PracaGrupypl.praca.dyskusjePraca? Czy w ogóle jest? › Re: Praca? Czy w ogóle jest?
    From: "gromax" <g...@g...pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Praca? Czy w ogóle jest?
    Date: Thu, 11 Dec 2003 21:44:21 +0100

    postaram się pisać bez owijania w bawełnę.
    generalnie co mi się nasuwa na szybko :
    1. Nic nie piszesz o osiągnięciach. jakieś tam szkoły, kursy, zaliczenia. to
    tylko teoria - do pracy nie potrzeba teoretyków (w zasadzie, czasem teoretyk
    się przydaje ale na to raczej bym nie liczył)
    2. w Twojej wizytówce strasznie ucieka miejsce pracy. na pierwszy rzut oka
    nawet go nie zauważyłem, dopiero przeczytanie komentarza wyżej spowodowało
    żebym otworzył stronę raz jeszcze i sprawdził czy rzeczywiście ta informacja
    jest zawarta.
    3. Napisz o osiągnięciach. Jeżeli jakikolwiek z bardzo polska nazwany
    manager ma przeczytać twoją aplikację, to dz. HR musi ją jemu przekazać. Nie
    sądzę, żeby przy takim dokumencie komuś się chciało ciebie przedstawiać, bo
    nie piszesz nic o tym co zrobiłaś. A każdy zarządzający od razu wyłapie
    słowa typu "zrobiłam, osiągnęłam, dzięki mnie zespół osiągnął". dzięki nim
    nawiązujesz komunikację, bo potencjalny pracodawca wie że nie startujesz z
    pułapu zerowego tylko masz wiedzę i wyobrażenia dalszego samorozwoju
    4. Od marca zeszłego roku minęło już strasznie dużo czasu. Strasznie brakuje
    informacji co w tym czasie robiłaś.
    5. Twoje miejsca pracy - ministerstwo, krajowy urząd. Kim tam byłaś?
    ministrem a następnie naczelnikiem czy w jednym i drugim przypadku
    sprzątaczką? Nawet jak w papierach masz wpisane stanowisko "referent"
    tudzież coś podobnego nic tak naprawdę nie mówiącego, to napisz że np. "3
    lata kontrolowałam przebieg dokumentów w firmie" będąc posłańcem i roznosząc
    papiery. Sprzedaj się! (zaraz rozwinę myśl)
    6. Dla porównania - zapraszam na www.gromax.prv.pl zakładka "o mnie". To
    jest któraś tam z kolei wersja mojego życiorysu, zresztą sporo nie na
    bieżąco :). Może uda ci się na jego podstawie napisać ciekawiej o sobie.
    Zwróć uwagę, że ja u siebie piszę o moich minusach, ale staram się to
    przedstawić w jak najatrakcyjniejszy sposób. Tak przy okazji - może ty
    będzies miała jakieś konstruktywne uwagi odośnie tego co ja napisałem? w
    razie chęci zapraszam na priv, bo nie zewsze mam czas na wpadanie tu na
    grupę
    7.Wreszcie wygląd. Miałem swoją stronkę zrobioną baaardzo kiepsko. Nie
    miałem czasu żeby nad nią popracować, ale znalazł się ktoś (zresztą na tej
    grupie) co mi pomógł. A było to w okresie dla mnie dość nieszczególnym ze
    względu na pracę a tym samym pieniążki na życie. Jakoś się udało ugadać,
    jest kolejna wersja stron nad którą jeszcze sporo będę musiał popracować.
    Jak tylko bedę miał czas.
    8 pamiętaj że papiery (także w wersji elektronicznej) które przesyłasz do
    firm są twoją wizytówką. Zastanów się, czym chcesz zachęcić potencjalnego
    pracodawcę do tego żeby ciebie zaprosił na rozmowę. I w tym momencie postaw
    się po stronie pracodawcy, czy byłabyś w stanie kogoś takiego zaprosić na
    rozmowę. Zastanów się, co takiego jest potrzebne na stanowiskach pracy o
    jakie się ubiegasz. Kto jest potrzebny pracodawcy. I się dostosuj.
    9. i po ostatnie, choć tak na prawdę powinno być pierwsze, marketing.
    powinnaś spojrzeć na swoją jako o dobro które chcesz sprzedać. Jak w każdej
    sprzedaży, trzeba trochę "pobajerować", z tym że trzeba mieć świadomość żeby
    nie przesadzić. Na pierwszej rozmowie wyjdzie, czy się np. 3 lata pracowało
    w jakimś charakterze, bo ktoś kto pracował w jakiejś branży tyle czasu to
    znaczy że wie sporo więcej na ten temat niż jest napisane w książkach.
    dlatego też nie można przesadzić. Ale nie można też pisać za mało.
    Wystaw się na sprzedaż, może kupujący zwróci uwagę na ofertę.

    pozdrawiam
    gromax (heh, miało być krótko)