PracaGrupypl.praca.dyskusjePrawa do napisanego programu... › Re: Prawa do napisanego programu...
    From: "ponadtuzin" <ponadtuzin@nie_spamuj.o2.pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Prawa do napisanego programu...
    Date: Tue, 14 Mar 2006 12:41:25 +0100

    > Pracując w firmie N napisałem program, który zaaplikowałem do firmowej
    > sieci. Program napisałem poza godzinami pracy (zimowymi wieczorami w
    > domu). Program jest napisany w php + mysql, więc z licencjami na
    > kompilatory nie ma problemu. Z tego co zrobiłem korzysta wielu
    > pracowników.
    > Miałem obiecaną za niego premię, ale na obietnichach się skończyło.
    > Obecnie zaświeciła mi gwiazdka i prawdopodobnie w najbliższym czasie
    > zmienię pracodawcę. Planuję zaproponować za pozostawienie programu x pln,
> [...]

    Ja na Twoim miejscu poświęciłbym jeszcze godzinę na rozbudowanie programu o
    jedną opcję: żeby pobierał kod programu (właściwy, wykonujący to co miał
    robić) z jakiegoś serwera (gdzie Ty umieścisz plik z kodem właściwym),
    zapisywał kod w innym pliku php i dopiero go odpalał, w przypadku
    niedostępności pliku niech po pierwsze kasuje plik, który juz był wcześniej
    zapisywany z kodem i niech wypisuje, że bład krytyczny, proszę się
    skontaktować z autorem XXX YYYY, tel. ZZZ-ZZZ-ZZZ, ew. dopisz, że licencja
    się skończyła i należy ją przedłużyć ;). Jak nie będą chcieli Ci zapłacić,
    tuż po odejściu usuniesz kod z serwera i po ptakach, nikt Ci nic nie
    zarzuci, program działał dopóki byłeś w firmie.