PracaGrupypl.praca.dyskusjePodwójne wypowiedzenie › Re: Podwójne wypowiedzenie
    From: adasiek <p...@p...wp.pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Podwójne wypowiedzenie
    Date: Sun, 4 Feb 2007 22:07:50 +0000 (UTC)

    "Savage" <s...@o...pl> wrote in news:eq5k8j$3em$1@news.task.gda.pl:

    > Brat złożył wypowiedzenie w swojej firmie bo miał już dosyć tam pracy.
    > Nadarzyła się ku temu wyśmienita okazja bo związki zawodowe wywalczyły
    > korzystne warunki (głównie finansowe) dla chcących odejść.
    > Firma po trzech dniach wręczyła mu wypowiedzenie z art 52 (bez
    > odprawy) nie udzielając w żaden sposób odpowiedzi na jego podanie.

    wypowiedzenie umowy o prace to nie podanie, tylko oswiadczenie woli;
    liczy sie moment, w ktorym strona (w tym wypadku pracodawca) mial
    mozliwosc zapoznania sie z pisemnym oswiadczeniem woli; od tego momentu
    biegnie czas wypowiedzenia; nie wiem jak wyglada sytuacja w przypadku
    wystepowania zwiazkow zawodowych i jakiejs szczegolnej umowy miedzy
    zwiazkami a pracodawca, ale na pewno nie pogarsza to sytuacji pracownika,
    czyli oswiadczenie woli zwiazane z wypowiedziem umowy jest na pewno wazne;

    > Chciałbym uzyskać informację czy firma ma prawo tak postąpić?

    jezeli zaszly okolicznosci wymienione w art. 52, tj: pracownik jest winny
    ciezkiego naruszenia podstawowych obowiazkow pracowniczych lub z jego
    winy stracil uprawnienia, to zaklada pracy moze skorzystac z art. 52,
    ALE musi sie powolac na dokladny powod rozwiazania umowy i pracodawca
    nie moze powolac sie na powod, o ktorym dowiedzial sie wczesniej niz
    przed miesiacem;

    > Jest sens, gdy firma będzie stała przy swoim stanowisku, występować do
    > sądu pracy?

    oczywiscie! wypowiedzenie art. 52 musi byc dobrze udokumentowane przez
    pracodawce;

    pzdrv;
    adas;