eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

PracaGrupypl.praca.dyskusjePewnie było ale ciekawe › Re: Pewnie było ale ciekawe
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.onet.pl!newsfeed.gazeta
    .pl!newsfeed.tpinternet.pl!atlantis.news.tpi.pl!news.tpi.pl!not-for-mail
    From: Flyer <f...@p...gazeta.pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Pewnie było ale ciekawe
    Date: Tue, 01 Jul 2003 23:30:38 +0200
    Organization: zzz
    Lines: 34
    Message-ID: <bdsuii$ech$1@atlantis.news.tpi.pl>
    References: <bdhp7k$d05$2@sklad.atcom.net.pl>
    <4...@n...onet.pl> <bdi9e4$b94$1@inews.gazeta.pl>
    <bdopfo$s5a$1@atlantis.news.tpi.pl> <bdq7ad$ovk$1@atlantis.news.tpi.pl>
    <bdr92e$j7o$1@nemesis.news.tpi.pl>
    NNTP-Posting-Host: qd248.warszawa.cvx.ppp.tpnet.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=iso-8859-2
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: atlantis.news.tpi.pl 1057095060 14737 217.99.13.248 (1 Jul 2003 21:31:00
    GMT)
    X-Complaints-To: u...@t...pl
    NNTP-Posting-Date: Tue, 1 Jul 2003 21:31:00 +0000 (UTC)
    User-Agent: Noworyta News Reader/2.9
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.praca.dyskusje:85828
    [ ukryj nagłówki ]

    winetu napisał:

    > > To już chyba za duża demagogia. Jak dla mnie hipermarkety są naroślą
    > > nowotworową w gospodarce - maksymalizują zysk kosztem dokładnie
    > > wszystkich uczestników rynku.
    > >
    > A konsumentów dlaczego?

    Nie dajesz mi zostać wzorowym populistą. ;)

    Pomijam juz fakt, że część konsumentów stanowią pracownicy firm, które
    przysyłają produkty do hipermarketów --> zaklęte koło --> producent mało
    płaci, bo sprzedaje do hipermarketów --> pracownicy kupują w
    hiepermarketach, bo mają mało pieniędzy --> producent musi wysyłać do
    marketów, bo rynek mu się kurczy -- na dłuższą metę taki model prowadzi
    do usztywnienia Rynku. ;)

    W początkowej erze zniechęcania do marketów mówiło się dużo o zasadzie
    łączenia towarów o niskiej cenie i niskiej jakości [ostatnio chyba PIH
    stwierdził, że kilkadziesiąt % mięsa w badanych hipermarketach nie
    nadawało się do sprzedaży, mogę również porównać np. jakość cytryn z
    mojego osiedlowego sklepiku i hipermarketu] z towarami o cenach
    względnie wysokich - klient nie jest w stanie sprawdzić, na których
    towarach przepłaca, a przepłaca. Oczywiście relatywnie klienci tracą
    najmniej, chyba że dają się uwieść reklamom - w stosunku do klienta
    "winą" hipermarketów jest duża koncentracja sprzedaży, a więc skala w
    jakiej odbywa się "nabieranie" klienta i tak naprawdę FAKTYCZNE
    zawężenie możliwości wyboru statystycznego Kowalskiego - delikatnie
    mówiąc lekko ograniczonego w inteligencji - wykorzystywanie
    "niepełnosprawnych umysłowo" nie jest etyczne. :))

    Flyer


Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1