PracaGrupypl.praca.dyskusjeRe: Praca, pracodawca a używane oprogramowanie › Re: Praca, pracodawca a u ywane oprogramowanie
  • Data: 2007-06-05 12:57:35
    Temat: Re: Praca, pracodawca a u ywane oprogramowanie
    Od: glosnetu <g...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 5 Cze, 14:42, Abodzioa <a...@p...onet.pl> wrote:
    > Có - ja nie mówi i nie powiedzialem ze firma jest do kitu - zadalem
    > tylko pytanie odnosnie oprogramowania a widze ze pojawilo sie mnostwo
    > stwierdzen ze nie szanuje swojej firmy, ze mam gdzies szefa i jego
    > podejscie... Szkoda - to mialo byc tylko pytanie i chcialem uzyskac
    > odpowiedz... Dostalem ja ale dodatkowo jeszcze pare innych rzeczy...
    > Szkoda...

    Osobiscie nie podzielam Twojego entuzjastycznego podejscia wobec
    opensource - wynika z niego, ze masz bardzo umiarkowane doswiadczenie
    w obsludze informatycznej komercyjnych firm. Podejscie ideologiczne do
    software jest znakiem, ze jego glosiciel niedawno opuscil szkole/
    uczelnie. Software sluzy do uzywania, a nie do promowania ideologii.
    Jesli relacja: cena/jakosc danego softu jest najkorzystniejsza dla
    podobnych produktow, to nalezy go wybrac, przy czym cena to nie koszt
    nabycia, ale TCO. Jakosc z kolei to przydatnosc danego produktu do
    wlasnych zastosowan, ale nie "wspanialosc ogolna". Doswiadczenie to
    nabierzesz z czasem.

    Wazne jest jednak abys tu i teraz nie dal sie zdusic - badz swiadom,
    ze firm it na rynku jest wiele - i nie bierzesz z zadna z nich slubu.
    Praca jest umowa dwustronnie korzystna - firma ma kogos, kto wykonuje
    dla niej (za nia) prace, ktora ona (firma) sprzedaje na rynku,
    pracownik - zyskuje wynagrodzenie ORAZ doswiadczenie (=rozwija sie).
    Jesli w danej pracy zle sie czujesz, albo nie rozwijasz sie - zmieniaj
    ja na lepsza, a nie czekaj az sie praca sama zmieni, albo - co gorsza
    - nie walcz z wiatrakami. Obecna sytuacja na rynku pracy it wrecz
    promuje takie zachowania. Co wazne - rozwoj to nie uzyskiwanie coraz
    wiekszej bieglosci w klikaniu w kilku aplikacjach...

    Przepraszam za miejscami byc moze protekcjonalny ton, usilowalem po
    prostu naswietlic moj punkt widzenia wynikajacy z dwucyfrowego (w
    latach) doswiadczenia w it.

    --

    Pozdrawiam,

    glos