PracaGrupypl.praca.dyskusje › Praca czesciowo za granica

  • 1. Data: 2004-02-24 09:58:59
    Temat: Praca czesciowo za granica
    Od: "parrot" <p...@p...onet.pl>

    Ponawiam post wyslany na "pl.soc.prawo.podatki"

    Zdaje sie, ze tu predzej uzyskam pomoc :)

    Witam,

    Zmieniam prace i mam miec dwie umowy. Jedna w firmie polskiej, druga w
    brytyjskiej lub amerykanskiej. Jak to wyglada od strony podatkow? Place
    podatki i tu i tam? A co z podwojnym opodatkowaniem? Czy nie moge sobie wybrac
    kraju, w ktorym chce placic podatki? Co z ZUSem? Gdzie szukac informacji o
    takich sytuacjach?

    Pozdrawiam
    parrot

  • 2. Data: 2004-02-25 22:40:23
    Temat: Re: Praca czesciowo za granica
    Od: neco <h...@-...poprostu.net>

    Dnia 2004-02-24 10:58, Użytkownik parrot napisał:
    > Ponawiam post wyslany na "pl.soc.prawo.podatki"
    > Zdaje sie, ze tu predzej uzyskam pomoc :)
    mi p.s.p.podatki też nie pomogły :-(

> [...]
    > kraju, w ktorym chce placic podatki? Co z ZUSem? Gdzie szukac informacji o

    Pytanie najważniejsze: a GDZIE będziesz pracować? Rozumiem ze w Polsce?
    W takim przypadku i tak i tak opodatkować musisz się w Polsce. Nie ma
    znaczenia, że pracujesz dla obcokrajowca.
    Ja np. miałem papier z Holandii a pracowałem w Czechach- i tam też
    sa płacone podatki za ta prace.

    Znaleść cokolwiek o podatkach za pracę za granicą to droga przez mękę.
    Sam szukałem przez 5 godz. zanim doszedłem częściowo do jakiś ciekawych
    rzeczy.

    Dochodzi jeszcze coś, co w miedzyczasie przestałem rozumieć :-) - tzn.
    jeżeli w jakimś kraju przebywasz ponad 183 dni w roku to zostajesz jego
    "rezydentem podatkowym". Jakiś czas temu jeszcze wiedziałem jakie "prawa
    i obowiązki" z tego wynikają, ale ostatnio już pomieszało mi się
    wszystko %-).

  • 3. Data: 2004-02-26 13:21:55
    Od: Tomasz <h...@S...poczta.onet.pl>

    trzeba bardzo uwazac
    kilka lat pracowalem na kontraktach w DE i
    od nastepnego roku pracuje 50% w PL i 50% w DE
    i okazuje sie ze jak mam sie w PL rozliczac z podatku to zaplace wiecej
    podatku niz zarobilem w PL !! - taki absurdzik bo oczywiscie zarobki sie
    sumuja
    z kolei w DE place nizszy podatek z tego samego powodu
    dowiadywalem sie w wielu zrodlach i jakos nikt nie dal mi sensownej
    odpowiedzi, w obrebie UE jest jasne podatek sie placi tam gdzie sie
    przepracowalo wieksza czesc roku po zsumowaniu pochodow
    nie wiem czy ten przepis i PL obejmie od maja 2004 choc powinien

    moze ktos wie jak rozegrac taka opcje: firma wlasna w PL, pol etatu w PL
    i pol etatu w DE ?

    T.