PracaGrupypl.praca.dyskusjePIEPRZONY KRAJ! - TRZEBA UCIEKAC !!!!!!!!!! › Re: PIEPRZONY KRAJ! - TRZEBA UCIEKAC !!!!!!!!!!
  • Data: 2002-12-03 08:19:54
    Temat: Re: PIEPRZONY KRAJ! - TRZEBA UCIEKAC !!!!!!!!!!
    Od: n...@p...ninka.net (Nina M. Miller) szukaj wiadomości tego autora

    "AndrzejW" <a...@s...pl> writes:

    [..]

    > Jedyny rozsądny post w całej dyskusji - najwyraźniej udzieliło Ci się
    > amerykańskie I'm fine.

    a udzielilo mi sie. i nie samo, oj nie. pracowalam nad tym ladnych
    pare lat, calkowicie na trzezwo i z rozmyslem.
    na wiele sposobow.

    zmiana nastawienia do swiata nie jest bynajmniej prosta, nie - ale tez
    mozliwa do zrobienia.

    > Ciekawe jest to, że jak ktoś pisze: "Ale jest do dupy", to natychmiast jest
    > sto postów "oj tak".

    a bo tak latwiej.
    narzekanie nie wymaga od ciebie ruszenia tylkiem i zrobienia czegos,
    czy pomyslenia., klepie sie jak mantre, po ktorej to mantrze - jak po
    mantrze - robi sie lepiej.
    niestety, na krotko - wiec trzeba znowu mantre powtarzac i
    powtarzac....

    po jakims czasie takiego klepania czlowiek jest w zamknietym kregu
    niemoznosci, nie jest w stanie juz wlasciwie zrobic nic i odruchowo
    odrzuca kazda oferte pracy, chociazby przyszla na talerzu i ugryzla w
    nos :)

    > A jak ktoś pisze, że mu się w życiu powodzi, to słyszy (widzi) "KRETYN",
    > "IDIOTA".

    klasyczny mechanizm resentymentu, dosc dobrze znany w psychologii.

    > Ot, taka narodowa przywara.

    fakt. narzekactwo w narodzie polskim wystepuje w wyraznie wiekszym
    stezeniu niz w innych nacjach.
    i to jest opinia wiekszosci cudzoziemcow, co do polski okazje mieli
    byli zjechac i poobserwowac troche.

    --
    Nina Mazur Miller
    n...@p...ninka.net