PracaGrupypl.praca.dyskusjePHP vs JAVA (zdalnie) › Re: PHP vs JAVA (zdalnie)
    From: Artur Zabroński <a...@...stopce.pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: PHP vs JAVA (zdalnie)
    Date: Thu, 08 Mar 2007 22:53:00 +0100

    Jakub Lisowski wrote:

    > ?? Znajdzie wystąpienia tego samego kodu i je pozmienia?
    Sorry, ale to jakaś nowość dla Ciebie? Chyba nie używałeś jakiegoś
    współczesnego IDE.
    > Takie IDE to chyba samo pisze kod.
    > Jakby jeszcze działało na Solarisie i dawało się wyświetlać na Cygwinie
    > to byłby cud, miód i orzeszki.
    > Niestety SOU#1.

    Np. Eclipse do takich należy tam ctrl+spacja jest cały czas w ruchu, całe
    nazwy klas i metod piszę się tylko w momencie ich deklaracji. Przy szukaniu
    klas wystarczy że wpiszesz jednym ciągiem Działa na Solarsie i działa na
    Windowsie. Ma też plugin C/C++ CDT się nazywa ale nie używałem także nie
    mogę powiedzieć jak się ma funckjonalność do JDT.

    > Masz kopiowanie w obrębie klasy nagłówków metod.
    > W przypadku masy klas implementujących ten sm interfejs masz masę
    > kopiowania pomiędzy klasami.

    To też załatwia IDE. Dosłownie 3 nacisnięcia klawiszy i utworzona klasa ma
    sygnatury metod które interfejsów które implementuje. Wspomniane wyżej
    Eclipse potrafi przenosić i kopiować metody między klasami, zmieniać hurtem
    sygnatury metod i wiele innych. Poważnie polecam - nawet dla zabawy.

    > I z kupy innych.
    > Nie przeczę, Java ma fajne ficzery, na przykład refleksję, ale ma także
    > kupę krech, wspomniane pojedyncze dziedziczenie, brak możliwości
    > definiowania operatorów, idąc dalej prymitywy (ze względów
    > wydajnościowych).
    > I nie jest silver bullet, która zabije wszelkie problemy.

    Ale ratio zalety/wady wydaje się być większe w Javie, dzięki tym ficzerom,
    ale to kosztem wydajności.

    --
    Artur Zabroński

    E-mail: artur (dot) zabronski (at) gmail (dot) com
    Jabber: artur (dot) zabronski (at) gmail (dot) com