PracaGrupypl.praca.dyskusjePierwsza praca › Re: Pierwsza praca
    From: Wojciech Jaczewski <w...@o...pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Pierwsza praca
    Date: Tue, 03 Jan 2012 22:05:14 +0100

    Bing wrote:

    > Zaznaczyl jedynie że gdybyś miał odpowiednia wiedzę i jakies doświadczenie
    > (nie zawodowe a amatorskie) to wiedziałbyś na ile możesz się wycenić i
    > nie straszne byłyby wyzwania. Ale tego też nie skumałeś.

    Skąd niby ktoś mający wyłącznie amatorskie doświadczenie miałby wiedzieć ile
    firmy płacą za pracę?

    A nawet inny przypadek: pracowałem ponad 6 lat w jednej firmie i się
    zwolniłem. Skąd mam wiedzieć, czy - biorąc pod uwagę jaka była moja rola w
    firmie - miałem tam pensję:
    - wyższą niż rynkowa
    - rynkową
    - niższą niż rynkowa
    Mogę tylko zgadywać, bo akurat spośród moich znajomych skłonnych do wymiany
    informacji o zarobkach, nikt nie realizował takiej funkcji, jaką ja
    realizowałem (przy czym nie chodzi mi o samą nazwę stanowiska, lecz o to
    czym się kto realnie zajmował).

    Autorowi wątku też mogę tylko to powiedzieć: jeśli nie jesteś w stanie
    dowiedzieć się tego od znajomych, pozostaje tylko eksperymentowanie.