PracaGrupypl.praca.dyskusjePraca w Szwajcarii dla Polakow › Re: Praca w Szwajcarii dla Polakow
    From: Przemysław Maciuszko <s...@h...pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Praca w Szwajcarii dla Polakow
    Date: Mon, 16 Oct 2006 17:35:58 +0000 (UTC)

    Krzysztof Rozmus <rozmus_USUN_@_to_kr.onet.pl> wrote:

    > Zgadza sie. Dodam chyba krotka informacje o typach permitow.

    Dodaj :-)

    > Dla mnie "najtansze ubezpieczenie" oznacza ubezpieczenie, za ktore zaplace
    > najnizsza stawke miesieczna. Bez porownywania jego jakosci z innymi opcjami
    > (patrz uwaga na koncu).

    Ok, ale nie napisałeś że jest to ubezpieczenie najtańsze tylko dla Ciebie.
    W zależności od warunków - Twoja kasa może być najdroższa dla kogoś innego
    (w innym kantonie, z inną sytuacją rodzinną itd.)

    > Napisalem, ze maja wyposazona kuchnie. W lazience jako takiej zazwyczaj
    > mebli nie ma.

    U mnie są! :-)
    Chodzi zresztą też o armaturę, a nie meble jako takie :-)

    > Sa to ceny z dwoch roznych szwajcarskich miast, w ktorych mieszkalem:
    > Fryburg i Biel/Bienne.

    Ale one są nieadekwatne (nie wiem - być może ze względu na ilość studentów).
    W innych miejscach takie mieszkania są dużo droższe i warto to dopisać.

    > To prawda. Ale ewentualnie z takimi wymaganiami jak opisalem tez mozna sie
    > liczyc.

    Można. Ale wtedy napisz że przykładowe dokumenty - będzie jaśniej i zostawi
    pole do innych wymagań.

    > Osobiscie zdarzylo mi sie uslyszec odmowe wynajmu ze wzgledu na to,
    > ze nie mam permitu C. Byc moze nie jest to do konca legalne, ale mozna sie
    > z tym spotkac.

    Ale to nie ma nic wspólnego z byciem obcokrajowcem lub nie :-)
    Przecież permit C, możesz mieć tylko będąc obcokrajowcem :-)
    I ma to wtedy związek z wymogiem konkretnego permitu przez agencję, a nie ma
    związku z lokalizacją.

    > Tej opcji nie znam.

    To zerknij i dopisz :-)
    (0.8CHF za godzinę rozmowy do Swisscomu i wszystkich stacjonarnych)

    > Byla podana cena najbardziej popularnej opcji rocznej.

    Ach tak. Mea culpa. Przeczytałem że pierwsze podane, to roczna, a drugie
    2-letnia :-)

    > Kiedy na poczatku 2005 roku zastanawialem sie nad krajem docelowym
    > mojej emigracji szukalem w sieci informacji, ktore pozwolilyby mi sie z
    > grubsza zorientowac
    > "ile mozna zyskac, a ile mozna stracic" w roznych krajach Europy Zachodniej.

    Szwajcaria (jak już pewnie wiesz) to miejsce, które ciężko zaliczyć do
    'Europy Zachodniej' :-)
    Jedynie geograficznie chyba :)

    > Nie interesowaly mnie
    > szczegoly, zakladalem, ze w nie trzeba bedzie i tak wejsc juz na miejscu.
    > Musze powiedziec, ze wtedy wcale nie bylo latwo znalezc takowe informacje,
    > skonsolidowane w jednym miejscu.

    Ale już były (choćby forum o Szwajcarii) zalążki, w postaci np. strony
    Bernarda Frugi :-)
    Poza tym wiem o tym, bo sam szukałem takich informacji :-)

    > Tekst o kosztach zycia w Szwajcarii, do ktorego zglosiles uwagi, napisalem
    > wlasnie pod tym katem, w 2005.

    Myślałem, że go aktualizowałeś na bieżąco.
    W takim razie zignoruj proszę moje uwagi.

    > Byc moze aktualnie tego typu informacji jest juz w sieci wiecej.

    Trochę jest :-)

    > Natomiast link, ktory opublikowalem na grupie zawieral przede wszystkim
    > informacje o
    > pracy dla pielegniarek w Szwajcarii i nie udalo mi sie nigdzie indziej ich
    > znalezc :-)
    > Byc moze powinienem bardziej doprecyzowac tytul posta.

    E tam. Na pewno się komuś przyda :-)
    Chociaż powinno być wielkimi literami napisane na początku
    "NIE JEST TO ŁATWE" :-)

    --
    Przemysław Maciuszko