PracaGrupypl.praca.dyskusjePraca dodatkowa (umowa zlecenie, o dzieło...) - pytanie › Re: Praca dodatkowa (umowa zlecenie, o dzieło...) - pytanie
  • Data: 2004-02-11 08:07:50
    Temat: Re: Praca dodatkowa (umowa zlecenie, o dzieło...) - pytanie
    Od: "yamma" <y...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "aga.p" <c...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    news:c0b3g9$3rt$1@news.onet.pl...

> [...]
    pracuje

    W zasadzie wystawianie faktur VAT wiąże się z koniecznością założenia DG a
    to skutkuje obowiązkiem odprowadzania m.in. składek ZUSowskich (coś ok. min.
    600 PLN miesięcznie). Jeśli masz stały etat i nie masz zamiaru zakładać
    drugiego Computerlandu czy Prokomu, to DG absolutnie ci się nie opłaca - o
    wiele lepszym rozwiązaniem jest umowa cywilno-prawna (zlecenie, o dzieło).

    > Przejrzyj archiwum, bo sporo na ten temat bylo i przekalkuluj sobie to
    > wszystko. Przy DG, zwlaszcza uprawianej w domu sporo rzeczy mozna wpuscic
    > koszty. Ale w zakresie DG nie mozesz miec tego samego co robisz na etacie.

    A skąd masz te informacje? Jeśli nie ma odpowiedniej klauzuli w umowie o
    pracę, to pracując na etacie jako programista może spokojnie założyć firmę
    software'ową - problemy mogą pojawić się gdy zacznie robić konkurencję
    pracodawcy. Jeśli np. zleceniodawca wybierze jego firmę zamiast jego
    pracodawcy.
    yamma