PracaGrupypl.praca.dyskusje › Prawnik - informatyk. Co sadzicie o takim wyksztalceniu?

  • 41. Data: 2002-04-04 21:49:34
    Temat: Re: Prawnik - informatyk. Co sadzicie o takim wyksztalceniu?
    Od: freDZiK <f...@i...com.pl>

    no to End Of Topic...

    ciekawa dyskusja byla... 40 postow....

    wiekszosc jest przeciw wykszt. typu informatyk-prawnik.... a liczy sie
    og0l a nie margines...

  • 42. Data: 2002-04-07 22:31:20
    Od: "Greg Misiorek" <g...@w...att.net>

    > Analityk programista z prawem w background'zie? Bez sensu... Byciem
    > prawnikiem niewie pogamaga w byciu analitykie, a juz programista zupelnie
    > prawem niewiele ma wspolnego...

    Wiele osob z wyksztalceniem, tzw humanistycznym, a prawo do nich sie chyba
    zalicza jest znakomitymi analitykami. Co z tego, ze algorytm jest piekny,
    gdy nikt go nie stosuje. Poza tym prowadzenie projektow informatycznych
    wymago nie lada sztuki negocjacji i argumentowanie, czyli umiejetnosci
    wpajanych od poczatkowych lat studiow prawnikom. Poza tym analiza prawa
    podatkowego, aby napisac do niego program wymago zrozumienia i jednego i
    drugiego. Inzynierowie nie zawsze doceniaja prace nieprogramistow, ale samo
    programowanie nie jest wystarczajace do odniesienia sukcesu w
    przedsiewzieciach informatycznych.

    Grzegorz

  • 43. Data: 2002-04-08 09:28:38
    Od: "Mariusz Jankowicz" <m...@e...com.pl>

    "Greg Misiorek" <g...@w...att.net> wrote in message
    t.att.net...

> [...]
    samo
    > programowanie nie jest wystarczajace do odniesienia sukcesu w

    Byc moze, ze niektorzy inzynierowie nie doceniaja. Ja doceniam, ale nadal
    sie upieram, ze prawnik ma naprawde malo wspolnego z informatyka. Prawo
    podatkowe majace swoje odbicie w systemach informatycznych lepiej zna i wie
    jak zastosowac podczas przetwarzania danych analityk z wyksztaleceniem
    ekonomicznym lub podobnym... Negocjacje i argumentowanie to z kolei blizej
    handlowca badz absolwenta studiow managerskich, zarzadczych... nadal prawnik
    plasuje sie tutaj na dalszym planie.

  • 44. Data: 2002-04-08 18:59:00
    Od: spam@g_r_o_z_n_y_at_n_e_t_._w_i_z_j_a (Limfo)

    On Mon, 8 Apr 2002 11:28:38 +0200, "Mariusz Jankowicz"
    <m...@e...com.pl> wrote:

    [ciach...]
> [...]
    >handlowca badz absolwenta studiow managerskich, zarzadczych... nadal prawnik
    I ja sie z tym zgodze koledzy zapominaja ze z kazdego czlowieka
    (teoretycznie) mozna zrobic informatyka tak jak i mozna z niego zrobic
    prawnika (tez czysto teoretycznie). Kwestia polega na tym na ile
    wyksztalcenie prawnicze pomoze mu podczas pracy w charakterze
    informatyka i ja sie tu zgodze ze niewiele. Argumentacji i perswazji
    mozna sie nauczyc na jakims kursie niekoniecznie trzeba sie uczyc
    prawa przez 5 latek.

    Do prawniko/informatyka, jesli jestes z powolania prawnikiem to zostan
    prawnikiem jesli informatykiem to prawnikiem dziedziny te sa wg mnie
    IMHO tak odlegle ze nieprzydatne.

    Pzdr
    Limfo

  • 45. Data: 2002-04-18 19:32:11
    Od: "bunnek" <b...@p...onet.pl>

    co jest ważniejsze ??? Boże Narodzenie, czy Wielkanoc ?????
    --
    pozdrowienia

    bunnek

  • 46. Data: 2002-04-20 14:08:10
    Od: "Greg Misiorek" <g...@w...att.net>

    Wlasnie wrocilem ze szkolenia nt zarzadzania projektami, no i znalazl sie na
    nim oczywiscie prawnik. Duza czescia kazdego solidnego projektu jest
    kontrakt (zwlaszcza w outsourcing-u), poza tym duze projekty wymagaja wiele
    dokumentacji. Prawnicy sa w tym mistrzami.

    Obydwa swieta sobie cenie i ciesze sie, ze nie musze wybierac, bo sa
    dokladnie dwa.

  • 47. Data: 2002-05-03 12:51:08
    Temat: Re: Prawnik - informatyk. OT
    Od: No Name <v...@w...pl>

    Greg Misiorek wrote:

    > (...)
    > Obydwa swieta sobie cenie i ciesze sie, ze nie musze wybierac, bo sa
    > dokladnie dwa.
    > (...)

    Ten akurat dylemat został już rozstrzygnięty:
    "...gdyby Chrystus nie zmartwychwstał próżna byłaby wasza wiara."

    cechą dobrego prawnika jest to, że potrafi znaleźć paragraf do każdego
    zagadnienia. Bardzo dobrego: że jest to paragraf korzystny dla jego klienta.

    Dogbert, prawny dyletant