PracaGrupypl.praca.dyskusjePodwójne wypowiedzenie › Re: Podwójne wypowiedzenie
    From: "Savage" <s...@o...pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Podwójne wypowiedzenie
    Date: Mon, 5 Feb 2007 00:24:32 +0100

    Użytkownik "adasiek" <p...@p...wp.pl> napisał

    > wypowiedzenie umowy o prace to nie podanie, tylko oswiadczenie woli;
    > liczy sie moment, w ktorym strona (w tym wypadku pracodawca) mial
    > mozliwosc zapoznania sie z pisemnym oswiadczeniem woli; od tego momentu
    > biegnie czas wypowiedzenia; nie wiem jak wyglada sytuacja w przypadku
    > wystepowania zwiazkow zawodowych i jakiejs szczegolnej umowy miedzy
    > zwiazkami a pracodawca, ale na pewno nie pogarsza to sytuacji pracownika,
    > czyli oswiadczenie woli zwiazane z wypowiedziem umowy jest na pewno wazne;

    Rozumiem, że po oświadczeniu woli pracownika wypowiedzenie jest ważne, ale
    czy jest anulowane przez późniejsze wypowiedzenie ze strony pracodawcy ??

    > jezeli zaszly okolicznosci wymienione w art. 52, tj: pracownik jest winny
    > ciezkiego naruszenia podstawowych obowiazkow pracowniczych lub z jego
    > winy stracil uprawnienia, to zaklada pracy moze skorzystac z art. 52,
    > ALE musi sie powolac na dokladny powod rozwiazania umowy i pracodawca
    > nie moze powolac sie na powod, o ktorym dowiedzial sie wczesniej niz
    > przed miesiacem;

    generalnie jest to sytuacja w której pracodawca "czepiał" się brata za np.
    niewykonanie planu, itp. Nie obiegał drastycznie od reszty pracowników.
    Nie przeszkadzało to pracodawcy wypłacać mu regularnie premii :)
    Nie ma tutaj mowy o ciężkim naruszeniu obowiązków.
    A wykonywanie planów w kratkę zdarzało się mu już ponad rok - czyli nie jest
    tak, że ostatni miesiąc przebalował i stąd wypowiedzenie.

    > oczywiscie! wypowiedzenie art. 52 musi byc dobrze udokumentowane przez
    > pracodawce;

    Ale czy w tym przypadku udokumentowanie niewykonywania planów jest podstawą
    do anulowania jego wypowiedzenia i wyjścia z tej sytuacji na czysto?
    Bo ile pracodawca rzeczywiście mógł udokumentować bratu niewykonywanie
    planów i wówczas rozwiązać z nim umowę to w tym przypadku mnie przynajmniej
    wygląda to na chęć niepłacenia odprawy i szukanie na siłe rzeczy
    umożliwiających skorzystanie z paragrafu 52.

    Paweł