PracaGrupypl.praca.dyskusje › Praca z komputerem - czestotliwosc odswiezania monitora

  • 21. Data: 2006-06-09 10:54:35
    Temat: Re: Praca z komputerem - czestotliwosc odswiezania monitora
    Od: Sławomir Szczyrba <c...@o...the.night>

    Klik-klik-klik... To Wojciech Bańcer informuje :
    > I przez to pikselki się lepiej odświeżają? ;)

    W tekscie który tak sprytnie wyciąłeś, pisałem, że ma to wpływ na
    komfort pracy. Manipulant :P

    Sławek
    --
    ________
    _/ __/ __/ Ils sont fous, ces Gaulois.

  • 22. Data: 2006-06-09 11:44:08
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Sławomir Szczyrba napisał(a):

    > W tekscie który tak sprytnie wyciąłeś, pisałem, że ma to wpływ na
    > komfort pracy. Manipulant :P

    LCD nie mrugają. Wynika to z ich konstrukcji. Parametrami wplywajacymi
    na jakosc pracy jest rozdzielczosc natywna oraz jakosc wykonania
    matrycy. Warto poczytac www.mva.pl :)

    j.

    --
    To nie ja głosowałem na PiS.
    http://tinyurl.com/dpuad /kto pierwszy kliknie ten głupi :P/

  • 23. Data: 2006-06-09 12:14:20
    Od: Krzysztof Arentowicz <R...@c...barg.cy.invalid>

    januszek wrote:

    > Ostrość? W LCD? Jak rany... ;)

    oczywiście ze Lcd nie mrugają.
    niemniej przy przesyłaniu sygnału kablem analogowym sprzężenia pojemnościowe
    pomiędzy żyłami kabla i dwie konwersje po drodze powodują "rozlewanie" sie
    kolorów danego piksela na sąsiednie. to właśnie powoduje, że obraz wydaja
    sie nieostry.

    mam akurat to szczęście, ze posiadam kartę graficzna z wyjściem zarówno
    analogowym jak i cyfrowy, dobry monitor Lcd z wejściem analogowym i
    cyfrowym oraz wyborem aktywnego w danej chwili i oba rodzaje kabli.
    Połączyłem komputer z monitorem 2 kablami - przełączanie sie miedzy
    sygnałem analogowym i cyfrowym oprócz sporej frajdy daje też pojęcie o tym,
    o ile niższej jakości obraz jest na tym pierwszym.

    --
    Krzysztof Arentowicz

  • 24. Data: 2006-06-09 20:31:29
    Od: SOCAR <s...@i...pl>

    Dnia Fri, 9 Jun 2006 09:53:19 +0200, KrzysiekPP napisał(a):

    > Przyzwyczailes sie do pracy z tym g****** ... a jak nie wierzysz to zrobimy
    > test. Bedziesz pracował godzine przy 100Hz, a potem przełączymy na 60Hz.
    > Gwarantuje ci, ze zauwazysz roznice.

    Żaden test. Na codzień też mam taką rozbieżność i ... nie widze różnicy.
    Jedyna widzialna różnica dla mnie to LCD/CRT. I to wszystko.

    --
    SOCAR (s...@i...pl)

  • 25. Data: 2006-06-09 21:36:10
    Od: Kapsel <k...@p...onet.pl>

    Fri, 09 Jun 2006 08:41:56 +0200, Krzysztof Arentowicz napisał(a):

    > ..i ja bym w tym momencie skorzystał z tej rady. Staram sie szanować swoje
    > oczy. Tym bardziej, że czasem musze siedzieć i 12h przed komputerem.

    No wlasnie w tym ten cholerny problem, ze nie moge odejsc, a zrobilbym to z
    najwyzsza przyjemnoscia.
    Niestety w ramach sluzby mojej pieknej ojczyznie zostalem "etatowym"
    niewolnikiem urzedowym i zrezygnowac z tego bez konsekwencji nie moge.

    --
    Kapsel
    http://kapselek.net

  • 26. Data: 2006-06-10 18:44:25
    Od: "maro" <m...@t...pl>

    Nie uwazam zeby wymyslal glupoty. Z moich obserwacji wynika, ze odpornosc
    ludzi na prace z CRTkiem jest indywidualna sprawa. Np. ja mialem w domu
    CRTka lichej marki przez kilka lat, jeszcze na studiach spedzalem przy nim
    wiele czasu i nic mi w nim nie przeszkadzalo (czestotliwosc - 85Hz).
    Natomiast moj ojciec narzekal juz po godzinie siedzenia przed nim i namawial
    mnie na jego wymiane.
    W pracy rowniez mialem do niedawna monitor CRT, czestotliwosc tez 85Hz. I
    wszystko bylo cacy az musialem przez pare tygodni zostawac dluzej w robocie
    i w koncu...stalo sie - oczy zaczely mnie bolec, czerwienic sie itd. Moj
    pracodawca na szczescie reaguje na takie sytuacji od reki, wiec najpierw
    dostalem filtr na CRTka (jakis firmy 3M bodajze) - zauwazalnie pomoglo, choc
    wczesniej nie widzialem nigdy sensu uzywania filtrow - a potem LCDka przy
    ktorym moge znowu siedziec po kilkanascie godzin dziennie bez problemu (na
    szczescie juz nie musze :)
    A co do wszelkich czestotliwosci < 85Hz - ja po prostu widze migotanie i
    bardzo mi ono przeszkadza. Zreszta gdy requestowalem zmiane monitora w pracy
    to juz nawet przy 85Hz dostrzegalem katem oka ze obraz nie jest w 100%
    stabilny.
    Coz, moze nie doradzilem w sprawie monitora ale przynajmniej dodalem otuchy,
    ze innym rowniez moze slaby CRT przeszkadzac :)

  • 27. Data: 2006-06-10 20:51:25
    Od: Kapsel <k...@p...onet.pl>

    Sat, 10 Jun 2006 20:44:25 +0200, maro napisał(a):

    > Coz, moze nie doradzilem w sprawie monitora ale przynajmniej dodalem otuchy,
    > ze innym rowniez moze slaby CRT przeszkadzac :)

    Dziekuje za post :)
    Ale faktem jest ze informatyka zajmuje sie zawodowo i o tym, ze 85hz to
    takie "minimalne optimum" to wiedzialem juz wczesniej. Choc faktycznie
    zauwazylem, ze niektorzy potrafia pracowac we wzglednym zdrowiu na nizszych
    czestotliwosciach, ale ogolnie sie mowi ze 85hz to ta graniczna wartosc.

    No nic, mam jakies linki z innych postow wiec sprobuje w przyszlym tygodniu
    powalczyc o swoje.
    Urzedasy siedza oczywiscie na LCDkach, a mnie wcisneli stare gowno. Wiec
    nie bedzie to bynajmniej wychodzenie poza standardy :]

    --
    Kapsel
    http://kapselek.net

  • 28. Data: 2006-06-10 21:16:19
    Od: "programista" <p...@p...pl>

> [...]
    > to zawsze może zmienić prace, bo na jego miejsce i tak przyjdzie następny.

    to ja bym zmienil pracodawce albo pracowal na wlasnym lapku w pracy,
    szkoda wzroku

    dokladnie

    > Generalnie przedpiśca moim zdaniem troche wymyśla. Monitor który ma, służy
    > do pracy w pracy, a nie do grania w gry czy oglądania filmów. Kiedyś nie
    > było LCD czy CRT z odświeżaniem 100Hz. I jakoś ludzie żyli.

    kindys nie bylo wielu rzeczy, to nie znaczy ze ludzie maja pracowac w
    fatalnych warunkach bo komus szkoda doplacic 300-400zl na LCD.
    Co ma do tego granie czy ogladanie filmow to niewiem.

    ps. zasadniczo lol, ja jestem niezadowolony ze tylko polowa ludzi w biurze
    ma jeszcze crt... myslalem ze LCD jez staje sie standardem przy pracy z
    komputerem 8-10h.
    (jak w innej fimie ktora znam, ale widze ze to tylko chlubny wyjatek).

    Inna sprawa ze ostatnio bylem w jednej firmie na rozmowie, to co tam
    zobaczylem
    mnie rozwalilo, male biureczka, ludzie mocno stloczeni, oczywiscie crt-ki i
    najtansze kompy,
    dodam ze firma jest z kapitalem zagranicznym i wlasnie sie w Polsce
    otworzyla wiec wszytko kupowali
    nowe. Oczywiscie grzecznie podziekowalem.

    pozdrawiam

  • 29. Data: 2006-06-10 21:19:14
    Od: "programista" <p...@p...pl>

    to zalezy jeszcze od jakosci przetwornikow dlatego niektorzy
    tej roznicy nie widza, niektorzy widza. Maja rozne karty z roznymi
    przetwornikami.

    pozdrawiam

  • 30. Data: 2006-06-12 10:37:40
    Od: "MC" <m...@g...pl>

    Użytkownik "Wojciech Bańcer" <p...@p...pl> napisał w wiadomości

    > Nie no, chwila. LCD 60Hz to lepsze warunki niż CRT 100Hz...

    W LCD 60Hz jest dla picu.