PracaGrupypl.praca.dyskusje › Praca i płaca w Polskich realiach .... czy to legalne?

  • 1. Data: 2003-07-31 18:53:53
    Temat: Praca i płaca w Polskich realiach .... czy to legalne?
    Od: "Makaron von Knedelek" <a...@c...pl>

    Nie wiem czy w ogóle mam o co się kłucić... ale przedstawie sytuacje i czy
    to w ogóle jest w majetsacie prawa... oczywiście praca w ochronie sądu
    rejonowego w Wejherowie (koło Gdyni)

    Miesiąc temu rozpocząłem prace w firmie "Adrianex" w Gdyni... musiałem na
    własny koszt zrobić badania lekarskie i wyciągnąć zaświadczenie o
    niekaralności.
    Po czym podpisałem umowe... w któej rzuciło mi się w oczy ,że będę pracował
    za 1zł (brutto) + 0,20 gr za godziny nocne tj od 21-6 i dodatek premiowy.
    Pan którego się pytałem powiedział ,ze dostane 4 zł za h ,ale nie wie czy na
    "rękę" czy brutto... i oczywiście tony papierów o zwolnienie
    odpowiedzialności o brak ubezpieczenia, że jestem studentem itd
    Rozpocząłem prace.. .w ciągu kilku dni dowiedziałem się ,że w pracy
    obowiązuje system kar... pracujesz ,a odciągają ci np 30zł za siedzenie
    tyłem do okna, albo za niewłączenie światła... Za niedopełnienie "schematów"
    otwarcia drzwi również kara itd. Nie podpisywałem odpowiedzialności
    materialnej ,ale za kradzież drzewka z pod sądu obcięto mi 100zł... chociaż
    nie podpisywałem odpowiedzialności majątkowej za obiekty ,które pilnuje
    Po odpracowaniu 179h dowiedziałem się ,że jednak mają mi zapłacić 3zł
    (brutto) minus 150zł za kary i za posadzenie nowego drzewka...
    czyli na rękę dostanę koło 300zł... i to jeszcze nie pewne na 100% Bo
    dzisiaj zrezygnowałem z dalszej pracy... ponieważ po przeliczneiu kosztów
    dojazdu itd wychodzi ,że naprawde uzyskałem 150zł za miesiąc pracy...
    Pytanie podstawowe... CZY TO JEST LEGALNE w świetle prawa pracy? Jak tak
    ...to już nie rozumiem Polski!!

    Za jakiekolwiek informacje i komentarze byłbym wdzięczny...

    Makaron von Knedelek

  • 2. Data: 2003-07-31 19:06:07
    Od: "Sławek" <s...@g...pl>

    Komentarze???? A co tu komentować, takie rzeczy nie powinny mieć miejsca.
    Starch myśleć co będzie dalej jak te cwaniaczki będą ewoluować i będą
    doskonalić żerowanie na trudnej sytuacji kraju i rodaków. Gdybym był szefem
    takiej firmy (czy pomysłodawcą takiego traktowania, płacenia itp...),
    dzieciom swoim bym się nie przyznał, nikomu. Wstyd być taką łajzą. Fu.

  • 3. Data: 2003-07-31 19:29:42
    Od: "Makaron von Knedelek" <a...@c...pl>

    I teraz sobie wyobraź jak wygląda praca w takiej firmie... każdy na każdeo
    psem... kablowanie, zrzucanie winy... byle by nie on dostał kare... a to
    wszystko w murach sądowych w całym trójmieście... Ludzie tam dostawali kary
    za zacięcię się centrali wewnętrznej w sądzie... jakby to była ich wina...
    Szukam sposobu by ujebać chociaż troche tą firemke... może jakieś akty
    prawne z prawa pracy... Pozatym uwłacza mi taka wypłata za etat...

  • 4. Data: 2003-07-31 19:46:41
    Od: "Sławek" <s...@g...pl>

    Użytkownik "Makaron von Knedelek" <a...@c...pl> napisał w
    wiadomości news:G6eWa.40500$2j1.537252@news.chello.at...
> [...]
    > Szukam sposobu by ujebać chociaż troche tą firemke... może jakieś akty
    > prawne z prawa pracy... Pozatym uwłacza mi taka wypłata za etat...

    Sam nic nie zrobisz, chyba ze jakiś donosik do PIP, ale obawiam się że łeb
    ukręcą sprawie. Musisz mieć swiadków, a pracownicy wypra się wszyskiego.
    Mnie tez jedna firma (krzak) wydy....ła , bo czuła się bezkarna. Najpierw
    naobiecywali kokosy, a potem spytali czy mam to na piśmie. Oj powiedziałem
    im co trzeba i będą mnie pamiętać, ale co z tego??? Idioci powiesili na
    ścianie umowę współpracy z pewną firmą, firmy która istnieje tylko na
    papierze. Mają 2 firmy i prowadzą kreatywną księgowość, ja to wiem , a oni
    myślą że są cwani. Ja jeszcze wróce...

  • 5. Data: 2003-08-01 08:20:31
    Od: " leszek" <s...@N...gazeta.pl>

    Makaron von Knedelek <a...@c...pl> napisał(a):

> [...]
    > ....to już nie rozumiem Polski!!
    >
    > Za jakiekolwiek informacje i komentarze byłbym wdzięczny...

    To wszystko są rzeczy cienkie i pewnie można by podważyć (mam na myśli
    postępowanie firmy, zwłaszcza obciązanie karami). Ale bez sensu jest toczyć
    boje o 200-300 złotych - więcej stracisz zdrowia i nerwów niż zyskasz.
    Zrobiłeś najlepszą rzecz z możliwych - czyli podziękowałeś cwaniakom,
    jesteś bez pracy ale przynajmniej (sądząc z Twojego postu), zachowałeś
    zdrowie psychiczne i zdrowy rozsądek, a to najważniejsze.

    Gratuluję ci podjęcia decyzji i życzę jak najlepiej - gorszej pracy na pewno
    nie znajdziesz, więc może być tylko lepiej.

  • 6. Data: 2003-08-01 08:46:57
    Od: "ooo" <o...@o...pl>

    > Pytanie podstawowe... CZY TO JEST LEGALNE w świetle prawa pracy? Jak tak
    > ...to już nie rozumiem Polski!!
    >
    > Za jakiekolwiek informacje i komentarze byłbym wdzięczny...

    Nielegalne!

    Trza wypatrzyć jakim wozem jeździ szef/właściciel/bydlak/oszust i gdzie parkuje
    (im bardziej luksusowe auto tym lepiej).
    Następnie do łapki gwóźdź ..... i nie chciałbym nic sugerować.

    Polskę to bym jeszcze rozumiał, ale nie Polaków (taki kręty i pokrętny ten język
    polski).

  • 7. Data: 2003-08-01 08:51:58
    Od: " leszek" <s...@N...gazeta.pl>

    ooo <o...@o...pl> napisał(a):

> [...]
    parkuje
    > (im bardziej luksusowe auto tym lepiej).
    > Następnie do łapki gwóźdź ..... i nie chciałbym nic sugerować.

    Weź ten gwóźdź, zrób sobie dziurę w tym twoim łbie i nalej tam trochę oleju -
    wyraźnie tego ci brakuje.

    > Polskę to bym jeszcze rozumiał, ale nie Polaków (taki kręty i pokrętny ten
    języ
    > polski).

    To najlepiej wracaj skąd przybyłeś - głupców i przestępców tutaj nie
    potrzeba.

  • 8. Data: 2003-08-01 09:38:04
    Od: "Adrian Bednarek" <a...@p...fm>

    Użytkownik "Sławek" <s...@g...pl> napisał w wiadomości
    > Sam nic nie zrobisz, chyba ze jakiś donosik do PIP, ale obawiam się że
    łeb
    > ukręcą sprawie. Musisz mieć swiadków, a pracownicy wypra się wszyskiego.

    Teraz modne sa magnetofony i nagrywanie :) przynajmniej dwa, w tym jeden
    cyfrowy :)
    Jesli nie maja "wtykow" w PIP, to mozna sprobowac - co Ci szkodzi, przeciez
    juz tam nie pracujesz... z tym ze PIP moze skontrolowac/ukarac pracodawce, a
    Twoje pieniazki to chyba tylko sad moze wyegzekwowac... a to juz wiecej
    zachodu :(

  • 9. Data: 2003-08-01 09:39:52
    Od: "Edi" <w...@p...fm>

    Użytkownik "Makaron von Knedelek" <a...@c...pl> napisał w
    wiadomości news:5BdWa.40184$2j1.534817@news.chello.at...
> [...]
    > ...to już nie rozumiem Polski!!
    >
    > Za jakiekolwiek informacje i komentarze byłbym wdzięczny...

    Czytałeś to pod czym się podpisywałeś?

    podpisać możesz przeczytać musisz

  • 10. Data: 2003-08-01 10:13:27
    Od: "sajmon_templer" <f...@p...onet.pl>

    > Trza wypatrzyć jakim wozem jeździ szef/właściciel/bydlak/oszust i gdzie
    parkuje
    > (im bardziej luksusowe auto tym lepiej).
    > Następnie do łapki gwóźdź ..... i nie chciałbym nic sugerować.

    byle zrobić do 400-500 zł szkodę bo powyżej zwracają z ubezpieczalni ;|