PracaGrupypl.praca.dyskusje › Pracodawco, chcesz być traktowany poważnie?

  • 41. Data: 2010-04-26 07:42:34
    Temat: Re: Pracodawco, chcesz być traktowany poważnie?
    Od: "niusy.pl" <f...@o...pl.invalid>

    Użytkownik "Wojciech Bancer" <p...@p...pl>

    > "Jakaś firma" (w domyśle pewnie HR) również na zbyt obszernego opisu,
    > odrzuci CV. Takie są kanony. Jak nie umiesz się zaprezentować, to jest
    > Twój problem, a nie pracodawcy.

    To Ci mówię, że właśnie ubogie CV nie prezentuje.

  • 42. Data: 2010-04-26 07:48:36
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2010-04-26, niusy.pl <f...@o...pl.invalid> wrote:

    [...]

    > To Ci mówię, że właśnie ubogie CV nie prezentuje.

    Ależ ja nigdzie nie twierdziłem, że ubogie prezentuje.
    Jak insynuujesz, że na jednej stronie można zmieścić tylko ubogie CV,
    to z tym się nie zgadzam.

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 43. Data: 2010-04-26 09:12:19
    Od: M <...@...pl>

    Wojciech Bancer wrote:
    > Ależ ja nigdzie nie twierdziłem, że ubogie prezentuje.
    > Jak insynuujesz, że na jednej stronie można zmieścić tylko ubogie CV,
    > to z tym się nie zgadzam.

    Pozwolę sobie zwrócić uwagę, że przy ograniczonej objętości i "kosztach
    stałych" (jak informacje osobiste, języki obce czy edukacja) na przebieg
    kariery czy osiągnięcia zostaje mało miejsca. Wtedy można posługiwać się
    jedynie ogólnikami. Osiągnięcia czy projekty niestandardowe, mogące być
    różnie rozumiane i nie będą wystarczająco opisane.

    No chyba, że rozmawiamy o CV sprzedawcy z karierą w sklepie mięsnym,
    chemicznym i ogólnospożywczym. Takie się zmieści.

    Ewentualnie może masz na myśli CV z listą skrótowców: HTML, ADHD, IHMO,
    WTF... No, ale wtedy można by w ogóle zrezygnować z CV i poprosić o SMS.

    --
    pzdr

  • 44. Data: 2010-04-26 09:22:40
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2010-04-26, M <...@...pl> wrote:

    [...]

> [...]
    > jedynie ogólnikami. Osiągnięcia czy projekty niestandardowe, mogące być
    > różnie rozumiane i nie będą wystarczająco opisane.

    A co jest takiego niezbędnego u specjalisty, w opisaniu wszystkich procesów
    edukacji, zamiast jedynie ostatniego? Znajomość języków - na ile chcesz to
    rozbudować? 3 akapity?

> [...]
    >
    > Ewentualnie może masz na myśli CV z listą skrótowców: HTML, ADHD, IHMO,
    > WTF... No, ale wtedy można by w ogóle zrezygnować z CV i poprosić o SMS.

    Napisałem już, że w przypadku IT, dopuszczalne są dwie strony.
    Trzy-cztery to już przesada. A swoją drogą, to właśnie zazwyczaj
    kandydat, który ma 3-4 strony, to właśnie ładuje w CV listę
    skrótowców, w dodatku umieszczonych obok siebie totalnie bez
    sensu.

    Teoria, teorią, a moja statystyka (tak, wiem ledwie 300 CV
    przejrzałem, co ja tam mogę wiedzieć) jednak podopowiada, że
    jak ktoś jest konkretny i coś umie, to na jednej-dwóch stronach
    się mieści.

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 45. Data: 2010-04-26 09:32:29
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Wojciech Bancer pisze:

> [...]
    > przejrzałem, co ja tam mogę wiedzieć) jednak podopowiada, że
    > jak ktoś jest konkretny i coś umie, to na jednej-dwóch stronach

    Niech ktoś pokaże (choćby spreparowane) CV na 2-4 strony, to wówczas
    zobaczymy, czy nie da się go spakować do jednej, póki co dyskusja jest
    raczej bezprzedmiotowa ;)

    --
    Liwiusz

  • 46. Data: 2010-04-26 09:33:01
    Od: M <...@...pl>

    Wojciech Bancer wrote:
    > A co jest takiego niezbędnego u specjalisty, w opisaniu wszystkich procesów
    > edukacji, zamiast jedynie ostatniego? Znajomość języków - na ile chcesz to
    > rozbudować? 3 akapity?

    Jeśli ma ukończone dwa kierunki studiów albo dwa-trzy poziomy
    wyszktałcenia wyższego o różniących ale uzupełniających się (z punktu
    widzenia aplikowanego stanowiska) specjalizacjach to jest to istotne.

    > Napisałem już, że w przypadku IT, dopuszczalne są dwie strony.

    Dopuszczalne? Mamy nowe dyrektywy unijne o krzywiźnie CV? :>

    Wojtek, w pełni się z Tobą zgodzę, że pracodawca-ogłoszeniodawca może
    stawiać dowolne warunki w ogłoszeniu. To bardzo pomaga w selekcji
    niepoważnych oferentów.

    --
    pzdr

  • 47. Data: 2010-04-26 09:34:59
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    M pisze:

> [...]
    > jedynie ogólnikami. Osiągnięcia czy projekty niestandardowe, mogące być
    > różnie rozumiane i nie będą wystarczająco opisane.

    Spokojnie 0,5-3/4 strony można wygospodarować. Nie trzeba pisać "12".
    Miejsca jest wbród.

    > No chyba, że rozmawiamy o CV sprzedawcy z karierą w sklepie mięsnym,
    > chemicznym i ogólnospożywczym. Takie się zmieści.

    Pokaż zatem to CV, które się nie zmieści.

    > Ewentualnie może masz na myśli CV z listą skrótowców: HTML, ADHD, IHMO,
    > WTF... No, ale wtedy można by w ogóle zrezygnować z CV i poprosić o SMS.

    Od tego są skrótowce, aby je stosować. Jeśli są dla potencjalnego
    pracodawcy niezrozumiałe, to znaczy że informacje te są w CV nieistotne
    i można je bez szkody pominąć.

    --
    Liwiusz

  • 48. Data: 2010-04-26 09:35:53
    Od: M <...@...pl>

    Liwiusz wrote:
    > Niech ktoś pokaże (choćby spreparowane) CV na 2-4 strony, to wówczas
    > zobaczymy, czy nie da się go spakować do jednej, póki co dyskusja jest
    > raczej bezprzedmiotowa ;)

    Gałąź zaczęła się i dotyczyła wymogu JEDNOstronicowego CV. Nie zaś 2
    (jak teraz twierdzi Wojtek) lub 2-4 (jak stwierdziłeś Ty).

    Ośmiostronicowe CV bez portfolio jest trudno obronić, ale twierdzenie,
    że każdy powinien mieścić się w jednej stronie jest pozbawione sensu.

    --
    pzdr

  • 49. Data: 2010-04-26 09:36:12
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    M pisze:

    > Jeśli ma ukończone dwa kierunki studiów albo dwa-trzy poziomy
    > wyszktałcenia wyższego o różniących ale uzupełniających się (z punktu
    > widzenia aplikowanego stanowiska) specjalizacjach to jest to istotne.

    6 linijek. Ile to jest? 2-3cm?

    --
    Liwiusz

  • 50. Data: 2010-04-26 09:38:42

    Liwiusz wrote:
    > Spokojnie 0,5-3/4 strony można wygospodarować. Nie trzeba pisać "12".
    > Miejsca jest wbród.

    Odpowiedz mi tylko czemu obrońcy jednostronicowego CV nagle zaczęli
    dryfować w stronę 2-4 stron? :>

    IMHO tylko potwierdzacie argumenty krytyków *wymogu* jednostronicowości CV.

    --
    pzdr