PracaGrupypl.praca.dyskusje › 1 firma - 2 aplikacje na rozne stanowiska

  • 1. Data: 2005-09-01 11:52:58
    Temat: 1 firma - 2 aplikacje na rozne stanowiska
    Od: "Zinger" <z...@g...pl>

    Witam,

    Jedna firma dala kilka ogolszen, a w srod nich 2, ktore mnie zainteresowaly
    i chcialbym na nie zlozyc swoje aplikacje. Zastanwiam sie tylko jak to
    rozegrac i jak to moze zostac tam odebrane? Czy pisac jedna wspolna
    apliakcje (oczekiwania jednak nieco sie roznia co do stanowisk), czy moze
    osobne?

    Pozdrawiam,
    Tomek

  • 2. Data: 2005-09-01 12:00:52
    Temat: Re: 1 firma - 2 aplikacje na rozne stanowiska
    Od: "Immona" <c...@...y.t.n.i.j.zpds.com.pl>

    Użytkownik "Zinger" <z...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > rozegrac i jak to moze zostac tam odebrane? Czy pisac jedna wspolna
    > apliakcje (oczekiwania jednak nieco sie roznia co do stanowisk), czy moze

    Jesli adresy do wyslania aplikacji sa rozne, to dwie rozne aplikacje.
    Jesli to ten sam adres, to ja bym napisala cos w rodzaju "Poniewaz spelniam
    oczekiwania zarowno tego jak i tego stanowiska, chetnie omowie z Panstwem,
    na ktorym z nich przyniose firmie wieksze korzysci" i jedna aplikacje z CV
    eksponujaca kwalifikacje do obu stanowisk. To jest calkowicie ok, gdy
    stanowiska sa w jakis sposob zbiezne, tzn. wymogi sa w miare podobne, a
    rozni sie rodzaj wykonywanej pracy.
    Natomiast jesli stanowiska bardzo sie roznia wymaganymi umiejetnosciami lub
    sa z wyraznie roznych szczebli hierarchii firmowej, skladanie aplikacji na
    oba moze wywolac wrazenie, ze kandydat poszukuje jakiejkolwiek pracy, do
    ktorej go przyjma i ze nie ma sprecyzowanego zdania na temat kierunku swojej
    kariery zawodowej. W takim przypadku moze to wywolac zle wrazenie i nalezy
    sie raczej zdecydowac na skladanie aplikacji na jedno z nich.

    I.

  • 3. Data: 2005-09-01 12:22:41
    Od: "Zinger" <z...@g...pl>

    Użytkownik "Immona" <c...@...y.t.n.i.j.zpds.com.pl> napisał w
    wiadomości news:df6qfg$3aj$1@nemesis.news.tpi.pl...

> [...]
    > kariery zawodowej. W takim przypadku moze to wywolac zle wrazenie i nalezy
    > sie raczej zdecydowac na skladanie aplikacji na jedno z nich.

    Dzieki za dop. Jest to ten sam zdres, natomiast co do porownania stanowisk,
    to raczej opcja druga, czyli spore roznice. Obawiam sie wlasnie tego o czym
    napisalas i dlatego mam "zgrzyta" co robic...

    Pozdrawiam,
    Tomek

  • 4. Data: 2005-09-01 12:37:03
    Od: "Immona" <c...@...y.t.n.i.j.zpds.com.pl>

> [...]
    czym
    > napisalas i dlatego mam "zgrzyta" co robic...

    To dlaczego chcesz aplikowac na oba stanowiska? Jesli oba szczerze Cie
    interesuja, a nie jest to na zasadzie "wysylam wszedzie, gdzie w x% spelniam
    wymagania", a w Twojej CV widac dwie rownolegle sciezki rozwoju, to mozesz
    wyslac aplikacje na preferowane, a jednoczesnie zaznaczyc, ze bylbys gotowy
    pracowac rowniez na tym drugim. Ale jesli jest to na zasadzie "wysylam
    wszedzie", to raczej sie zdecydowac. "Wysylajacych wszedzie" dosc latwo
    odroznic na pierwszy rzut oka, nawet, gdy nie aplikuja na dwa rozne
    stanowiska.

    I.

  • 5. Data: 2005-09-01 12:45:49
    Od: "Zinger" <z...@g...pl>

> [...]
    > wszedzie", to raczej sie zdecydowac. "Wysylajacych wszedzie" dosc latwo
    > odroznic na pierwszy rzut oka, nawet, gdy nie aplikuja na dwa rozne

    W moim odczuciu na jedno i drugie spelniam wymagania, przy czym na jedno
    jednak bardziej (przynajmniej na papierze). Problem w tym, ze akurat to
    drugie bardziej mnie zainteresowalo, przy czym teoretycznie mam mniejsze
    szanse, wlasnie ze wzgledu na mniejsze doswiadczenie w kontekscie tego
    stanowiska.
    Uzasadniac wszystko w 1 LM (czyli wybor tego i/lub innego stanowiska)
    zapewne uczyniloby go malo czytelnym i troche przydlugawym.
    No nic, poki co wyslalem na jedno stanowisko, to papierowo bardziej mi
    blizsze. Poczekam, czy w ogole sie odezwa, wtedy ewentualnie sprobuje
    zagadac na temat tego drugiego stanowiska.

    Pozdrawiam,
    Tomek

  • 6. Data: 2005-09-02 15:41:15
    Od: "tipesto" <t...@w...pl>

    > Czy pisac jedna wspolna
    > apliakcje (oczekiwania jednak nieco sie roznia co do stanowisk), czy moze
    > osobne?

    To będzie trochę chyba nie na temat:
    Nieraz się to zdarza w mojej firmie - ludzie chcą aplikować na kilka
    stanowisk. Ja jestem panią, co te aplikacje zbiera i oddaje do właściwych
    osób w firmie (gdy rekrutację robią różne działy). Z mojego punktu widzenia
    ważne jest żeby W OGÓLE napisać, które stanowiska się wybrało. I to nie w
    Liście motywacyjnym, ale już w mailu. Jasno i wyraźnie. Choćby napisać "W
    sprawie stanowisk XYZ i ABC". Wtedy oddeleguję takie zgłoszenie do
    właściwych ludzi, dopilnuję by to przeczytali i niech sami między sobą
    walczą o kandydata.
    Ale wkurza mnie, jak muszę się przedzierać przez list motywacyjny, a czasem
    nawet CV, żeby się dowiedzieć, czego życzy sobie kandydat(ka). A przedzieram
    się (zamiast wywalić takie zgloszenie od razu do kosza), bo myślę sobie, że
    warto dać człowieczkowi szansę. Sama szukałam pracy i szukaczom dobrze
    życzę.

    Jednym z najśmieszniejszych przypadków było, gdy szukaliśmy równocześnie
    informatyków, analityków, handlowców i telemarketerów. Przyszło zgłoszenie
    od dziewczęcia, które pracowało jako kosmetyczka i bylo po kursie fitnessu.
    W zgłoszeniu ŻADNEJ wzmianki o tym, co dziewczę chce robić w naszej firmie
    (oprócz tego że chce "pracować"). Koledzy mieli co prawda kilka sugestii co
    do tego, co by mogła robić pani kandydatka, ale na to stanowisko akurat nie
    było rekrutacji ;-)

    pozdrawiam,

    tpsto