PracaGrupypl.praca.dyskusje › Pobyt w USA

  • 1. Data: 2002-04-21 12:39:53
    Temat: Pobyt w USA
    Od: "Michał Gancarski" <w...@e...org.pl>

    Witam!

    Może nieco OT, choć nie do końca:
    słyszałem, że w tym roku na wizę turystyczną przybywający do USA mają
    otrzymywać pozwolenie na pobyt maksymalnie do jednego miesiąca. Czy
    ktoś z was coś wie na ten temat?

    Zdrowie!
    --
    Michał Gancarski
    w...@e...org.pl

  • 2. Data: 2002-04-22 12:57:05
    Temat: Re: Pobyt w USA
    Od: "Nicolas" <k...@b...gnet.pl>

    Rowniez slyszalem takie pogloski ale jeszcze nie mialem okazji rozmawiac z
    kims kto otrzymal wize na tak krotki termin.A niebawem ja skladam wniosek o
    wize. Jeden miesiac mnie nie zadowala:-(

  • 3. Data: 2002-04-23 05:48:58
    Od: "Marcin" <s...@p...onet.pl>

    Witam

    Wize mozesz otrzymac na 10 lat, ale po przybyciu do USA (na lotnisku)
    wbijaja do paszportu okres, ktory mozesz tam spedzic. Kilka tygodni temu moj
    kuzyn dostal wlasnie na 1 miesiac, mimo, ze ma wize turystyczna 10-letnia. 2
    tygodnie temu znajomej pozwolili na pobyt 6-miesieczny.

    Pozdrawiam

    Marcin

  • 4. Data: 2002-04-23 06:26:11
    Od: "Anna Bittner" <a...@N...poczta.gazeta.pl>

    Hej,
    ja mam wize 10-letnia, ktora otrzymalam w krakowie i bylam na nia 3 razy w
    stanach i za kazdym razem otrzymywalam pobyt na 6 miesiecy. Koniec zeszlego
    roku zmienialam paszport i w zwiazku z tym staralam sie o przebicie wizy i
    znow dostalam na 10 lat i do tego na "nowych" 10 lat, czyli od momentu wbicia
    nowej wizy. Cala akcja odbyla sie bez zadnych problemow i trwala jeden dzien,
    ale zalatwialam to w ambasadzie w Berlinie.
    Pozdrawiam
    Ania

  • 5. Data: 2002-04-23 08:50:05
    Od: "Michał Gancarski" <w...@e...org.pl>

    Użytkownik "Anna Bittner" <a...@N...poczta.gazeta.pl> napisał w
    wiadomości news:aa2uq3$ovo$1@news.gazeta.pl...
> [...]
    > nowej wizy. Cala akcja odbyla sie bez zadnych problemow i trwala
    jeden dzien,
    > ale zalatwialam to w ambasadzie w Berlinie.

    Dzięki za odpowiedź.

    Rok temu również byłem w Stanach, dostałem pozwolenie na pobyt
    półroczny. Teraz znów chcę się wybrać i nie wiem jak zaplanować
    wakacje. Nie wiesz, od czego to może zależeć? Trochę niepokoi mnie
    fakt, że to tylko widzimisię człowieka siedzącego w bramce na
    lotnisku.

    Zdrowie

    --
    Michał Gancarski
    w...@e...org.pl

  • 6. Data: 2002-04-24 10:48:03
    Od: Janusz Fober <f...@i...pl>

    Michał Gancarski wrote:

> [...]
    > słyszałem, że w tym roku na wizę turystyczną przybywający do USA mają
    > otrzymywać pozwolenie na pobyt maksymalnie do jednego miesiąca. Czy

    Witam!

    Z tego co słyszałem Amerykanie właśnie są na etapie zmiany prawa (po 11
    września). Do tej pory domyślnie na wizie turystycznej można było
    siedzieć w Stanach pół roku (można było podobno przdłużyć to do roku).
    Obecnie ma być domyślnie 1 miesiąc. Jeśli będzie się chciało siedzieć
    dłużej trzeba to będzie DOBRZE umotywować (podobno tłumaczenie że tak
    chcemy, nie będzie wystarczać).

    Chyba nie zostało to jeszcze tak do końca uchwalone. Lobby turystyczne
    ostro protestuje.

    Pozdrowienia, Janusz