PracaGrupypl.praca.dyskusje › Praca we Wrocławiu??? Jest to możliwe????

  • 1. Data: 2004-01-06 09:57:12
    Temat: Praca we Wrocławiu??? Jest to możliwe????
    Od: "Bam" <N...@o...pl>

    Moja ostatnia przygoda we Wrocławiu.

    Startowałam do dużej firmy dystrybującej sprzęt komputerowy.
    Po przesiewie papierów był dla nielicznych test na inteligencję i zdolności.
    Po teście zaprosili trójkę finałową na romowę.
    Ja byłam w tej trójce.
    Dwóch panów przede mną, przy czy z drugim kandydatem rozmawiałam, razem
    czekaliśmy bo rozmowa się opóźniała.
    Wychodzi chłopak z rozmowy zadowolony i stwierdza, że go przyjęli.
    Ja zdziwienie i wchodzę na rozmowę.
    Na końcu pytam ile jest wakujących stanowisk.
    Odpowiedz :"jedno".

    Dlatego nie rozumiem nic. Po co mnie zapraszali skoro z góry, przed rozmową
    ze mną, zadecydowali, że stanowisko dostanie kto inny??
    A myślałam, że to poważna firma.
    To we Wrocławiu.

    Natomiast zauważyłam zupełnie inne podejście w Warszawie.
    Nie lubię Warszawy, ale starałam się tam o dobre stanowisko, i rozmowa była
    zupełnie inna.
    Nie dostałam tej pracy, ale zadzwonił do mnie zastępca szefa firmy i w
    bardzo miłej rozmowie mi podziękował.

    Wysłałam już od marca we Wrocławiu tonę aplikacji na różne stanowiska i zero
    odpowiedzi.
    A ostatnio wysłałam papiery do Warszawy na stanowisku do nowo otwieranego we
    Wrocławiu biura.
    I mimo, że podejrzewam, że dostali kilkadziesiąt conajmniej ofert, wysłali
    mi email, że niestety mi dziękują.

    Czemu jest taka sytuacja we Wrocławiu??
    Mają tu pracodawcy taki wybór niesamowity że moje papiery się nie
    przebijają??
    Mam i wyższe wykształcenie i doświadczenie i umiejętności??
    Nawet na moim rodzinnym Śląsku na którym jest przecież bezrobocie duże i
    rozwój taki że ofert pracy jest pięciokrotnie mniej mam możliwości podjęcia
    pracy, a we Wrocławiu nie??
    W końcu będę musiała tam wrócić jeśli przez najbliższy czas nic tu nie
    znajdę niestety.
    A wcale nie chcę.... Mieszkam tu od półtorej roku, od marca szukam pracy i
    bardzo chcę tu zostać.

    Ktoś potrafi wyjaśnić ten bezsens??
    Tylko proszę o niedobijanie, jestem już wystarczająco pognębiona.

    Barbara

  • 2. Data: 2004-01-06 11:11:16
    Temat: Re: Praca we Wrocławiu??? Jest to możliwe????
    Od: "Katarzyna Sokół" <kasik.s****KILL******SPAM@wp.pl>

    Basiu, zaręczam Ci że to nie jest sprawa miejscowości tylko "kultura firmy".
    Ja szukam pracy w W-wie i na 90% moich aplikacji nie dostaję odpowiedzi.
    Rozmowy kwalifikacyjne też czasami są żenujące, nawet w "super firmach".
    Nawet dwa razy zdarzyło mi się że po przyjściu na rozmowę dowiadywałam się
    od sekretarki że już nieaktualne, a zgubili do mnie numer telefonu aby
    poinformować:( - a do jednej jechałam 30 km!!!

    Życzę powodzenia w szukaniu we Wrocławiu, na pewno coś ciekawego znajdziesz

    --
    Kasik
    GG: 243137

  • 3. Data: 2004-01-06 12:26:03
    Od: "Bam" <N...@o...pl>

    Użytkownik "Katarzyna Sokół" <kasik.s****KILL******SPAM@wp.pl> napisał w
    wiadomości news:bte56a$b6g$1@atlantis.news.tpi.pl...
> [...]
    > poinformować:( - a do jednej jechałam 30 km!!!
    >
    > Życzę powodzenia w szukaniu we Wrocławiu, na pewno coś ciekawego

    Dziękuję, staram się.
    Wiem, że to nie sprawa miejscowości.
    Uogólniłam, ale nie potrafię zrozumieć braku reakcji akurat tutaj na moje
    oferty.
    Zastanawia mnie to zwłaszcza przy rozmowach w Wawie i na Śląsku.
    Gdyby ich nie było mogłabym myśleć, że na przykład mam źle skonstruowane CV
    lub źle napisane listy motywacyjne.
    Ale nie...
    Więc co?

  • 4. Data: 2004-01-06 13:22:33
    Od: "Wojciech Jakóbczyk" <j...@U...TO.pl>

> [...]
    > Zastanawia mnie to zwłaszcza przy rozmowach w Wawie i na Śląsku.
    > Gdyby ich nie było mogłabym myśleć, że na przykład mam źle skonstruowane

    moze po prostu na twoje kompotencje nie ma rynku w tym akurat miescie lub
    rynek jest przesycony, i/lub ty nie jestes konkurencyjna.... itd

    wojtek

  • 5. Data: 2004-01-06 14:03:50
    Od: "Katarzyna Sokół" <kasik.s****KILL******SPAM@wp.pl>

    > moze po prostu na twoje kompotencje nie ma rynku w tym akurat miescie lub
    > rynek jest przesycony, i/lub ty nie jestes konkurencyjna.... itd

    Dokładnie. Zresztą rynek pracy w W-wie jest większy niż we Wrocławiu.
    --
    Kasik
    GG: 243137

  • 6. Data: 2004-01-06 17:26:49
    Od: "Bam" <N...@o...pl>

    Użytkownik "Katarzyna Sokół" <kasik.s****KILL******SPAM@wp.pl> napisał w
    wiadomości news:btef9q$iht$1@atlantis.news.tpi.pl...

    > Dokładnie. Zresztą rynek pracy w W-wie jest większy niż we Wrocławiu.

    Ponad 200 wysłanych odpowiedzi na ogłoszenia pocztą, emailem nie zliczę i
    jedna rozmowa we Wrocławiu.
    Jakieś 80 aplikacji wysłanych na Śląsku, z tego 7 rozmów i 3 oferty pracy.
    W Warszawie znalazłam się przypadkiem zupełnie na rozmowie.
    Mam wykształcenie, kwalifikacje w większości wyższe niż wymagane na
    stanowiska na które aplikuje, referencje dobre, brak dzieci...
    Gdyby rynek tu był przesycony to chyba nie byłoby tyle ofert pracy, a ja
    gdybym nie była konkurencyjna nie dostawałabym propozycji z województwa obok
    gdzie jest o wiele mniej ogłoszeń.
    Źle myślę?
    To nie inny kraj w końcu.

  • 7. Data: 2004-01-06 18:16:34
    Od: a&e <a...@w...op.pl>

    > Ponad 200 wys?anych odpowiedzi na og?oszenia poczt?, emailem nie zlicz? i
    > jedna rozmowa we Wroc?awiu.
    > Jakie? 80 aplikacji wys?anych na ?l?sku, z tego 7 rozmów i 3 oferty pracy.
    > W Warszawie znalaz?am si? przypadkiem zupe?nie na rozmowie.

    to i tak dobrze, znam osobe z doswiadczeniem i tytulem doktora , ktora
    na 300 wyslanych aplikacji odbyla 6 rozmow kwalifikacyjnych i otrzymala
    jedna oferte pracy....

    > Mam wykszta?cenie, kwalifikacje w wi?kszo?ci wy?sze ni? wymagane na
    > stanowiska na które aplikuje, referencje dobre, brak dzieci...

    a moze potencjalny pracodawca obawia sie tego ze niebawem mozesz miec
    dzieci....
    > Gdyby rynek tu by? przesycony to chyba nie by?oby tyle ofert pracy, a ja
    > gdybym nie by?a konkurencyjna nie dostawa?abym propozycji z województwa obok
    > gdzie jest o wiele mniej og?osze?.
    > ?le my?l??

    osobiscie mysle, ze oferty sobie a znajomosci sobie, trzeba byc upartym
    i liczyc na cud , ktory nie pozwoli sie zalamac...

    pozdrawiam i sukcesow zycze
    Ewa co rowniez nie ma pracy, ale kilka lat byla glownym ksiegowym i
    dyrektorem malego oddzialu bankowego

  • 8. Data: 2004-01-06 21:49:47
    Od: "gromax" <g...@g...pl>

    > moze po prostu na twoje kompotencje nie ma rynku w tym akurat miescie lub
    > rynek jest przesycony, i/lub ty nie jestes konkurencyjna.... itd
    sorki, ale moim zdaniem to co powyższe to w jakimś tam kontekście może być
    prawdziwe. Ja staram się mieć podejście takie, iż dany pracodawca ma po
    prostu pecha mnie nie wybierając (tzn nie dając mi żadnej odpowiedzi)
    Walcz aż w końcu ktoś pozna sie na tobie. jesteś lepsza/lepszy w tym co
    robisz, masz doświadczenie... głowa do góry i powodzenia

    gromax

  • 9. Data: 2004-01-07 09:35:44
    Od: "Wojciech Jakóbczyk" <j...@U...TO.pl>

    > Mam wykształcenie, kwalifikacje w większości wyższe niż wymagane na
    > stanowiska na które aplikuje, referencje dobre, brak dzieci...

    zauwaz ze to ostatnie akurat moze byc wada.

    > Gdyby rynek tu był przesycony to chyba nie byłoby tyle ofert pracy, a ja
    > gdybym nie była konkurencyjna nie dostawałabym propozycji z województwa
    obok
    > gdzie jest o wiele mniej ogłoszeń.

    ofert moze byc 3, a kandydatow 5 razy wiecej. i juz masz gorszy rynek.

    > Źle myślę?
    > To nie inny kraj w końcu.

    inny region. a to oznacza chociazby inne:
    - uczelnie (poziom, opinie obiegowe i merytorczne na ten temat u lokalnych
    pracodawcow, przyzwyczajenia, itp);
    - srednie wymagania placowe;

    wojtek

  • 10. Data: 2004-01-07 15:15:04
    Od: "FeniX" <f...@o...pl>

> [...]
    > Ja zdziwienie i wchodzę na rozmowę.
    > Na końcu pytam ile jest wakujących stanowisk.

    Identyczną sytuację także (!) we Wrocku miała moja dziewczyna w firmie
    Logotec. Ponoć bardzo prężna i poważna młoda firma, a zrobili identyczny
    numer na rozmowie kwalifikacyjnej: 3 osoby i pierwsza wychodzi, po czym
    następnie proszą następną osobę (moją dziewczynę) i pracownik z któym ona ma
    rozmawiać mówi po konwersacji, że poprzedni kandydat już dostał pracę! to po
    co ta druga rozmowa? nie mówiąc już o trzecim kandydacie... to jest
    bezsens... bez komentarza...