PracaGrupypl.praca.dyskusjePodstawowa przyczyna bezrobocia w Polsce › Re: Podstawowa przyczyna bezrobocia w Polsce
    From: "Ad" <a...@w...pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Podstawowa przyczyna bezrobocia w Polsce
    Date: Sun, 11 May 2003 17:58:17 +0200

    Użytkownik "Michał Gancarski" <w...@e...org.pl> napisał w wiadomości
    news:b9ln09$dac$1@atlantis.news.tpi.pl...

    > Bzdura, powtarzasz gadki ludzi, którzy niszczyli fabryki u początków ery
    > industrialnej, bo "fabryki sprawią, że pracy braknie". Brednie, jak się
    > okazało. Wzrost wydajności powoduje, że można tym samym kosztem
    wyprodukować
    > więcej dóbr, a więc sprawić, by były tańsze. Ten proces właśnie stoi za
    > tajemnicą rozwoju gospodarczego. Trwa to od momentu, gdy człowiek użył
    > pierwszego narzędzia i jakoś do tej pory nie zdarzyło się, by pracowała
    > tylko garstka, znikomy procent ludności. Czemu tak się dzieje, pomyśl sam.

    Odwrotnie, myślę że brak patrzenia w przyszłość, brak szukania
    nowych rozwiązań jest tym samym co luddyzm.
    Faraonowie, ich kapłani umieli wykorzystać wolny czas fellachów
    między pracami rolnymi.
    Bezrobocie rośnie nie tylko u nas w Polsce.
    Nie można ludziom zabronić pracy ani nauki.
    Stąd zabronić starej kobiecie pracy a młodemu
    człowiekowi nauki to niedorzeczność z Orwella.
    Wydaje się też że to ekonomia ma służyć człowiekowi a nie
    odwrotnie. Szansę na rozwiązywanie problemu bezrobocia
    widzę w skracaniu okresu i czasu pracy.
    Skrócenie czasu pracy o 5 godzin tygodniowo to jest
    zmniejszenie bezrobocia o 10 %. Wiem, zaraz ekonomiści
    a właściwie ideologowie zaczną tutaj pisać o wydajności,
    płacach. Nawet może mnie przekonają ale niech zaczną
    serwować trwałe pomysły bo na razie to tylko od kryzysu
    do kryzysu.