PracaGrupypl.praca.dyskusje › PILNE !!! POMOCY

  • 1. Data: 2005-01-07 09:14:46
    Temat: PILNE !!! POMOCY
    Od: emati <e...@n...wp.pl>

    Mam taki problem,
    Miałem pracownika który pracował cały 2004 rok
    31.12.04 skończyła się umowa.
    od 05.01.2005 dostał kolejną umowę
    Pracownik nie korzystał z urlopu przez cały 2004 rok
    Czy mam obowiązek z racji tego że jest przerwa między umowami do
    wypłacenia ekwiwalentu za cały 2004 rok?
    Prosze o podstawę prawną.

    dziękuję pięknie
    emati

  • 2. Data: 2005-01-07 09:51:38
    Temat: Re: PILNE !!! POMOCY
    Od: "wektor" <w...@i...pl>

    Użytkownik "emati" <e...@n...wp.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Czy mam obowiązek z racji tego że jest przerwa między umowami do
    > wypłacenia ekwiwalentu za cały 2004 rok?

    Tak, konieczna jest wypłata ekwiwalentu za urlop wypoczynkowy, skoro
    nastąpiło definitywne rozwiązanie umowy o pracę, ponadto pracodawca
    miał obowiązek wydania świadectwa pracy (w dniu 31.12.2004 r.).
    Ale korzystniejsze (dla obydwu stron) byłoby zawarcie uwmowy o pracę
    od 01.01.2005 lub przedłużenie aneksem poprzedniej umowy o pracę.
    Przede wszystkim unika się wyrejestrowywania pracownika z ubezpieczeń
    w ZUS i ponownego rejestrowania, szkolenia bhp, wstępnych badań
    lekarskich i całej procedury związanej z zatrudnieniem pracownika po
    raz pierwszy.
    Ponadto, taka praktycznie 2-dniowa przerwa w pracy jest sztuczna,
    skoro pracownik ma zaległy urlop wypoczynkowy, który mógł w tym czasie
    wykorzystać.
    Proponuję pracodawcy przemyślenie tej dziwacznej sprawy. Pracodawca
    ściąga na siebie kłopoty, z którymi sam nie może sobie poradzić (pyta
    na forum, a odpowiedzi otrzyma często gęsto od osób, którym "się
    wydaje"), pracownikowi robi sztuczną przerwę w zatrudnieniu i pozbawia
    go 4 dni z jego stażu pracy, a nie udzielił ani 1 dnia urlopu
    wypoczynkowego w naturze, mimo że pracownik przepracował cały 2004 r.

    wa

  • 3. Data: 2005-01-07 10:00:46
    Od: emati <e...@n...wp.pl>

    wektor napisał(a):

    ciach
> [...]
    > go 4 dni z jego stażu pracy, a nie udzielił ani 1 dnia urlopu
    > wypoczynkowego w naturze, mimo że pracownik przepracował cały 2004 r.

    tak dla jasności to nie był mój pomysł tylko głąba z kadr,
    ja tylko pensje liczę :-)
    ale dziękuje za odpowiedź.