PracaGrupypl.praca.dyskusjePrawa do napisanego programu... › Re: Prawa do napisanego programu...
    From: " leszek" <s...@W...gazeta.pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Prawa do napisanego programu...
    Date: Tue, 14 Mar 2006 10:27:47 +0000 (UTC)

    Pawel <p...@w...pl> napisał(a):

    > Witam
    >
    > Pracując w firmie N napisałem program, który zaaplikowałem do firmowej
    > sieci. Program napisałem poza godzinami pracy (zimowymi wieczorami w domu).
    > Program jest napisany w php + mysql, więc z licencjami na kompilatory nie ma
    > problemu. Z tego co zrobiłem korzysta wielu pracowników.
    > Miałem obiecaną za niego premię, ale na obietnichach się skończyło. Obecnie
    > zaświeciła mi gwiazdka i prawdopodobnie w najbliższym czasie zmienię
    > pracodawcę. Planuję zaproponować za pozostawienie programu x pln, lub w
> [...]

    Najlepiej spróbuj się dogadać, zaproponuj im jakiś serwis w zamian za jakąs
    rozsądną kase.

    Natomiast zdecydowanie bym ci odradzał mszczenie się czy, za przeproszeniem,
    robienie kupy na wycieraczkę, nic na tym nie zyskasz. Mszczą się tylko głupcy.
    Na drodze prawnej nic nie zyskasz, stracisz tylko kasę i czas. Jesli zakres,
    który obejmuje ten program, miescił się w zakresie twoich obowiązków (np.
    program ma coś pracownikom ułatwiać w zakresie komputerów, a ty byłeś
    administratorem), to nic nie wydusisz, jedynie możesz się domagać zapłaty za
    nadgodziny.