PracaGrupypl.praca.dyskusjeProces rekrutacji do PWC › Re: Proces rekrutacji do PWC
    From: "Artur R. Czechowski" <a...@h...pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Proces rekrutacji do PWC
    Date: Tue, 1 Feb 2005 21:34:06 +0000 (UTC)

    On 2005-02-01, k...@i...pl <k...@i...pl> wrote:
    > Nie zapominaj o jednej rzeczy, ze to rekrutacja dla absolwentow "bez
    > doswiadczenia". Nie ma az tak wielu firm, ktore oferuja wiecej absolwentom
    > kierunkow finansowych i ekonomicznych, a zapewne jak wiesz, uczelnie
    > wypluwaja teraz takich tysiace.
    No cóż, to prawda. Tak przy okazji, najwyższy czas zacząć obalać mit, że
    wyższe studia zapewnią dobrą pracę. Bo jak na razie wygląda na to, że dobrą
    pracę ma ten, kto ma fach w rękach. Ekipa, która właśnie kończy mi remont
    kuchni ma terminy zajęte na przynajmniej miesiąc do przodu. Osiedlowa
    stolarnia też zapieprza na pełnych obrotach. Ba, mają kłopot ze znalezieniem
    pracowników. A wcale kiepsko nie płacą.

    > A co do pensji... owszem, bardzo srednia jesli wziac pod uwage place
    > warszawskie, ale co bys powiedzial na przemnozenie tej kwoty przez >=3 w
    > ciagu 3-5 lat (niekoniecznie dalej w konsultingu)? Wiele osob godzi sie
    > na dlugie i meczace godziny pracy za umiarkowana pensje ze wzgledu na te
    > wlasnie perspektywe...Cos za cos..kazdy ma prawo wyboru.
    Znajomy programista pracujący w dobrej firmie (fakt, że zatrudnił się w dobrym
    okresie) zarabia ponad 6k. I wcale nie siedzi w nadgodzinach. Dobry
    freelancer mając dostęp do zleceń wyciągnie 8k. Mając jeszcze do tego
    nienormowany czas pracy. I też się przy tym specjalnie nie przepracuje.

    > P.S. Ile dostales jako absolwent w Twojej pierwszej powaznej pracy w
    > wieku np 24 lat? Jesli mniej niz 4k to wysmiales pracodawce i wyszedles
    > czym predzej?
    Przelicz te 4k na ich równowartość 8 lat temu, to będę miał z czym
    porównać.

    Pozdrawiam
    Czesiu
    --