PracaGrupypl.praca.dyskusje › Premia a składki ZUS i podatek

  • 11. Data: 2007-06-04 14:46:28
    Temat: Re: Premia a składki ZUS i podatek
    Od: "Gienek" <g...@s...pl>

    > kombinuj w kierunku umowy o dzieło z inną spółką, albo ryczałtu na samochód.

    Nie kombinuję. Po prostu trochę jeżdżę w pracy i część mego dochodu to
    delegacja. Zaciekawiło mnie czy pracodawca za moje wyjazdy odprowadza jakiś
    podatek lub zus ale widzę że nie.

    Mam nadzieję że ja również nie muszę za to odprowadzać żadnego podatku?

  • 12. Data: 2007-06-04 14:52:24
    Od: "Gienek" <g...@s...pl>

    > Ale dziecinnie łatwo namierzyć oszustwo.

    Uważam że powinno się namierzać oszustów ponieważ wynagrodzenie za pracę
    pracownika to nie tylko to co wpływa na konto ale i to co odkłada mu się na
    emeryturę. Potem przyjdzie wiek emerytalny i zdziwienie "czemu mam taką niską
    emeryturę a moi koledzy o wiele wyższą". Niestety większość ludzi nie dba o
    swoją przyszłość a niektórzy pracodawcy wykorzystują to i oszczędzają na
    emeryturze swoich pracowników.

  • 13. Data: 2007-06-04 16:36:06
    Od: "szomiz" <s...@k...dostawac.reklamy.przez.net>

    Użytkownik "Gienek" <g...@s...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > nie dba o swoją przyszłość a niektórzy pracodawcy wykorzystują to i
    > oszczędzają na emeryturze swoich pracowników.

    A-cha. Maja wybor pomiedzy uciwa zalosnie niska i zenujaco niska emerytura.

    A ja uwazam, ze gdzie sie da ZUS'owi nie nalezy placic, tylko podzielic sie
    tym co zaoszczedzone pomiedzy stronami ukladu i zainwestowac samodzielnie -
    wyjdzie o wiele razy wiecej niz ochlapy od - jak to ujal JKM - grupy
    przestepczej, ale na pewno nie zorganizowanej.

    sz.

  • 14. Data: 2007-06-04 20:05:57
    Od: MarcinF <m...@i...pl>

    Gienek wrote:

    > Nie kombinuję. Po prostu trochę jeżdżę w pracy i część mego dochodu to
    > delegacja. Zaciekawiło mnie czy pracodawca za moje wyjazdy odprowadza jakiś
    > podatek lub zus ale widzę że nie.

    jaki dochod masz na mysli, chyba nie diete ??

  • 15. Data: 2007-06-05 10:29:32
    Od: "Gienek" <g...@s...pl>

> [...]
    > wyjdzie o wiele razy wiecej niz ochlapy od - jak to ujal JKM - grupy
    > przestepczej, ale na pewno nie zorganizowanej.

    Skoro ty się dzielisz to jeszcze ok. Ale jeśli ktoś pracuje za 7 zł na godzinę i
    ma na umowę najniższą krajową chyba obecnie 936zł brutto to nie jest dzielenie
    się składką odprowadzaną na ZUS tylko okradanie pracownika ponieważ za 675
    miesięcznie to mało kto zgodziłby się pracować.

  • 16. Data: 2007-06-05 10:33:35
    Od: "Gienek" <g...@s...pl>

    > jaki dochod masz na mysli, chyba nie diete ??

    Nie wiem jak to nazywa się dokładnie. Podróżuję czasami w celach służbowych
    własnym samochodem i z tego tytułu otrzymuję miesięcznie średnio 500 zł. Czasami
    trochę więcej czasami trochę mniej. Czy z tego tytułu muszę odprowadzać jakiś
    podatek? Oczywiście moje podróże są udokumentowane w dokumentach firmy.

  • 17. Data: 2007-06-05 12:00:43
    Od: glosnetu <g...@p...onet.pl>

    On 4 Cze, 16:52, "Gienek" <g...@s...pl> wrote:

> [...]
    > swoją przyszłość a niektórzy pracodawcy wykorzystują to i oszczędzają na

    masz moze na pismie gwarancje od ZUS, ile bedzie wynosic Twoja
    emerytura za xdziesiat lat? A moze masz ustawe, ktora zostanie
    uchwalona (znow - gwarancja) za xdziesiat lat, a bedzie dotyczyc
    sposobu obliczania wysokosci emerytur? A moze - masz moze zapewnienie
    od przyszlego premiera i poslow, ze ZUS bedzie wciaz istniec za
    xdziesiat lat?

    Nie? To skoncz glodne kawalki o zaleznosci wysokosci emerytur od
    wysokosci placonych skladek.

    Lepiej otworz oczy i zapoznaj sie ze stanem finansowym ZUS - zapewne
    nie jestes swiadomy, ze wszystkie skladki (ok 90 mld) ida natychmiast
    na wydatki biezace (ok 120 mld), a i tak ich brakuje - rokrocznie
    budzet panstwa musi dokladac 30 mld z podatkow.

    --

    Pozdrawiam,

    glos

  • 18. Data: 2007-06-05 12:20:01
    Od: badzio <b...@n...skreslic.epf.pl>

    Patrze, patrze a tu Gienek porozsypywal nastepujace haczki:
> [...]
    > na emeryturę. Potem przyjdzie wiek emerytalny i zdziwienie "czemu mam
    > taką niską emeryturę a moi koledzy o wiele wyższą".
    Poszukaj mojego watku z zeszlego tygodnia zatytulowanego 'emerytura nie
    dla bogaczy'
    --
    badzio

  • 19. Data: 2007-06-05 12:50:37
    Od: "Gienek" <g...@s...pl>

[...]

    Nie wiem jak jest w innych firmach ale w naszej pracodawca jest wymagający i nie
    idzie na żadne kompromisy. Skoro on wymaga odemnie żeby wszystko było "dopięte
    na najwyższy guzik" to czemu ja mam iść mu na rękę. Nie wiem co będzie za x lat.
    Może wysokość mego wynagrodzenia bedzie wpływać na wysokość emerytury a może
    nie. Obecnie wpływa i to dla mnie się liczy. Więc wymagam żeby pracodawca
    odprowadzał składki z a moje wynagrodzenie.

    Oczywiście miałem propozycję typu "Wie pan przy pańskich dochodach firma musi
    odprowadzać za pana duży ZUS więc może w umowie wpiszemy mniejszą kwotę."
    Oczywiście nie zgodziłem się i mam na umowie tyle ile zaqrabiam.

  • 20. Data: 2007-06-05 12:59:31
    Od: glosnetu <g...@p...onet.pl>

    On 5 Cze, 14:50, "Gienek" <g...@s...pl> wrote:

> [...]
    > odprowadzać za pana duży ZUS więc może w umowie wpiszemy mniejszą kwotę."
    > Oczywiście nie zgodziłem się i mam na umowie tyle ile zaqrabiam.

    a ja proponuje, zebys zamiast odprowadzac pieniadze na zus (gdzie
    zostana stracone), dogadal sie z firma i sam otrzymywal te pieniadze.
    Sam lepiej zadbasz o wlasna przyszlosc (a przynajmniej nie gorzej),
    inwestujac je np w fundusze inwestycyjne.

    --

    Pozdrawiam,

    glos