PracaGrupypl.praca.dyskusjePraca a znajomosci - powiedzcie prosze, ze nie wszyscy tak mysla... › Re: Praca a znajomosci - powiedzcie prosze, ze nie wszyscy tak mysla...
    From: "Swingmaster" <c...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Praca a znajomosci - powiedzcie prosze, ze nie wszyscy tak mysla...
    Date: 14 Oct 2004 23:33:47 +0200

    > "...a jak Bill Gates do mnie dzwoni, to mu mówię <<nie teraz ćwoku, jem
    > obiad>> i Billy przeprasza i oddzwania później.
    Zdaje mi się drogi niedzielny psychoanalityku, że Mr. Gates (który przerwał
    studia na Harvardzie) ćwokiem jest i owszem, ale dla Ciebie, skoro nie tylko
    uważasz, że człowiek, którego wiedzy i umiejętności nie chciała w sposób
    formalny poświadczyć pewna grupa ludzi nie ma prawa zwrócić się o akceptację do
    innej grupy, kierującej się (lub przynajmniej deklarującej posiłkowanie się)
    nieco innymi kryteriami, ale także odmawiasz mu zdrowia psychicznego. Ja akurat
    doprawdy nie mam potrzeby wartościować walorów intelektualnych Billy'ego, tym
    niemniej wiele z podejmowanych przez niego działań (vide p.e. Hannover 1992) na
    gruncie etyki nie dadzą się w żaden sposób usprawiedliwić.
    Inaczej ma się sprawa z jego pracownikami; owoce ich pracy degustujemy bowiem
    niemal wszyscy i na codzień, a smakują nam dość kiepsko. Wymagania stawiane
    kandydatom na... praktykantów zaledwie w firmach z tzw. Wielkiej Piątki (no -
    Czwórki, ci wszyscy zatrudnieni w Andersenie prymusi nie zdołali niestety
    wyprostować moralnego kręgosłupa wierchuszki -- nikt ich nie nauczył, że etyka w
    biznesie to także forma szacunku dla klienta) bledną przy rekrutacjach w MS,
    wobec czego wnioski są dwojakie: albo faktyczna wiedza tych ludzi jest mizerna
    (nawet biorąc poprawke na fakt, że zrobienie dobrego OS to nieco cięższy kawałek
    chleba niż napisanie dobrego systemu obsługującego transfery emerytalne) --
    mówiąc Twoim jezykiem ludzie ci okazują się pospolitymi ćwokami, albo z uwagi na
    określone uwarunkowania ich wiedza nie może być należycie wykorzystana -- jeśli
    nie starają się tego zmienić, to jest to zwykłe oszukiwanie klienta i z
    upragnieniem czekam dnia kiedy temu towarzystwu da ktoś łupnia i wcale się nie
    zdziwię gdy będzie to ktoś pokroju Torvaldsa lub Tennenbauma -- obu ochrona
    mojej uczelni wywaliła by na zbity pisk już pierwszego dnia... za rozrysowywanie
    siobie logicznego schematu sieci uczelnianej.
    > Aaa, a kiedy ostatnio pływałem
    > z Larrym Ellisonem, to mu powiedziałem, żeby swoje ciężko zarobione w Oracle
    > pieniądze lepiej zaczął odkładać na starość niż wydawać na te snobistyczne regaty
    > America's Cup, bo dwa-trzy lata i moja firma Oracle zgniecie w kosteczkę..."

    Wiesz, to akurat obrzydliwe zestawiać Gatesa i Ellisona w jednym tekście.
    Powstrzymam się od dalszego komentrarza.
    > ...i w tym momencie Swingmastera obudziła pielęgniarka z kolejną, codzienną
    > porcją środków psychotropowych...
    Dzięki wielkie za "konstruktywną" krytykę. Tylko na tyle Cię stać ?

    Swingmaster