PracaGrupypl.praca.dyskusje › Problem z wypowiedzeniem

  • 1. Data: 2006-01-21 09:39:09
    Temat: Problem z wypowiedzeniem
    Od: "HeFToL" <k...@w...pl>

    Wiem,ze już podobny problem był poruszany,ale wydaje mam jeszcze kilka
    pytań.
    Byłam przez rok zatrudniona na umowę zlecenie; potem przez kilka miesiecy
    szukałam pracy. Zostałam zatrudniona na okres próbny - 2,5 miesiąca, w
    wymiarze 3,4 etatu. Przeszłam pomyślnie przez ten okres próbny i 16 stycznia
    podpisałam umowę na czas okreslony - od 16 I do 31.12.2010 roku, równiez w
    wymiarze 3,4 etatu.
    Jednoczesnie w tym samym dniu, dosłownie 10 minut po podpisaniu umowy,
    zatelefonowano do mnie z innej firmy, proponując mi pracę w pełnym wymiarze
    godzin i z dwa razy większymi zarobkami. W poniedziałek mam iść ustalic
    szczegóły.
    W obecnej firmie obowiązuje mnie dwutygodniowy okres wypowiedzenia. Jeśli
    złożę wypowiedzenie we wtorek 24 stycznia, to od jakiego dnia będzie on
    liczony?? W umowie jest napisane, ze przysługuje mi juz 16,25 dni/130 godzin
    (w tym1,25 dnia/10 godzin za 2005 rok) urlopu wypoczynkowego. Jesli moj nowy
    pracodawca będzie wymagał mojej obecności od 1 lutego, to czy w starej
    firmie mogę na ten okres wypowiedzenia wziąć urlop??Zakładając, ze dostane
    ten urlop, czy zatem w nowej firmie, w tym roku będę miała jeszcze możliwość
    urlopu??
    Pozdrawiam
    Agnieszka

  • 2. Data: 2006-01-21 10:04:05
    Temat: Re: Problem z wypowiedzeniem
    Od: gromax <gromax@WYTNIJ_TO_interia.pl>

    następne to samo pytanie co kilka dni.
    a wujek gugle to na prawdę dobry wujek, tym bardziej że daje przeszukać
    juznet za zupełna darmochę.
    wypowiedzenie sie liczy przez dwa tygodnie od soboty z tygodnia w którym
    zostało złożone wypowiedzenie.
    urlop pracodawca ci może udzielić, ale nie musi
    --
    ---- to tylko moje zdanie ---
    -- G -- R -- O -- M -- A -- X --

  • 3. Data: 2006-01-21 11:19:24
    Od: "HeFToL" <k...@w...pl>

    > następne to samo pytanie co kilka dni.
    wiem, napisałam przecież
    > wypowiedzenie sie liczy przez dwa tygodnie od soboty z tygodnia w którym
    > zostało złożone wypowiedzenie.
    a czemu, jak to było w innych postach - liczy sie od poniedziałku?? Jak
    złoże wypowiedzenie dziś, to będzie sie liczyc od poniedziałku,czy dopiero
    od soboty w przyszłym tygodniu?
    > urlop pracodawca ci może udzielić, ale nie musi

    Ale chciałabym uzyskać odpowiedź na moje pozostałe pytania - czy jak teraz
    wykorzystam ten urlop, to juz w tym roku nie będzie mi nic przysługiwało???

  • 4. Data: 2006-01-21 12:33:10
    Od: gromax <gromax@WYTNIJ_TO_interia.pl>

    1. urlop możesz wykorzystać tylko u pracodawcy, u którego go nabyłaś.
    2. miesięcznie przypada ci 1/12 wymiaru urlopowego z możliwością w danym
    miesiącu zaokrąglenia "w górę", bvyle się bilansowało na koniec roku (np.
    1/12 z 20 to 1 z kawałkiem, dlatego możesz wziąć 2 dni urlopu w jednym
    miesiącu)
    3. jak złożysz wypowiedzenie dziś(sobota), to będzie się liczyło od dziś.
    jak już jutro (w niedzielę, nawet jak zakład pracy pracuje to i tak nie
    będzie miało do kogo wpłynąć - kierownik np. produkcyjny nie ma uprawnień
    do przyjęcia wypowiedzenia, więc wpłynie w poniedziałek), to będzie się
    liczyło od przyszłej soboty

    zresztą ok, wypowiedzenie liczy się tak naprawdę od momentu złożenia
    wypowiedzenia a kończy się w sobotę drugiego tygodnia po wypowiedzeniu. tak
    jest bardziej jasno?

    szczegółowe przepisy dotyczące urlopów (KP z działem "urlopy pracownicze"):
    http://praca.gazeta.pl/gazetapraca/1,67742,2978824.h
    tml

    wypowiedzenie:
    http://praca.gazeta.pl/gazetapraca/1,67742,2978681.h
    tml?as=2&ias=8
    http://praca.gazeta.pl/gazetapraca/1,67742,2978681.h
    tml?as=3&ias=8
    http://www.brpo.gov.pl/index.php?poz=220&id=22

    więcej nie chciało mi się szukać. następne zarobione przeze mnie
    pieniądze ;P

    --
    ---- to tylko moje zdanie ---
    -- G -- R -- O -- M -- A -- X --

  • 5. Data: 2006-01-21 12:44:03
    Od: gromax <gromax@WYTNIJ_TO_interia.pl>

[...]
    poniedziałku. dnia złożenia wypowiedzenia nie wlicza się do okresu
    wypowiedzenia, czyli od następnego dnia roboczego.
    i musi upłynąć dokładnie okres wypowiedzenia - odpowiednio 3 dni
    (pracujące), 2 tygodnie (zakończone w sobotę, w sobotę po upłynięciu dwóch
    tygodni od dnia złożenia wypowiedzenia), 3 miesiące (zakończone w ostatni
    dzień miesiąca po upłynięciu 3 miesięcy od dnia złożenia wypowiedzenia)
    czyli w twoim przypadku kończy się w sobotę drugiego tygodnia po
    wypowiedzeniu. tak jest jaśniej?

  • 6. Data: 2006-01-24 18:24:10
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pięknego dnia Sat, 21 Jan 2006 10:39:09 +0100, "HeFToL"
    <k...@w...pl> zakodował:

    >wymiarze 3,4 etatu. Przeszłam pomyślnie przez ten okres próbny i 16 stycznia
    >podpisałam umowę na czas okreslony - od 16 I do 31.12.2010 roku, równiez w
    >wymiarze 3,4 etatu.

    Jakim cudem na 3,4 etatu? To 27,2 godziny na dobę.

    >W obecnej firmie obowiązuje mnie dwutygodniowy okres wypowiedzenia. Jeśli
    >złożę wypowiedzenie we wtorek 24 stycznia, to od jakiego dnia będzie on
    >liczony??

    Skończy się 11 lutego.

    > W umowie jest napisane, ze przysługuje mi juz 16,25 dni/130 godzin
    >(w tym1,25 dnia/10 godzin za 2005 rok) urlopu wypoczynkowego.

    Jeżeli nie przepracowałaś jeszcze roku, to przysługuje Ci 1/12 x 20 za
    każdy ukończony miesiąc pracy.

    > Jesli moj nowy
    >pracodawca będzie wymagał mojej obecności od 1 lutego, to czy w starej
    >firmie mogę na ten okres wypowiedzenia wziąć urlop??

    Tylko za zgoda pracodawcy (za wyjątkiem 4 dni, które możesz wziąć na
    żądanie, bez jego zgody).

    > Zakładając, ze dostane
    >ten urlop, czy zatem w nowej firmie, w tym roku będę miała jeszcze możliwość
    >urlopu??

    Tak, po przepracowaniu każdego miesiąca 1/12 pełnego wymiaru urlopu
    (ale nie więcej, niż 100% pełnego wymiaru)
    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775 e-mail Rot13 coded

  • 7. Data: 2006-01-24 18:26:02
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pięknego dnia Sat, 21 Jan 2006 13:44:03 +0100, gromax
    <gromax@WYTNIJ_TO_interia.pl> zakodował:

> [...]
    >wypowiedzenia, czyli od następnego dnia roboczego.
    >i musi upłynąć dokładnie okres wypowiedzenia - odpowiednio 3 dni

    Możesz podać paragraf dotyczący tych trzech dni roboczych?

  • 8. Data: 2006-01-25 10:42:20
    Od: "HeFToL" <k...@w...pl>

    Użytkownik "Kaizen"
    > Jakim cudem na 3,4 etatu? To 27,2 godziny na dobę.
    Miałam na mysli trzy czwarte etatu ;)
    Dzięki za informacje
    Pozdrawiam
    Agnieszka

  • 9. Data: 2006-01-25 18:57:02
    Od: gromax <gromax@WYTNIJ_TO_interia.pl>

    > Możesz podać paragraf dotyczący tych trzech dni roboczych?
    KP, oddział3, art34 ppkt1 oraz art 33-1

    mogłem jeszce dopisać tydzień i dwa tygodnie wypowiedzenia.
    --
    ---- to tylko moje zdanie ---