutację, że trafiają ludzie w miarę inteligentni. A tacy
    IMHO bez problemów mogą znaleźć (fakt - w W-wie, gdzie indziej może być
    ciężej) podobnie płatną pracę w normalnych warunkach. Mam wokół siebie pełno
    takich przykładów...
    Swoją drogą, to jeśli oni rzeczywiście tyle zarabiają, to ja się
    zastanawiam, kiedy zacznie działać mechanizm negatywnej selekcji - i do PWC
    będą trafiały osoby, którym nie udało się znaleźc nic sensowniejszego.

    Sigurd

  • 12. Data: 2005-02-01 09:19:49
    Od: amfora <a...@i...pl>

    majkel <m...@o...pl> wrote:
    > Użytkownik "Artur R. Czechowski" <a...@h...pl> napisał w wiadomości
    > na pocztaku jest 2K+ , 4 K jest po roku pracy , potem co jakis czas (18,24
    > miesiace) kwota ta sie mnozy x 1,5-2,

    Bzdury kolego wypisujecie i wprowadzacie czytelników w błąd.
    2K+ to może dostaje praktykant, ale z pewnością nie zatrudniony na stałe
    konsultant. Firmy Wielkiej Czwórki od kilku lat płacą podobnie i narybek
    dostaje nieco ponad 4K i dodatkowe bonusy.
    Faktycznie, w krótkim terminie i na warszawskie warunki to słaba oferta.

    Ale niezmiennie powtarzam: najpierw przejdzcie przez proces rekrutacji, a
    potem wybrzydzajcie na pensję. ;> Może uda się wynegocjować więcej.

    amf.

    --
    ./|\. http://akson.sgh.waw.pl/~ad20082/ ./|\.
    Błogosławiony ten, co nie mając nic do powiedzenia,

  • 13. Data: 2005-02-01 10:34:30
    Od: "Aganieshka" <n...@s...op.pl>

    W niusie ctnfu9$ip$...@n...onet.pl,
> [...]

    > zastanawiam, kiedy zacznie działać mechanizm negatywnej selekcji - i
    > do PWC będą trafiały osoby, którym nie udało się znaleźc nic

    fakty chyba swiadcza przeciw takiej opinii. tego typu firmy ztcw nie
    zmieniaja polityki zatrudnieniowej zbyt czesto. a absolwenci od lat walcza o
    miejsca w nich jak o ogien. tak wiec musi ich cos przyciagac- jesli nie
    pieniadze na poczatku to ich pewnosc po paru latach? moze prestiz? moze
    pewna przejrzystosc regul?

    pzdr, aga

    --
    I'm a lumberjack, and I'm okay. I sleep all night and I work all day.
    (...) I cut down trees. I wear high heels, suspendies, and a bra.

  • 14. Data: 2005-02-01 18:41:42
    Od: k...@i...pl

    > Przepraszam, ja chyba coś przeoczyłem. Skąd ta kwota 4k brutto?
    >
    > Pozdrawiam
    >        Czesiu
    >
    > PS. Gdybym jakiś cudem trafił na rekturację do PWC i zaproponowano by mi
    >    kwotę 4k brutto PLN miesięcznie to nie wiem, czy bym wyszedł
    >    z pomieszczenia, czy też wyturlał się rechocząc ponuro, ale z pewnością
    >    bym pomieszczenie opuścił.

    Nie zapominaj o jednej rzeczy, ze to rekrutacja dla absolwentow "bez
    doswiadczenia". Nie ma az tak wielu firm, ktore oferuja wiecej absolwentom
    kierunkow finansowych i ekonomicznych, a zapewne jak wiesz, uczelnie wypluwaja
    teraz takich tysiace.
    Zreszta jakos nie zauwazylem, by byla w PwC jakas negatywna selekcja, o ktorej
    to wrecz pisze ktos w dalszej czesci watku. Wrecz przeciwnie, wiekszosc osob
    to niezle jednostki, najczesciej po SGH (a nie jakiejs szkole wyzszej
    gotowania na gazie i zmywania naczyn w koziej wolce), bardzo czesto z
    ukonczonymi kilkoma fakultetami, zagranicznymi uczelniami i praktykami
    miedzynarodowymi. Uwazasz, ze sa to osoby kiepskie i poszly do PwC (lub
    jakiejkolwiek innej firmy z Big4) bo gdzie indziej ich nie chcieli?

    A co do pensji... owszem, bardzo srednia jesli wziac pod uwage place
    warszawskie, ale co bys powiedzial na przemnozenie tej kwoty przez >=3 w ciagu
    3-5 lat (niekoniecznie dalej w konsultingu)? Wiele osob godzi sie na dlugie i
    meczace godziny pracy za umiarkowana pensje ze wzgledu na te wlasnie
    perspektywe...Cos za cos..kazdy ma prawo wyboru.

    Pozdr

    K.

    P.S. Ile dostales jako absolwent w Twojej pierwszej powaznej pracy w wieku np
    24 lat? Jesli mniej niz 4k to wysmiales pracodawce i wyszedles czym predzej?

  • 15. Data: 2005-02-01 20:43:13
    Od: "majkel" <m...@o...pl>

> [...]
    > miejsca w nich jak o ogien. tak wiec musi ich cos przyciagac- jesli nie
    > pieniadze na poczatku to ich pewnosc po paru latach? moze prestiz? moze
    Dokladnie , to tak jak z wyzszymi uczelniami w kraju. Ukonczenie renomowanej
    nie w kazdym przypadku gwarantuje wiedze i umiejetnosci. A pozatym, jak ktos
    byl w PWc to wie ze pachnie to wielkim biznesem i jeszcze wiekszymi
    pieniedzmi,

    pozdrawiam, majkel

  • 16. Data: 2005-02-01 20:48:49
    Od: "majkel" <m...@o...pl>

    Użytkownik "amfora" <a...@i...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > dostaje nieco ponad 4K i dodatkowe bonusy.
    > Faktycznie, w krótkim terminie i na warszawskie warunki to słaba oferta.
    No ja mowie o praktykantach, ludzi z doswiadczeniem nie przyjmuja za czesto,
    na 1 przyjetego praktykanta to jakies 0,05 czlowieczka z doswiadczeniem,
    ktory prace zaczyna od razu od konsultanta. Wczesniej niestety trzeba
    praktyke przejsc i 2K zabrac.......

    poz

    majkel

  • 17. Data: 2005-02-01 20:52:39
    Od: "majkel" <m...@o...pl>

    Użytkownik <k...@i...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > meczace godziny pracy za umiarkowana pensje ze wzgledu na te wlasnie
    > perspektywe...Cos za cos..kazdy ma prawo wyboru.
    ZGADZAM SIE . Jest to najlepszy przyklad na dzialanie prawa podazy na rynku
    pracy.
    Studenci wiedza co robia. JEsli kiedys PWC przstanie sie oplacac to predzej
    czy pozniej z niego zrezygnuja Ci najzdolniejsi. Narazie jednak PWC wciaz
    kusi. Pozatym juz kilka miesiecy pracy tam moze (nie musi) gwarantowac
    niezla sciezke kariery, wiem to po znajomym......

    poz

    majkel

  • 18. Data: 2005-02-01 21:34:06
    Od: "Artur R. Czechowski" <a...@h...pl>

    On 2005-02-01, k...@i...pl <k...@i...pl> wrote:
> [...]
    > doswiadczenia". Nie ma az tak wielu firm, ktore oferuja wiecej absolwentom
    > kierunkow finansowych i ekonomicznych, a zapewne jak wiesz, uczelnie
    No cóż, to prawda. Tak przy okazji, najwyższy czas zacząć obalać mit, że
    wyższe studia zapewnią dobrą pracę. Bo jak na razie wygląda na to, że dobrą
    pracę ma ten, kto ma fach w rękach. Ekipa, która właśnie kończy mi remont
    kuchni ma terminy zajęte na przynajmniej miesiąc do przodu. Osiedlowa
    stolarnia też zapieprza na pełnych obrotach. Ba, mają kłopot ze znalezieniem
    pracowników. A wcale kiepsko nie płacą.

> [...]
    > na dlugie i meczace godziny pracy za umiarkowana pensje ze wzgledu na te
    > wlasnie perspektywe...Cos za cos..kazdy ma prawo wyboru.
    Znajomy programista pracujący w dobrej firmie (fakt, że zatrudnił się w dobrym
    okresie) zarabia ponad 6k. I wcale nie siedzi w nadgodzinach. Dobry
    freelancer mając dostęp do zleceń wyciągnie 8k. Mając jeszcze do tego
    nienormowany czas pracy. I też się przy tym specjalnie nie przepracuje.

    > P.S. Ile dostales jako absolwent w Twojej pierwszej powaznej pracy w
    > wieku np 24 lat? Jesli mniej niz 4k to wysmiales pracodawce i wyszedles
    > czym predzej?
    Przelicz te 4k na ich równowartość 8 lat temu, to będę miał z czym
    porównać.

    Pozdrawiam
    Czesiu
    --
    Z próżnego i recover nie odzyska
    /z pamiętnika administratora/

  • 19. Data: 2005-02-01 21:35:43
    Od: Przemysław Maciuszko <s...@h...pl>

    majkel <m...@o...pl> wrote:

    > kusi. Pozatym juz kilka miesiecy pracy tam moze (nie musi) gwarantowac
    > niezla sciezke kariery, wiem to po znajomym......

    Może niektórzy poczują się zdziwieni, ale nie wszyscy mają jako cel życiowy
    pracę 7 dni w tygodniu, po 12 dziennie w imię 'czegoś' (kasy?)

    --
    Przemysław Maciuszko

  • 20. Data: 2005-02-01 22:53:05
    Od: "Marek" <m...@o...pl>

    > Kasa niezla? 4000 brutto to niezla? Jak na Wawe i 10-12 godzin pracy to
    > a kto mowi o Wawie ???? :]

    Wole sam robic kursy ktore finansuja w PWC np kurs bieglego ksiegowego
    europejskiego (ACCA) za 30.000PLN niz meczyc sie codziennie po 12 godzin w
    PWC a jeszcze wymagania jakie... Wymagaja nie wiem czego, najlepiej byc
    pieknym, madrym ,doswiadczonym, madrym i bogatym.Wtedy z praktykami
    zagranicznymi dostanie sie prace w PWC..;)