PracaGrupypl.praca.dyskusjePodwójne wypowiedzenie › Re: Podwójne wypowiedzenie
    From: adasiek <p...@p...wp.pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Podwójne wypowiedzenie
    Date: Sun, 4 Feb 2007 23:53:19 +0000 (UTC)

    "Savage" <s...@o...pl> wrote in news:eq5pvc$k53$1@news.task.gda.pl:

    > Rozumiem, że po oświadczeniu woli pracownika wypowiedzenie jest ważne,
    > ale czy jest anulowane przez późniejsze wypowiedzenie ze strony
    > pracodawcy ??

    jest anulowane w takim sensie, ze nie ma juz po co biec okres tego
    wypowiedzenia, bo pojawia sie wypowiedzenie ze skutkiem natychmiastowym;
    jednak jezeli to drugie zostanie anulowane przez sad, to wypowiedzenie
    zlozone przez pracownika jest oczywiscie nadal aktualne;

    [...]
    > generalnie jest to sytuacja w której pracodawca "czepiał" się brata za
    > np. niewykonanie planu, itp. Nie obiegał drastycznie od reszty
    > pracowników. Nie przeszkadzało to pracodawcy wypłacać mu regularnie
    > premii :) Nie ma tutaj mowy o ciężkim naruszeniu obowiązków.

    musialbys poczytac sobie jak orzekaja sady w zakresie ciezkiego
    naruszenia obowiazkow pracowniczych; na pewno nie ma to nic wspolnego
    z wykonaniem "planu na premie"; gdyby pracodawca przez te miesiace
    widzial celowe dzialania, ktore jego zdaniem mialyby prowadzic do
    niewykonania "planu", mogl stosowac kary: anulowanie premii regulaminowej,
    pisemne upomnienie, pisemna nagana; jezeli nie bylo takich, a wrecz
    przeciwnie - premia byla wyplacana, to ja bym tu nie widzial podstaw
    do jakichkolwiek roszczen ze strony pracodawcy;

    > A wykonywanie planów w kratkę zdarzało się mu już ponad rok - czyli
    > nie jest tak, że ostatni miesiąc przebalował i stąd wypowiedzenie.

    ale z drugiej strony pracodawca mogl sie dowiedziec np. w zeszlym
    tygodniu, ze jego handlowiec od roku podpisywal na boku umowy na
    rzecz konkurencji z klientami, ktorzy przychodzili do punktu sprzedazy
    danego pracodawcy; i to by sie juz moglo kwalifikowac na artykul
    52, gdyz byloby umyslnym dzialaniem narazajacym pracodawce na szkody
    finansowe - i to naprawde duze;

    poczytaj np. tutaj: http://www.pip.gov.pl/html/pl/doc/07010002.pdf

    > Ale czy w tym przypadku udokumentowanie niewykonywania planów jest
    > podstawą do anulowania jego wypowiedzenia i wyjścia z tej sytuacji na
    > czysto? Bo ile pracodawca rzeczywiście mógł udokumentować bratu
    > niewykonywanie planów i wówczas rozwiązać z nim umowę to w tym
    > przypadku mnie przynajmniej wygląda to na chęć niepłacenia odprawy i
    > szukanie na siłe rzeczy umożliwiających skorzystanie z paragrafu 52.

    a czy wykonanie planu jest obowiazkiem pracownika? oczywiscie ze nie;

    pzdrv;
    adas;