PracaGrupypl.praca.dyskusje › Pierwszy wpis :)

  • 31. Data: 2006-10-22 17:31:46
    Temat: Re: Pierwszy wpis :)
    Od: "stokrotka" <o...@a...pl>

    > moja nie widziec tu sęs

    Pismo podobnie jest środkiem, a nie celem.
    Dlatego posługiwanie się pismem powinno być proste.
    Założenia nowej ortografi pozwalają pisać poprawnie,
    bez delektowania się zawiłościami samego języka.

    Założenia nowej ortografi umożliwiają poprawny zapis każdego polskiego słowa,
    bez straty czasu na sprawdzanie w słowniku, bez straty czasu na pisanie dwu
    liter zamiast jednej; ułatwiają naukę pisania dzieciom;
    umożliwiają jednoznaczny zapis w języku polskim;
    a 100 letni okres pszejściowy pozwoli dorosłym na bezstresowe dostosowanie się
    do nowego zapisu.

    Pisząc w nowej ortografi w 100 letnim okresie pszejściowym
    wystarczy pisać zwyczajnie wyrazy znane,
    a tam, gdzie nie jesteśmy pewni zapisu,
    należy preferować ż, u, i h zamiast rz, ó i ch.
    W okresie pszejściowym dopuszczalne jest też pisanie "ż" zamiast "rz"
    także tam, gdzie nowa ortografia zaleca "sz" (tj. po k, h, p, t).

    --
    (tekst w nowej ortografi: ó->u , ch->h ,rz->ż lub sz)
    Ortografia to NAWYK, często nielogiczny,

  • 32. Data: 2006-10-23 08:41:21
    Od: "Abominator" <a...@W...gazeta.pl>

    stokrotka <o...@a...pl> napisał(a):

> [...]
    > W okresie pszejściowym dopuszczalne jest też pisanie "ż" zamiast "rz"
    > także tam, gdzie nowa ortografia zaleca "sz" (tj. po k, h, p, t).

    gupia jezdeś

    EOT

  • 33. Data: 2006-10-23 10:09:01
    Od: Jakub Lisowski <j...@S...kofeina.net>

    Dnia 21 Oct 2006 21:48:16 +0200, stokrotka <o...@a...pl>
    w <5...@n...onet.pl> napisał:

    > Jednak podpisując tekst wzmianką o nowej ortografi, oszczędzasz czas,

    Oszczędzasz czas czytających, którzy wrzucają kogoś takiego do kfa.

    ja czyli jakub
    Revoke.

  • 34. Data: 2006-10-27 16:27:07
    Od: "stokrotka" <o...@a...pl>

    > Oszczędzasz czas czytających, którzy wrzucają kogoś takiego do kfa.

    Jednak, pszeczytałeś i straciłeś czas, dzięki. :)
    Może się jednak okaże, że wcale nie straciłeś tego czasu. :)

  • 35. Data: 2006-11-03 07:32:45
    Od: "stokrotka" <o...@a...pl>

    > Tak z ciekawości, w którym miejscu podpiszesz np. encyklopedię pisaną
    > ehem "nową ortografią"?
    Nie rozumiem pytania. Co to znaczy "encyklopedia pisana ehem"

    --
    (tekst w nowej ortografi: ó->u , ch->h ,rz->ż lub sz)
    Ortografia to NAWYK, często nielogiczny,
    ktury ludzie ociężali umysłowo
    nażucają bezmyślnie następnym pokoleniom. ?

  • 36. Data: 2006-11-18 23:13:43
    Od: m...@g...com

    stokrotka wrote:

> [...]
    > Jednak podpisując tekst wzmianką o nowej ortografi, oszczędzasz czas,
    > bo wyraz nieznany piszesz zgodnie z nową ortografią,

    Jak ktoś zna ortografię, nie musi zaglądać do słownika nawet dla nieznanych
    mu słów.

    A jak ktoś nie zna, wymyśla "nową ortografię" żeby uzasadnić swoje nieuctwo.

    p. m.

  • 37. Data: 2006-11-19 17:39:32
    Od: "Meklar" <m...@v...pl>

    > Wcale nie jest trudne takie pisanie,
    > by nowa ortografia nie była zauważona.

    OT:

    Witam Panią Stokrotkę!

    Wiele miesięcy upłynęło od czasu naszej ostatniej rozmowy. Być może pamiętasz,
    mówiliśmy o pewnej literce, którą uparcie umieszczałaś w ówczesnym alfabecie
    polskim. Mam nadzieję, że sięgnęłaś do źródeł i zweryfikowałaś swoją wiedzę.
    Jeśli nie to dam Ci podpowiedź: czy w alfabecie polskim występuje litera "v"?

    Druga sprawa:

    Stworzyłaś już projekt zmian i przedstawiłaś go instytucji odpowiedzialnej za
    rozwój języka polskiego (Rada Języka Polskiego)? Jeśli nie to powinnaś to
    zrobić. My nie jesteśmy władni dokonać takich zmian.

    Pozdrawiam
    Meklar