PracaGrupypl.praca.dyskusje › ****Perfidne odwołanie****- trochę długie

  • 11. Data: 2003-06-25 14:51:23
    Temat: Re: ****Perfidne odwołanie****- trochę długie
    Od: "Tomek Zielinski" <t...@f...org.pl>

    "virtual" <f...@h...net> wrote in message
    news:bdcc49$o5c$1@atom.meganet.pl...

    > 1). oceniac z zewnatrz jest latwo, a ty lubisz to robic, lubisz pouczac
    > innych

    To jest Usenet, tu się komentuje. Jeśli ktoś nie chce ryzykować krytycznych
    głosów pod swoim adresem, powinien powstrzymać się od pisania.

    > 2). nie przymierzaj realiow USA do Polski, nie kazdy ma dolarowego meza
    ;-)

    Z uwagą śledzę wypowiedzi Niny, jak również jej adwersarzy. Powyższy tekst
    zaczyna wywoływać u mnie szczere obrzydzenie i emotikon nie zmienia tu
    absolutnie niczego.

    > dla kogos po 40-tce w PL strata pracy w ktorej sie "robilo" 20 lat to jak
    > okaleczenie fizyczne. gadki o rynku i normalnosci takiego zdarzenia
    swiadcza
    > chyba o twojej niedojrzalosci emocjonalnej badz o wyrachowaniu....

    Powstaje pytanie, czy emelya w czasie swojej kariery kierowniczej
    podpisywała papiery z taką beztroską, jak w opisanym przypadku.

    Tomek Z.

  • 12. Data: 2003-06-25 15:16:19
    Od: "virtual" <f...@h...net>

    > To jest Usenet, tu się komentuje. Jeśli ktoś nie chce ryzykować
    krytycznych
    > głosów pod swoim adresem, powinien powstrzymać się od pisania.

    Tak, dokladnie to Usenet, wiec komentuje.... ;-)))

    > ;-)
    >
    > Z uwagą śledzę wypowiedzi Niny, jak również jej adwersarzy. Powyższy tekst
    > zaczyna wywoływać u mnie szczere obrzydzenie i emotikon nie zmienia tu
    > absolutnie niczego.

    przyjales poze cnotliwej panny czy moze adwokata Niny
    Miller ? a moze i jedno i drugie ?

  • 13. Data: 2003-06-25 15:16:34
    Od: "JarekT" <t...@w...pl>

    Witaj

    Nie będę oceniał faktu natychmiastowego podpisania przez Ciebie tego
    dokumentu, bo sądzę, że nie po to pisałaś na grupę, aby czytać czyjeś
    aroganckie komentarze.
    Natomiast powiem Ci, że podpisanie tego od razu czy też potem nie ma
    większego znaczenia. Porozumienie zmieniające (właśc. - wypowiedzenie
    zmieniające) działa tak:
    - ma ono okres taki, jak wypowiedzenie zwykłe dla danego okresu zatrudnionia
    (dla Ciebie - 3 mies.)
    - wypowiada ono dotyczchasowe warunki pracy i/lub płacy (może to dotyczyć
    np. stanowiska)
    - masz czas (najczęściej połowę okresu wypowiedzenia) na podjęcie decyzji
    czy sie zgadzasz
    - jeśli tak - po upływie okresu wypowiedzenia dotychczasowa umowa o pracę
    jest rozwiązana i zawierana nowa, na nowych warunkach określonych w
    wypowiedzeniu zmieniającym
    - jeśli nie - wypowiedzenie zmieniające staje się zwykłym wypowiedzeniem
    umowy o pracę i po upływie jego okresu nie jesteś już tam zatrudniona.
    Nie tracisz oczywiście odprawy i innych świadczeń, jeśli Ci się należą.
    Niestety tak, jak to opisałaś nie widzę faktu naruszenia prawa, choć
    sk********two oczywiste.
    Sama pomyśl co zrobić. Może się przyczaić i szukać nowej pracy? A może
    pozbierać informacje na temat jego nadużyć i użyć (ale mi się rymnęło!)?
    Możesz także napisać własne wypowiedzenie, w którym wycofasz poprzednią
    zgodę i wypowiesz pracę - ale wtedy stracisz niektóre świadczenia. A można
    też zastosować środki, hmm, pozaproceduralne...
    W ogóle - głowa do góry! Jeden szef k***s, to nie koniec świata.

    Pozdrawiam i trzymaj się
    Jarek

  • 14. Data: 2003-06-25 15:38:16
    Temat: Re: Re: ****Perfidne odwołanie****- trochę długie
    Od: "JW" <b...@f...pl>

    W artykule news:m2ptl3yqs9.fsf@pierdol.ninka.net,
    niejaki Nina M. Miller z adresu <n...@p...ninka.net> napisał:

    > wiesz, ja sobie nie wyobrazam, ze podpisalabym cokolwiek bez
    > przeczytania (no chyba, ze przeczytalby to moj prawnik do ktorego mam
    > zaufanie) - a juz napewno nie SWOJE WLASNE WYPOWIEDZENIE!!!!

    Nino, ja rozumiem, ze TY sobie tego nie wyobrazasz, ale tak sie stalo -
    emelya podpisala to i juz, moze tak sie stalo pod wplywem wzburzenia, moze
    tak sie stalo, poniewaz byl za male literki, a moze po prostu nie
    spodziewala, ze moze zostac w tak perfidny sposob oszukana - nie nam to
    oceniac i zlosliwe uwagi "co by bylo gdybym ja tam byla" nic nie wnosza;
    poza tym Nino, na Boga, ludzi nie stac w Polsce na osobistego prawnika wiec
    albo czytaj wiecej gazet o sytuacji w Polsce albo nie mow takich glupot

    > w glowie mi sie nie miesci, jak mozna w takim wieku byc TAK NAIWNYM???

    naiwnym? moze po prostu uczciwym - nie spodziewala sie pewnie takiego obrotu
    sprawy;

    mysle, ze emelya nie chciala, aby jej oceniac tylko szukala porady - dlatego
    ten watek powinien byc skonczony

    EOT jak dla mnie

    JW

  • 15. Data: 2003-06-25 19:29:17
    Od: kiwaczek <k...@m...pl>

    emelya napisał w wiadomości <bdaa3s$f9i$1@news.onet.pl>:

    [tu był tekst emelya]

    Cześć emelya,
    Tak sobie to czytałam, co napisałaś, i co napisali inni, i niezmiernie
    smutno mi się zrobiło.

    Fakt. Podpisywanie czegoś w ciemno, to głupie, ale z drugiej strony i
    tak pewnie nie miałabyś wyjścia, więc pastwienie się nad tym aspektem
    jest głupie.

    Hm, hmm... tak myślę teraz szybko, co ja bym zrobiła. I widzę dwie
    opcje:

    1. Pozornie siedzieć cicho i prowadzić wojnę podjazdową - co właściwie
    jest głupie i wyczerpujące, i jak odczytuję twój post nie w twoim stylu,
    ale skoro to firma państwowa może przynieść efekty. Tylko nie wiadomo,
    kiedy.

    2. Z ową umową i "opisem sytuacji" poszłabym na konsultacje do prawnika.
    Myślę, że cię na to stać. Jeśli nie, to są prawnicy przy inspekcjach
    pracy, czy czymś takim. Ciekawe jest to, że zostałaś zdegradowana przez
    osobę o niższych kwalifikacjach. Tylko... jeśli zdecydujesz się na drogę
    sądową, to jest to walka typu: ty lub twój obecny szef. Musisz się
    liczyć z przegraną; musisz się liczyć z tym, że nawet jeśli wygrasz,
    będziesz pracować z tym człowiekiem.

    A właściwie jest trzecia opcja, mało skuteczna, ale jest - kiedy
    zaczniesz swoją walkę i postanowisz iść na całość, idź do lokalnych
    mediów. Wierzę, że mówisz prawdę, choć... nie wierzę w siłę mediów, ale
    kto wie? W sądy też nie wierzę. Źle mówię. Nie wierzę, że można
    wyegzekwować to, co sądy zasądzą, ale... nie poddawaj się. Moje firmy
    nie były państwowe, więc? Może tobie się uda. Mnie co prawda firmy są
    jedynie winne pieniądze i nigdy w życiu tych pieniędzy nie odzyskam,
    mimo prawomocnych wyroków.

    Usiądź spokojnie i przeanalizuj swoje papiery i sytucję wokół, i to, na
    kogo możesz liczyć. To jest bardzo ważne. Może to głupie, ale to jest
    ważne, by był ktoś obok, kto choć tylko przytuli. Nie chodzi o
    rozwiązanie problemu. No chyba że jesteś kobieta-taran, ale pewnie wtedy
    nawet byś tu nie zajrzała ;-).

    powodzenia i daj znać, jak ci poszło
    kiwaczek

  • 16. Data: 2003-06-25 21:00:50
    Od: "emelya" <e...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Anders" <j...@i...pl> napisał w wiadomości
    > A dobrze traktowalas ludzi?
    >
    > Ostatnia moja kierownicza to dopiero byla szmata.
    >
    > Niech zdechnie.

    Wyobraż sobie że dobrze traktowałam ludzi. Własnie chyba za to mam klopoty,
    bo potrafiłam bronić ich przed Dyrekcją, która zawsze uważała, ze ludźmi
    można pomiatać i że nawet jak mają rację, to jej nie mają. Najlepszym na to
    dowodem jest fakt, że wystapili w mojej obronie do Dyrektora, ale nie
    odniosło to żadnego skutku.

  • 17. Data: 2003-06-25 23:00:01
    Od: "Tomek Zielinski" <t...@f...org.pl>

    > przyjales poze cnotliwej panny czy moze adwokata Niny
    > Miller ? a moze i jedno i drugie ?

    Pozę? Tu nie ma żadnej gry ani udawania, pogarda jest absolutnie szczera i
    niewymuszona.

    Tomek Z.

  • 18. Data: 2003-06-26 02:32:01
    Temat: Re: Re: Re: ****Perfidne odwołanie****- trochę długie
    Od: n...@p...ninka.net (Nina M. Miller)

    "JW" <b...@f...pl> writes:

    > naiwnym? moze po prostu uczciwym - nie spodziewala sie pewnie takiego obrotu
    > sprawy;

    uczciwosc i naiwnosc to sa dwie rozne rzeczy. podpisywanie czegos w
    ciemno zdecydowanie nie zalicza sie do tej pierwszej kategorii.

    > mysle, ze emelya nie chciala, aby jej oceniac tylko szukala porady - dlatego
    > ten watek powinien byc skonczony

    a ja nie wiem co chciala a co nie. napisala na grupe newsowa, na
    ktorej w zasadzie glownie sie dyskutuje a nie udziela porad.
    po porade niech dzwoni do najblizszego jej oddzialu PIPu.

    jak nie miala ochoty, zeby ktos komentowal jej wypowiedz, to po co w
    ogole tu pisala?

    --
    Nina Mazur Miller
    n...@p...ninka.net

  • 19. Data: 2003-06-26 05:41:29
    Od: "Kania" <k...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Tomek Zielinski" <t...@f...org.pl> napisał w wiadomości
    > swiadcza
    >
    > Powstaje pytanie, czy emelya w czasie swojej kariery kierowniczej
    > podpisywała papiery z taką beztroską, jak w opisanym przypadku.

    W opisanym przypadku ta Pani wykazala sie zwyklym ludzkim odczuwaniem a nie
    beztroska... Chyba nigdy nie znalezliscie sie w takiej sytuacji...

    Kania

  • 20. Data: 2003-06-26 06:12:50
    Od: "virtual" <v...@x...xxxx.com>

    > Pozę? Tu nie ma żadnej gry ani udawania, pogarda jest absolutnie szczera i
    > niewymuszona.

    ROTFL.