PracaGrupypl.praca.dyskusje › Pracownik nie chce iść na urlop?

  • 11. Data: 2007-03-27 07:07:47
    Temat: Re: Pracownik nie chce iść na urlop?
    Od: " Nixe" <n...@f...pl>

    X-No-Archive:yes
    W wiadomości <news:euae3o$jff$1@atlantis.news.tpi.pl>
    Larsoden <p...@w...acn.waw.pl> pisze:

    > Gdyby do mnie tak pracodawca powiedział to bym się obsmarkał ze
    > śmiechu, poważnie. Specjalnie bym nie brał urlopu żeby zobaczyć jak
    > mi "przepada".

    Ale masz świadomość, że niewykorzystany do końca kwartału, zaległy urlop to
    złamanie KP przez ... pracodawcę?
    Paradoksalnie w takiej sytuacji to on zapłaci karę, choć jego intencje były
    jak najbardziej właściwe.
    Dla mnie to głupota.

    --
    Nixe

  • 12. Data: 2007-03-27 07:16:58
    Od: Tomek <t...@v...pl>

    Nixe napisał(a):

    > Jeśli nie wykorzysta, to w przypadku kontroli z PIP pracodawca buli
    > niezłą karę, co dla mnie jest kuriozalne właśnie w takiej, opisywanej tu
    > sytuacji, gdy pracownik nie chce/nie może iść na urlop.

    a jak sie ma do tego coś takiego jak plan urlopowy, teoretycznie kolesie
    z PIPu mogą się uprzeć że pracownik miał se ustalić na początku roku
    plan urlopowy który pracodawca ma zatwierdzić i w sumie nie ma żadnego
    tłumaczenia. Ale w tej sytuacji to ciężka sprawa.

  • 13. Data: 2007-03-27 07:24:53
    Od: Tomek <t...@v...pl>

    Nixe napisał(a):

    > Dla mnie to głupota.
    a jak to powiadają jak "Kuba Bogu tak Bóg kubie". Kiedyś koleś będzie
    potrzebował jakiś urlop a pracodawca powie mu delikatnie że pogoda jest
    za ładna i go nie puści.

  • 14. Data: 2007-03-27 07:29:25
    Od: s...@g...com

    On 27 Mar, 08:24, Tomek <t...@v...pl> wrote:

    > a jak to powiadają jak "Kuba Bogu tak Bóg kubie". Kiedyś koleś będzie
    > potrzebował jakiś urlop a pracodawca powie mu delikatnie że pogoda jest
    > za ładna i go nie puści.

    A moze uzaleznic premie od tego ? Jezeli nie wykorzysta urlopu, nie
    bedzie premii :)

  • 15. Data: 2007-03-27 07:36:08
    Od: "Larsoden" <p...@w...acn.waw.pl>

> [...]
    > to złamanie KP przez ... pracodawcę?
    > Paradoksalnie w takiej sytuacji to on zapłaci karę, choć jego intencje

    Masz całkowitą rację. Natomiast uważam, że dorośli ludzie powinni zachowywać
    się względem siebie poważnie. Gdyby pracodawca przyszedł i powiedział "weź
    ten urlop bo KP nakazuje, przyjdzie kontrola i będzie chryja, zapłacimy karę
    i chcę tego uniknąć" to wtedy jestem gotów iść na rękę i nawet rozpisać ten
    urlop fikcyjnie, odbierając sobie wolne kiedy indziej albo iść na urlop
    normalnie mimo niesprzyjającego terminu. Bo jak pracodawca traktuje mnie
    poważnie to ja odpłacam mu tym samym.
    Natomiast jak strzeli mu do głowy robić sobie jaja i wmawiać mi że jak nie
    pójdę to mi przepadnie to ja też sobie sobie zrobie jaja i poczekam
    spokojnie żeby zobaczyć jak przepada. Proste.

    --
    Larsoden | nedosraL
    http://www.bykom-stop.avx.pl/

  • 16. Data: 2007-03-27 07:36:57
    Od: "Patryk" <m...@g...pl>

    Użytkownik "Tomek" napisał w wiadomości

    > z tego co mi wiadomo to zapłacić tylko można ekwiwalent za urlop w
    > przypadku gdy pracownik odchodzi z pracy a nie wykorzystał urlopu. W
    > przypadku zaległego urlopu powinien go wykorzystać do końca marca. Ale co
    > się stanie jak nie wykorzysta to nie wiem:P

    też dokładnie nie wiem jakim przepisem to poprzeć, ale ja w tym roku
    dostałem kase za niewykorzystany urlop. zawsze kilka dni zostawało z
    poprzedniego roku. w marcu kadrowa mnie podliczyła i przez ostatnie 3 lata,
    uzbierały mi się prawie dwa tygodnie. nie dała rady wygonić mnie na urlop
    więc mam dostać kase.
    sytuacja jest analogiczna do tej gdy odchodzisz z firmy i masz nie
    wykorzystany urlop, dostajesz za niego pieniądze, jeżeli go nie wykorzystasz
    przez ostatnie dni pracy :]

  • 17. Data: 2007-03-27 07:55:04
    Od: Tomasz Kaczanowski <k...@n...poczta.onet.pl>

    Patryk napisał(a):

> [...]
    > sytuacja jest analogiczna do tej gdy odchodzisz z firmy i masz nie
    > wykorzystany urlop, dostajesz za niego pieniądze, jeżeli go nie wykorzystasz

    Tak chyba od paru lat juz nie mozna... Teraz ekwiwalend nalezy sie tylko
    gdy odchodzisz... W innych przypadkach musisz isc na urlop....

    --
    Kaczus/Pegasos User
    http://kaczus.republika.pl

  • 18. Data: 2007-03-27 08:05:24
    Od: Tomek <t...@v...pl>

    Patryk napisał(a):

    > sytuacja jest analogiczna do tej gdy odchodzisz z firmy i masz nie
    > wykorzystany urlop, dostajesz za niego pieniądze, jeżeli go nie wykorzystasz
    > przez ostatnie dni pracy :]

    nie jest analogiczna bo w KP jest jasno określone kiedy można wypłacić
    ekwiwalent a kiedy musisz wziąć urlop.

  • 19. Data: 2007-03-27 08:40:26
    Od: Herbi <z...@o...pl>

    Dnia 26 mar o godzinie 16:10, na pl.praca.dyskusje, Nixe napisał(a):

    > Wypisz mu urlop,

    ROTFL

    > zabroń przychodzić do pracy i podpisywać listę obecności,

    MegaROTFL

    > a jeśli lubi mimo wszystko pracować, to jego wolna wola.

    Heheheh

    > Nie można pracownikowi zabronić przychodzić do pracy podczas urlopu.

    O fak.

    > Tylko pamiętaj, by w tym czasie nie podpisywał jakichś dokumentacji, projektów,
    umów itp.

    Co paliłaś za trawsko?
    Swojego dilerka lepiej zmień -bo ten ci sprzedaje ścierwo ;)))))

    Cały twój post jest ... o kant dupy potłuc.

    --
    Herbi
    27-03-2007 10:40:25

  • 20. Data: 2007-03-27 08:43:15
    Od: Herbi <z...@o...pl>

    Dnia 27 mar o godzinie 09:29, na pl.praca.dyskusje,
    s...@g...com napisał(a):

    > A moze uzaleznic premie od tego ? Jezeli nie wykorzysta urlopu, nie
    > bedzie premii :)

    A Regulamin wynagradzania co stanowi?
    Zerknąc do UoP, i RW - *najprawdopobniej* premii nie można ot tak sobie
    "odebrać".

    --
    Herbi
    27-03-2007 10:43:14