PracaGrupypl.praca.dyskusje › Umowa o dzieło a umowa o prace

  • 1. Data: 2006-01-20 22:36:47
    Temat: Umowa o dzieło a umowa o prace
    Od: "Alfatom" <a...@p...fm>

    Witam,

    Pracuje w firmie na umowie o prace na najnizszej krajowej....
    Reszte kasy dostaje "na ręke".
    Ja chce teraz dostać Umowe o dzieło na reszte kasy za 2005 rok.

    Jakie koszty dodatkowe poniesie firma wystawiajac mi umowe o o dzieło skoro
    jestem już ich pracownikiem??
    Powiedzmy że umowa ma opiewać na kwote 20000 to ile musi firma teraz
    odprowadzić od tego ZUS-u i UP ??
    Cos słyszałem o 40% kwoty dla ZUS-u... ale czy to prawda?

    Z góry dzieki za odpowiedź.

    Pzdr.

  • 2. Data: 2006-01-22 13:42:12
    Temat: Re: Umowa o dzieło a umowa o prace
    Od: badzio <b...@n...epf.pl>

    Alfatom napisał(a):
> [...]
    > odprowadzić od tego ZUS-u i UP ??
    > Cos słyszałem o 40% kwoty dla ZUS-u... ale czy to prawda?
    IHMO zle slyszales. Wg mnie jesli masz juz etat to w przypadku umowy o
    dzielo jedynym dodatkowym kosztem jest podatek.
    --
    Michal "badzio" Kijewski
    JID: badzio(at)chrome(dot)pl

  • 3. Data: 2006-01-22 13:50:14
    Od: "Nikiel ;-\)" <n...@p...fm>

    Użytkownik "badzio" <b...@n...epf.pl> napisał w
    wiadomości news:dr02jo$1ko5$1@node3.news.atman.pl...
    > IHMO zle slyszales. Wg mnie jesli masz juz etat to w przypadku umowy o
    > dzielo jedynym dodatkowym kosztem jest podatek.

    Nie tylko podatek. Jeżeli to umowa zawarta z własnym pracownikiem to
    rozlicza się ją tak samo pod względem składek zus jak umowę o pracę.
    Czyli płaci się cały zus. Nie jestem pewna jedynie składki chorobowej.
    Jedyny plus takiej umowy to 'dodatkowe' koszy w wysokości 20-50%.

    Pozdrawiam
    {wysfvhobtdanquaojuedy}[kROT11k]

    Nikiel ;-)

    --