PracaGrupypl.praca.dyskusje › Pilne-praca tymczasowa.

  • 1. Data: 2005-09-01 11:34:28
    Temat: Pilne-praca tymczasowa.
    Od: "dodka" <d...@p...onet.pl>

    W czasie trwania umowy przeszłam na zwolnienie lekarskie jakiez było moje
    zdziwienie dowiadujac się iż nie otrzymam od biura posrednictwa pieniedzy za
    chorobowe bo nie przepracowałam 30 dni i do tego ZUS tez mi nie wypłaci
    pieniedzy za te chorobowe-poniewaz nie została mi przedłuzona umowa- nie
    przepracowałam 30 dni. Jak to naprawdę jest jestem juz teraz kompletnie
    głupia. Dorota

  • 2. Data: 2005-09-01 15:36:07
    Temat: Re: Pilne-praca tymczasowa.
    Od: "Nikiel ;-\)" <n...@p...fm>

    Użytkownik "dodka" <d...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > mi nie wypłaci pieniedzy za te chorobowe-poniewaz nie została mi
    > przedłuzona umowa- nie przepracowałam 30 dni.

    To była umowa o pracę, czy np. zlecenie?
    Jeżeli mówili że 30-dni to domyślam się, że o pracę.
    Niektórzy mają 30-dniowy okres wyczekiwania, w czasie którego nie
    otrzymuje się kasy za zwolnienie chorobowe.
    Jeżeli:
    - miałaś przerwę ponad miesięczną w podleganiu ubezp. chorobowemu (przed
    przyjściem do tej pracy) lub mineło więcej niż 90 dni od zostania
    absolwentem szkoły
    -nie masz udokumentowanego 10-letniego okresu podlegania ubezp.
    chorobowemu (chyba chodzi o obowiązkowe czyli stosunek pracy)

    to masz 'okres wyczekiwania' (liczony 30 dni od rozpoczęcia stosunku
    pracy - a nie ilości dni przepracowanych).

    Napisz więcej szczegółów.

    Pozdrawiam
    {wysfvhobtdanquaojuedy}[kROT11k]

    Nikiel ;-)

    --
    # od niklu # # gg - 4939629 #
    # (A. Einstein) #

  • 3. Data: 2005-09-01 16:42:16
    Od: "dodka" <d...@p...onet.pl>

    Była to praca tymczasowa.brakowało mi 4 dni do 30.

  • 4. Data: 2005-09-01 16:43:30
    Od: "dodka" <d...@p...onet.pl>

    A przedtem miałam długi okres przerwy.

  • 5. Data: 2005-09-01 19:08:17
    Od: Dariusz Tarczoń <t...@i...pl>

    dodka napisał(a):
    > Była to praca tymczasowa.brakowało mi 4 dni do 30.

    W przypadku kazdej _umowy o prace_ sytuacja bylaby taka sama...
    Niestety prawo jest bezbzgledne.. (kadrowe czasem tez. ;) )

    Pozdrawiam...