PracaGrupypl.praca.dyskusjePraca Polakow w Unii po 1 maja 2004 - fundamentalna kwestia › Re: Praca Polakow w Unii po 1 maja 2004 - fundamentalna kwestia
    From: "krzysztofsf" <k...@p...gazeta.pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Praca Polakow w Unii po 1 maja 2004 - fundamentalna kwestia
    Date: Sun, 9 Nov 2003 21:00:49 +0100

    Użytkownik "Misiek" <m...@p...net> napisał w wiadomości
    news:bol24k$1fgnan$1@ID-206495.news.uni-berlin.de...

> [...]
    > podatek, i Kowalski ma obowiazek rozliczyc sie raz na rok by sprawdzic czy
    > nie zostalo tego odprowadzonego ze duzo lub za malo. Z reguly podatku
    > odprowadza sie wiecej niz nalezy, tak ze wiekszosc ludzi dostaje zwrot
    > nadplaty.
    > Problem polega na tym, ze suma do odprowadzenia zmienia sie z miesiaca na
    > miesiac, tak wiec na reke dostaje sie kazdego miesiaca inna sume. Jedynie
    > dochody brutto sa stale, dlatego dochody netto to jest to prywatna sprawa
    > we wszystkich kwestiach finansowych pod uwage brane sa tylko dochody
    brutto.

    Jezeli pracuje sie na czarno nie odprowadza sie zadnego podatku (ani za
    duzo, ani za malo).
    Jesli pracodawca umawia sie na 5 euro za godzine, to wyplaca 5 euro za
    godzine.
    Jesli pracodawca mialby przyjac oficjalnie te sama osobe, co dotyczczas na
    czarno, to albo zacznie jej placic przykladowo 8 euro, zeby dalej na reke
    placic 5, albo zacznie wyplacac 3 na reke, poniewaz 2 pojdzie na podatek i
    obowiazkowe ubezpieczenia.

    W wariancie drugim spowoduje to, ze znowu bedzie musial zapewne szukac
    pracownika do wspomnianej pracy. W wariancie pierwszym jego koszty
    personalne wzrosna.

    Podtrzymuje twierdzenie, ze w wielu przypadkach, zamiast zatrudnic
    oficjalnie Polaka na jego dotychczasowym "czarnym" miejscu pracy, zostanie
    mu zaproponowane pozostanie na nielegalnych (lub cwierclegalnych typu 1/8
    etatu) warunkach lub zostanie ztrudniony pracownik nacji spoza ue, ktory
    niemajac zadnych mozliwosci legalnego zatrudnienia bedzie chetny pracowac na
    czarno bez prob zalegalizowania stosunku pracy.

    --
    pzdr. Krzysztof

    ##CV## http://kch.spec.pl ##

    > Misiek