PracaGrupypl.praca.dyskusje › Pan informatyk przyszedł

  • 31. Data: 2006-07-24 07:58:20
    Temat: Re: Pan informatyk przyszedł
    Od: keisho <k...@w...pl>

    clockworkoi wrote:
    [...]
    > pracy w teamie mlodych i dynamicznych, teraz nie obserwuje tego juz tak
    > czesto, choc nadal sie pojawiaja takie zapisy. Na zachodzie norma jest, ze
    > pracuja ludzie w okolicach 40 i wzwyz, rowniez jako informatycy, i u nas
    > pracodawcy zaczynaja chyba rozumiec, ze mlody i dynamiczny wytrzyma tylko
    > pare lat kieratu i sie spali, a pracujacy na luzie, spokojnie, rozumnie i
    > przez to rownie wydajnie starszy gosc pociagnie wbrew pozorm dluzej. Wiec
    > nie martwilbym sie tym specjalnie - za 15 lat wszystko sie moze zmienic:)

    Do tego wyszystkiego dopisalbym jeszcze zupelny brak samokrytyki u
    mlodych i dynamicznych oraz nikla swiadomosc o wlasnych brakach,
    przyczym nie chodzi mi bynajmniej o wiedze teoretyczna.
    Rowniez porownanie do umiejetnosci spojrzenia na problem calosciowo a
    nie skupianie sie na, jak sie potem okazuje, niewiele znaczacych
    szczegolach, wypada zdecydowanie na niekorzysc `mlodych wilkow'

    --
    to tylko moje zdanie
    keisho

    szukam programisty http://www.ebiznesarium.pl

  • 32. Data: 2006-07-24 08:02:49
    Od: Immona <c...@n...gmailu>

    CZYŚCIWO wrote:
    > Użytkownik "Filip Ozimek" <f...@m...polbox.pl> napisał w wiadomości

    > Uważam, że wiek nie jest żadną obiektywną przeszkodą w uczeniu się.

    Moze byc, bo mozg sie starzeje, a liczba polaczen miedzy neuronami
    zaczyna malec juz w latach dwudziestych. Obronic sie przed tym da
    poprzez nieprzerwana mocna aktywnosc intelektualna, tak wiec nie kazdego
    musi to dotknac. Ale jesli ktos prowadzi tryb zycia nie wymagajacy
    uczenia sie nowych rzeczy w takiej objetosci i czestotliwosci, jak
    podczas w miare wymagajacych studiow, to zachodzi ten efekt starzenia
    sie mozgu. Najszybciej mozna to zaobserwowac w szybkosci uczenia sie
    jezykow obcych - roznica miedzy siedmiolatkiem a dwudziestoparolatkiem
    jest w tej dziedzinie juz dosc znaczaca.

    I.

    --
    http://nz.pasnik.pl
    mieszkam w Nowej Zelandii :)

  • 33. Data: 2006-07-24 08:17:15
    Od: Hikikomori San <h...@g...pl>

    Sheer wrote:

    > no tak, ale są takie zawody, że to nieporównywalnie mniej przeszkadza
    > - nawet jak ktoś się zatrzymał
    >
    > np.
    > - inż. budownictwa (technologie budowlane zmieniły się o 10% w ciągu 20lat -
    > a nie o 10000000000% jak w "informatyce")

    Nie przesadzalbym znow tak bardzo z tymi zmianami, zwlaszcza wyrazonymi
    w procentach. Owszem, rozwoj informatyki jest dynamiczniejszy niz
    budownictwa, jesli chodzi o technologie, ale jakos mnie te ostatnie 20
    lat nie wytracily z torow... Wlasciwie wielkiej rewolucji zadnej nie
    bylo. Owszem, byly mniejsze czy wieksze zmiany, ale nic, czego czlowiek
    nie bylby w stanie nie opanowac.

    Za to wspolczuje wszystkim tym, ktorzy niejako na dziendobry beda
    musieli opanowac to, na co ja mialem nascie lat...

    --
    Kami-no kodomotachi-wa mina odoru i inne ksiazki http://tiny.pl/gn6m
    ________________

  • 34. Data: 2006-07-24 08:39:08
    Od: "Bronek Kozicki" <b...@r...pl>

    Kaizen <x...@c...sz> wrote:
    > Ja myślę, że nie ma profesjonalisty o zawodzie informatyk. To ani
    > programista, ani administrator, ani architekt systemu, ani... Ot taka
    > złota rączka co to potrafi office'a zainstalować, zrobić tabele
    > przestawne, przemielić coś accesem, czy windowsa postawić.

    i jako taka "złota rączka" jest traktowany. A nie jako profesjonalista.

    > I IMO w małych firemkach jak najbardziej będzie przydatny - ale
    > karierę w tym trudno zrobić i coś zarobić, bo to i "siostrzeniec Zosi
    > z księgowości to zrobi za parę złotych"

    otóż to.

    B.

  • 35. Data: 2006-07-24 15:27:36
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pięknego dnia Sun, 23 Jul 2006 19:57:49 +0200, Filip Ozimek
    <f...@m...polbox.pl> zakodował:

    > Wraz z wiekiem maleją możliwości nauki

    Nie strasz. To tegoroczni maturzyści już teraz mogą naskoczyć dziadkom
    w wieku przedemerytalnym. I ta różnica będzie jeszcze rosła?

    Patrząc na przeciętny poziom "młodych informatyków" wypowiadających
    się na przeróżnych forach starsi mogą spać spokojnie. Problemy będą
    mieli dopiero, jak zostaną kierownikami i będą potrzebować zatrudnić
    kogoś młodego i qmatego.
    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775 e-mail Rot13 coded

  • 36. Data: 2006-07-24 16:09:36
    Od: "Tom" <s...@o...pl>

    Użytkownik "CZYŚCIWO" <czysciwo@@op.pl> napisał w wiadomości
    > Użytkownik "Filip Ozimek" <f...@m...polbox.pl> napisał w wiadomości

    > W taki sposób sie pocieszasz, czy zniechęcasz?
    > Miałem okazje przez pare lat obserwować wyniki w nauce studentów w
    > przedziale od
    > 19 do 50 lat.
    > 90% osób z przedziału 19-25 lat nie przeszło 1 roku.
    > 100% osób z przedziału 35-50 przeszło do końca.
    >

    > --
    > CZYŚCIWO
    > W Niemczech taka bieda, że już polskie szmaty piorą www.mewa.prv.pl

    Tak tylko pewnie ten gorny przedzial wiekowy to studia zaoczne co nijak ma
    sie do poziomu studiow dziennych

  • 37. Data: 2006-07-24 16:38:38
    Od: CZYŚCIWO <czysciwo@@op.pl>

    Użytkownik "Tom" <s...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Tak tylko pewnie ten gorny przedzial wiekowy to studia zaoczne

    To zdolna jednoroczna młodzież te same zaoczne robiła.

    > co nijak ma sie do poziomu studiow dziennych

    Niestety masz racje. Jak się tutaj czyta wypowiedzi dziennych magistrów, to się
    człowiek często zastanawia, jakim cudem bez Giertycha maturę zdali.

  • 38. Data: 2006-07-25 06:50:09
    Od: "diego " <e...@p...onet.pl>

    > Podzielam obawy kolegi. Dopiero zaczynam karierę programisty, ale obawiam
    > się że za 20-30 lat nie znajdę już pracodawcy, który zechce mnie zatrudnić
    > na tym stanowisku. Będzie wielu młodszych, wydajniejszych, nie posiadających
    > rodzin i dzieci.

    spoko spoko :)
    pracuje w firmie z programistami z 20-30 letnim stazem ... i moge cie zapewnic
    ze za te 20 30 lat bedziesz .. o wiele bardziej potrzebny niz teraz ... bo
    bedziesz mial w cholere programów które zrobiles i zyjesz znimi przez te
    kilkadziesiat lat .. teraz mozesz byc dobry zdolny i kreatywny (niewypalony) ...
    a w przsyzlosci bedziesz niezastopiony ... jesli oczywiscie nie bedziesz sie
    przez ten czas obijal ... wydajnosc to nie wszytko doswiadczenie jest bezcenne
    ... z wiekiem zmienia sie charakter pracy coraz mniej wymyslasz ..a wiecej
    pracujesz nad tym co wymysliles w mlodosci ... no i ciagle korygujesz błędy
    żółtodziobów ;) i bedziesz mógł marudzić ze tera to prawdziwych informatyków już
    niema ... a za twoich czasów to jeszcze byli :)

    pozdro

  • 39. Data: 2006-07-25 07:28:56
    Od: "clockworkoi" <c...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Tom" <s...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Użytkownik "CZYŚCIWO" <czysciwo@@op.pl> napisał w wiadomości
    <cut>

    > Tak tylko pewnie ten gorny przedzial wiekowy to studia zaoczne co nijak ma
    > sie do poziomu studiow dziennych

    I tak oto nieuchronnie dochodzimy do kolejnej bzdurnej dyskusji na temat
    wyzszosci studiow (i studentow) dzienych nad zaocznymi.... bla bla bla...

  • 40. Data: 2006-07-27 04:24:43
    Od: Sheer <s...@v...pl>

    Immona wrote:
    > Moze byc, bo mozg sie starzeje, a liczba polaczen miedzy neuronami
    > zaczyna malec juz w latach dwudziestych.

    o! jaki NAUKOWIEC się odezwał!

    btw. jesteś pewna?

    hmm... zwłaszcza pod wpływem CIĘŻKIEGO PICIA :P

    > Obronic sie przed tym da
    > poprzez nieprzerwana mocna aktywnosc intelektualna, tak wiec nie kazdego
    > musi to dotknac.

    no właśnie, znane Ci są może wyniki badań, jak najbardziej naukowych
    właśnie, że u osobników DOROSŁYCH (czy to szczurów czy ludzi) pod wpływem
    systematycznej aktywności UMYSŁOWEJ komórki nerwowe w mózgowiu SIĘ MNOŻĄ !?

    np. takie historie o tym jak to w mózgach LONDYŃSKICH TAKSÓWKARZY ośrodki
    odpowiedzialne za orientacje przestrzenną SĄ PONADPRZECIĘTNIE ogromnie
    rozwinięte!!

    PS. proszę nie zabierać pseudonaukowego głosu i nie siać dezinformacji
    zwłaszcza w tak ISTOTNYCH dla CZŁOWIEKA jako Istoty sprawach!

    --
    Sheer