PracaGrupypl.praca.dyskusjePraca Polakow w Unii po 1 maja 2004 - fundamentalna kwestia › Re: Praca Polakow w Unii po 1 maja 2004 - fundamentalna kwestia
    From: "krzysztofsf" <k...@p...gazeta.pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Praca Polakow w Unii po 1 maja 2004 - fundamentalna kwestia
    Date: Sat, 8 Nov 2003 11:17:14 +0100

    Użytkownik "Misiek" <m...@p...net> napisał w wiadomości
    news:boh83c$1etp03$1@ID-206495.news.uni-berlin.de...
    > Tutaj nie zatrudniaja Polakow ze wzgledu na ryzyko. Raczej dlatego ze nie
    > moga znalezc ludzi do danej pracy. Koszty sie nie zwieksza poniewaz ludzie
    > pracujacy na czarno z reguly dostaja wiecej niz stawka minimalna.

    Mowisz o kwotach brutto? Porownujesz kwote jaka pracodawca placi do reki
    zatrudnionemu na czarno z kwota jaka musialby wyplacic temu samemu
    pracownikowi oficjalnie, czyli: do reki+ubezpieczenia+podatek.
    I dalej nieistotna jest sprawa zwolnien chorobowych i ustawowych platnych
    urlopow?

    > kraju
    >
    > Sam w to wierzysz?

    Napisalem powyzej taka podkladke pod kalkulacje. Mozesz sie ustosunkowac?
    Moze sprawdzisz powyzsze na jakims kalkulatorze podobnym do tego, na ktorym
    widac, ile placi pracodawca, aby pracownik dostal do reki dana kwote.
    http://praca.onet.pl/2,kalkulator.html

    Miloby, jakbys podal link do podobnych kalkulatorow holenderskich lub
    niemieckich.

    > Misiek
    >
    > P.S. Tez jestem ze Szczecina i od 14 lat mieszkam w Holandii. Od roku
    > bezrobotny...

    Masz obywatelstwo holenderskie czy dalej tylko polskie?
    Caly czas na czarno, czy juz masz prawo do legalnego zatrudnienia?
    Domyslam sie, ze jesli piszesz, ze jestes bezrobotny od roku, to poniewaz
    tam brak problemow z praca (przynajmniej gorsza), jest to twoj swiadomy
    wybor z jakis przyczyn (zasilek?)?

    --
    pzdr. Krzysztof

    ##CV## http://kch.spec.pl ##