PracaGrupypl.praca.dyskusje › Pensja netto w umowie o prace.

  • 21. Data: 2006-02-10 15:38:55
    Temat: Re: Pensja netto w umowie o prace.
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pięknego dnia Fri, 10 Feb 2006 11:30:22 +0100, "bublik"
    <b...@f...com> zakodował:

    >"Znowu" tzn., ze gdzies juz "gadalem bzdury" - mozna wiedziec gdzie
    >konkretnie ?

    "Taka umowa jest niewazna w swietle obowiazujacego prawa. Umowa o
    prace MUSI
    zawierac kwote wynagrodzenia brutto."

    "W Polsce ubezpieczenie spoleczne jest obowiazkowe. Wyzej cytowane
    przepisy
    realizuja te polityke - okreslaja w jaki sposob i skad ma byc
    pobierana
    skladka na ZUS od osob zatrudnionych na podstawie umowy o prace."

    Powyższe choćby dlatego, że nie całe składki są potrącane z
    wynagrodzenia i nie KP reguluje "ZUSy".

    >Poza tym, po co ta agresja, nie trzeba sie bac ludzi.

    Nie agresja, tylko wyraźne zakomunikowanie czytającym, że piszesz
    bzdury i lepiej się Twoimi wypowiedziami nie kierować, bo może to
    boleć.
    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775 e-mail Rot13 coded

  • 22. Data: 2006-02-10 20:32:21
    Od: "bublik" <b...@f...com>

    > Pięknego dnia Fri, 10 Feb 2006 11:30:22 +0100, "bublik"
    > <b...@f...com> zakodował:
    >

    > Powyższe choćby dlatego, że nie całe składki są potrącane z
    > wynagrodzenia i nie KP reguluje "ZUSy".

    Co znaczy "nie cale skladki" ? Skladka ZUS to jest skladka na ubezpieczenie
    spoleczne i taka wlasnie jest pobierana z wynagrodzenia na zasadach
    okreslonych w KP.

    Ja rozumiem, ze bardzo bardzo chcesz sie czegos czepic (i tym samym poczuc
    sie kims waznym), ale nie bardzo bardzo czego masz, wiec czepiasz sie
    slowek, stad moja prosba o pohamowanie agresji bo to jest smieszne.

    .

  • 23. Data: 2006-02-10 20:43:36
    Od: gromax <gromax@WYTNIJ_TO_interia.pl>

    > jest pobierana z wynagrodzenia na zasadach okreslonych w KP.
    ar ju siur? hint - od kiedy kwestie podatkowe są regulowane przez KP?
    --
    ---- to tylko moje zdanie ---
    -- G -- R -- O -- M -- A -- X --

  • 24. Data: 2006-02-10 20:52:48
    Od: "bublik" <b...@f...com>

    Użytkownik "gromax" <gromax@WYTNIJ_TO_interia.pl> napisał w wiadomości
    > ar ju siur? hint - od kiedy kwestie podatkowe są regulowane przez KP?

    Zanim sie odpisze na czyjas wiadomosc to nalezy DOKLADNIE przeczytac czego
    ona dotyczy i w jakim kontekscie autor przedstawia takie, a nie inne
    poglady, opinie, fakty itp.

    .

  • 25. Data: 2006-02-10 21:07:23
    Od: gromax <gromax@WYTNIJ_TO_interia.pl>

    > Zanim sie odpisze na czyjas wiadomosc to nalezy DOKLADNIE przeczytac czego
    > ona dotyczy i w jakim kontekscie autor przedstawia takie, a nie inne
    > poglady, opinie, fakty itp.
    ok, w takim razie zadam inaczej pytanie - które przepisy KP regulują sprawy
    związane z fiskalizmem państwowym?

    i to jest wyłącznie podpowiedź do twojego zdania ( a wprost - piszesz
    nieprawdę i tylko podpowiadam w którym miejscu)
    --
    ---- to tylko moje zdanie ---
    -- G -- R -- O -- M -- A -- X --

  • 26. Data: 2006-02-10 21:50:12
    Od: "bublik" <b...@f...com>

    > ok, w takim razie zadam inaczej pytanie - które przepisy KP regulują
    > sprawy
    > związane z fiskalizmem państwowym?

    Moja wypowiedz nie porusza kwestii "fiskalizmu panstwowego", tylko
    skladnikow wynagrodzenia brutto okreslonych w KP.

    > i to jest wyłącznie podpowiedź do twojego zdania ( a wprost - piszesz
    > nieprawdę i tylko podpowiadam w którym miejscu)

    Ponawiam moja prosbe o dokladne czytanie moich wypowiedzi - jesli masz
    problem z rozumienie slowa pisanego, to zalecam powrot do korzeni i doglebne
    studium elementarza (zamiast pisac bzdury na grupach dyskusyjnych)

    .

  • 27. Data: 2006-02-10 22:21:57
    Od: gromax <gromax@WYTNIJ_TO_interia.pl>

    ok, co to w takim razie są "składniki wynagrodzenia brutto" w twoim
    rozumieniu?
    i - na marginesie - który paragraf KP je definiuje
    --
    ---- to tylko moje zdanie ---
    -- G -- R -- O -- M -- A -- X --

  • 28. Data: 2006-02-10 22:34:31
    Od: "bublik" <b...@f...com>

    > ok, co to w takim razie są "składniki wynagrodzenia brutto" w twoim
    > rozumieniu?
    > i - na marginesie - który paragraf KP je definiuje

    Fiskalizm to okreslona polityka skarbowa polegajaca na podnoszeniu stopy
    opodatkowania.
    Fiskalizm, a KP nie maja nic wspolnego - KP nie reguluje polityki skarbowej,
    ani fiskalizm nie reguluje przepisow dot. stosunku o prace.

    Skladniki wynagrodzenia brutto to wynagrodzenie pozostajace do dyspozycji
    pracownika po odliczeniu skladek ZUS oraz zaliczki na podatek dochodowy.
    Podstawe prawna znajdziesz w jednym z wczesniejszych moich postow w tej
    dyskusji.

    .

  • 29. Data: 2006-02-11 00:49:48
    Od: gromax <gromax@WYTNIJ_TO_interia.pl>

    > Fiskalizm to okreslona polityka skarbowa polegajaca na podnoszeniu stopy
    > opodatkowania.
    tylko? a egzekwowanie już istniejących zobowiązań? coś masz kiepską
    definicję
    > Fiskalizm, a KP nie maja nic wspolnego - KP nie reguluje polityki
    > skarbowej, ani fiskalizm nie reguluje przepisow dot. stosunku o prace.
    w końcu dotarło, albo przynajmniej wykułeś na blachę i powtarzasz (nie wiem
    jeszcze czy ze zrozumieniem)

    > Skladniki wynagrodzenia brutto to wynagrodzenie pozostajace do dyspozycji
    > pracownika po odliczeniu skladek ZUS oraz zaliczki na podatek dochodowy.
    małe pomieszanie z poplątaniem. nie chce mi się tłumaczyć, ale coś mi tu
    pachnie próbą zrozumienia przez ciebie potocznych pojęć "starego brutto" i
    "nowego brutto" (po zmianach kilka lat temu do brutto pracownika zostały
    dodane "zusy")
    > Podstawe prawna znajdziesz w jednym z wczesniejszych moich postow w tej
    > dyskusji.
    czyżby chodziło ci o art 87, §1 (jedyny numer paragrafu jaki mi się udało
    znaleźć w twoich postach tego wątku)? on tylko wskazuje co
    _po_odliczeniu_"fiskusowym"_ może być potrącone, w jakiej kolejności i w
    jakiej maks. wysokości z pensji pracownika (np. alimenty, kary itp)

    > .

    ---- to tylko moje zdanie ---
    -- G -- R -- O -- M -- A -- X --
    -> komputer już od 250 zł <-
    _/\z/\a/\p/\r/\a/\s/\z/\a/\m/\_

  • 30. Data: 2006-02-11 08:25:45
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pięknego dnia Fri, 10 Feb 2006 21:32:21 +0100, "bublik"
    <b...@f...com> zakodował:

    >Co znaczy "nie cale skladki" ?

    Naprawdę nie wiesz, że część składek pracodawca płaci z własnej
    kieszeni i nie potrąca z wynagrodzenia brutto?

    >Ja rozumiem, ze bardzo bardzo chcesz sie czegos czepic (i tym samym poczuc
    >sie kims waznym),

    Skoro tak to odbierasz - trudno.
    Mam nadzieję, że nikt nie oprze swoich istotnych działań na tym, co
    piszesz bez sprawdzenia - bo nie bardzo masz pojęcie o tym, co piszesz
    (a uwierzenie w to może kogoś kosztować konkretne problemy i konkretne
    pieniądze).

    Z mojej strony EOT.