PracaGrupypl.praca.dyskusjePodstawowa przyczyna bezrobocia w Polsce › Re: Podstawowa przyczyna bezrobocia w Polsce
    From: "Michał Gancarski" <w...@e...org.pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Podstawowa przyczyna bezrobocia w Polsce
    Date: Sun, 11 May 2003 16:40:40 +0200

    > IMHO to nie jest takie proste. Oczywiscie nie byloby ani sensowne, ani
    > moralne odbierania
    > pracy ludziom ktorzy wypracowali sobie pelna emeryture. Jednak istnieje
    cala
    > rzesza
    > wczesniejszych emerytow i rencistow ktorzy pracuja - naprawde nie widze
    > tutak sensu.

    Sens jest prosty. Na swoją emeryturę już zapracowali, to jak oszczędności.
    Chcą pracować, niech pracują. To, że ktoś ma oszczędnosci w banku ma
    oznaczać, że ma mieć zakaz pracy? Emerytura to nie koniec aktywności, to
    tylko i wyłącznie korzystanie z zaoszczędzonych pieniędzy.

    > A wbrew pozorom wcale nie ejst ich tak malo. Oczywiscie te kilkadziesiat
    > tysiecy miejsc pracy
    > sytuacji nie uzdrowi, ale by moglo byc jakims impulsem.

    Impulsem do czego?

    > Dodam ze takie
    > zalecenie powtarza sie
    > od lat w roznych raportach ekeonomistow.

    Których ekonomistów? Jakichś dziwnych wyznawców Keynesa? Bo ja słyszę coś
    zupełnie innego - podnoście wiek emerytalny.

    > Nie powtarzaj sloganow zaslyszanych. Akurat srednia emerytura w Polsce w
    > stosunku do sredniej pracy jest
    > PROCENTOWO jedna z najwyzszych na swiecie. A ogolnie grupa emerytow wcale
    > nie jest ogolnie w
    > najgorszej sytuacji materialnej.

    Tak. Nie zmienia to faktu, że mogłoby być lepiej.

    > Dodam jeszcze ze ZUS ma koszty dzialanosci
    > kilkakrotnei nizsze nzi rozne prywatne
    > towarzystwa emerytalne.

    I dlatego zadłużenie ZUSu sięga miliardów złotych? Gdyby ZUS był firmą,
    dawno ogłosiłby upadłosć.

    > zastanawiaja
    > pracy
    >

    > Poczytaj statystyki , a nie pisz bzdur.

    Ależ czytam. I co? W Czechach inwestycje per capita są dużo wyższe w Polsce.
    Po co ci statystyki, wystarczy spojrzeć, gdzie Toyota umieściła swe zakłady.
    Wszystkie firmy, które mogą, masowo uciekają do rajów podatkowych. Nawet
    Kulczyk ma działalność zarejetrowaną poza naszym krajem.

    > mundurowi,

    > Emeryci mundurowi to inna para kalszy i tutaj nie ejst to takie proste.
    > Wczeniejsza emerytura to przeciez
    > takze rodzaj rekompensaty za niskie place ...

    Co nie zmienia faktu, że jeśli znajdą pracę - niech pracują.

    --
    ++ Michał Gancarski ++
    ++ w...@e...org.pl ++