PracaGrupypl.praca.dyskusjePilne! › Re: Pilne!
    From: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Pilne!
    Date: Tue, 29 Mar 2011 11:14:52 +0200

    W dniu 2011-03-29 10:30, Anna Maziuk pisze:
    > Witam,
    > współpracuję z Życiem Warszawy/Rzeczpospolitą.
    > Poszukuję osób po studiach, które poszukują pracy, ale niestety
    > bezskutecznie.
    > Kojarzycie pewnie serię tekstów w Gazecie Wyborczej na ten temat - o
    > tysiącach wysłanych cv, na które nikt nie odpowiada, o nastu rozmowach
    > kwalifikacyjnych, o pracy na czarno, umowę o dzieło, etc. O pracy
    > poniżej kwalifikacji.
    > Jeśli skończyłeś studia i bezskutecznie szukasz pracy, w najlepszym
    > wypadku imasz się jakiś dorywczych robót, bardzo chciałabym z Tobą
> [...]

    Mam nadzieję, że artykuł będzie zawierał logiczne wnioski, że jeśli
    połowa młodych osób studiuje (zamiast ca. 5%), to oczywistością jest, że
    większość będzie pracować poniżej swoich kwalifikacji.

    Proszę nie zrobić takiego błędu jak kiedyś zrobiła Gazeta Wyborcza (taka
    gazeta, co to jej czytelnicy na 10 stronie nie pamiętają, co czytali na
    pierwszej), jak na 1. stronie pisali dużą czcionką, że studiuje wysokie
    XX% młodzieży, i jak to dobrze, że aż tyle, a kilka stron dalej w małej
    notce lamentowali, że większość absolwentów nie może znaleźć
    odpowiedniej pracy, i co ciekawe - nie zauważyli związku pomiędzy faktem
    z 1. strony.

    --
    Liwiusz