PracaGrupypl.praca.dyskusje › Podstawa naliczania średniej do choroby

  • 1. Data: 2005-01-07 07:34:09
    Temat: Podstawa naliczania średniej do choroby
    Od: "Joanna Kostrom" <j...@i...pl>

    Witam !!

    Po rozmowie z jedną Panią z ZUS-u jestem trochę wygłupiona i proszę o pomoc.
    Mam dwa pytanka:

    1. Wyliczam podstawę do naliczenia zasiłku chorobowego dla pracownika który
    zatrudniony był 2 sierpnia 2004 (1 sierpień to niedziela), czy ten miesiąc
    powinnam uwzględnić do naliczenia średniej do choroby ? Otrzymał on
    wynagrodzenie za caly miesiąc który miał 22 dni robocze. Moja świadomość
    jest taka, że jeśli przepracował cały miesiąc (a według mnie tak było)
    powinnam ten miesiąc uwzględnić.

    2. W zakładzie wypłacana jest premia kwartalna i uwzgłedniana do podstawy
    chorobowego w 1/12. Jest to zgodne ze stanem prawnym na dzień 1 września
    1999 r. Dowiedziałam się, że w 2002 roku była nowelizacja zmianiająca tą
    regułę i dla nowozatrudnionych powinna ta premia być dzielona przez miesiące
    jego zatrudnienia (nie uwzględniając miesiąca sierpnia ww przypadku).

    Z góry dziękuję za odpowiedź i jeśli to możliwe to poproszę o namiar na
    przepisy prawne

    J.K.

  • 2. Data: 2005-01-08 16:24:52
    Temat: Re: Podstawa naliczania średniej do choroby
    Od: s...@p...onet.pl

> [...]
    > jego zatrudnienia (nie uwzględniając miesiąca sierpnia ww przypadku).
    >
    > Z góry dziękuję za odpowiedź i jeśli to możliwe to poproszę o namiar na

    ad 1. Dobrze rozumujesz. Musi być minimum 15 dni aby ten miesiąc brać do
    obliczeń.
    ad 2 .Nie pamiętam zmiany z 2002 roku ale wejdź na stronę inernetową Sejmu i
    tam odszukaj tą ustaw, powyższą sprawę reguluje ustawa z 25.06.1999 r.( Dz.U
    nr.60, poz. 636 z póź. zm. )jak w Sejmową wyszukiwarkę wklepiesz Dz.U i poz. to
    otrzymasz ustawę znowelizowaną. Pozdrawiam.