PracaGrupypl.praca.dyskusjePHP vs JAVA (zdalnie) › Re: PHP vs JAVA (zdalnie)
  • Data: 2007-03-09 18:01:45
    Temat: Re: PHP vs JAVA (zdalnie)
    Od: pw <p...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Wozek napisał(a):
    > Zaraz zaraz a mozesz mi wyjasnic jaka wartosc bedzie mial warunek w
    > ifie ? Widze dwie opcje (slabo pamietam C) :
    >
    > 1. Czy aby przypadkiem nie zawsze true ?
    > Wtedy jaki jest sens uzywania ifa skoro warunek jest zawsze true ?
    > 2. jesli cokolwiek jest rowne 0 to wtedy false w przeciwnym wypadku true
    > (lub cos w tym stylu, np jesli <1 to false, >=1 true, etc.)
    > i wtedy czy nie jest przypadkiem czytelniejsze
    > if (cokolwiek) {int i = cokolwiek; ....}

    W wypadku if(int i = cokolwiek) deklarowana i inicjowana jest zmienna i,
    a następnie testowana jest jej wartość jako wartość warunku. Czyli
    warunek jest spełniony jeśli i != 0.
    Robi się takie rzeczy po to, by wprowadzić zmienną w minimalnym możliwym
    zakresie i aby od razu można jej było nadać sensowną wartość początkową.
    Dzięki temu nie śmiecisz taką zmienną poza zakresem warunku i
    otrzymujesz bardziej zwarty kod.
    Metoda zalecana przez twórcę C++: B. Stroustrupa.

    Pozdrawiam
    pw