PracaGrupypl.praca.dyskusjePremia a składki ZUS i podatek › Re: Premia a składki ZUS i podatek
    From: "Gienek" <g...@s...pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Premia a składki ZUS i podatek
    Date: Tue, 5 Jun 2007 14:50:37 +0200

    masz moze na pismie gwarancje od ZUS, ile bedzie wynosic Twoja
    emerytura za xdziesiat lat? A moze masz ustawe, ktora zostanie
    uchwalona (znow - gwarancja) za xdziesiat lat, a bedzie dotyczyc
    sposobu obliczania wysokosci emerytur? A moze - masz moze zapewnienie
    od przyszlego premiera i poslow, ze ZUS bedzie wciaz istniec za
    xdziesiat lat?

    Nie? To skoncz glodne kawalki o zaleznosci wysokosci emerytur od
    wysokosci placonych skladek.

    Lepiej otworz oczy i zapoznaj sie ze stanem finansowym ZUS - zapewne
    nie jestes swiadomy, ze wszystkie skladki (ok 90 mld) ida natychmiast
    na wydatki biezace (ok 120 mld), a i tak ich brakuje - rokrocznie
    budzet panstwa musi dokladac 30 mld z podatkow.

    Nie wiem jak jest w innych firmach ale w naszej pracodawca jest wymagający i nie
    idzie na żadne kompromisy. Skoro on wymaga odemnie żeby wszystko było "dopięte
    na najwyższy guzik" to czemu ja mam iść mu na rękę. Nie wiem co będzie za x lat.
    Może wysokość mego wynagrodzenia bedzie wpływać na wysokość emerytury a może
    nie. Obecnie wpływa i to dla mnie się liczy. Więc wymagam żeby pracodawca
    odprowadzał składki z a moje wynagrodzenie.

    Oczywiście miałem propozycję typu "Wie pan przy pańskich dochodach firma musi
    odprowadzać za pana duży ZUS więc może w umowie wpiszemy mniejszą kwotę."
    Oczywiście nie zgodziłem się i mam na umowie tyle ile zaqrabiam.