PracaGrupypl.praca.dyskusje › Odprawa z tytulu przejscia na emeryture - help !!!

  • 1. Data: 2002-11-24 09:21:48
    Temat: Odprawa z tytulu przejscia na emeryture - help !!!
    Od: "wcale_nie" <m...@g...pl>

    Witam!

    Zapytuje w imieniu mamy, w przyszlym miesiacu przechodzi na emeryture (1947
    rocznik, 37 lat przepracowanych), nie jestem pewien ale to chyba podpada pod
    "jakis tam" stary system.

    Kolezanki mamy w innych firmach podobno dostaly odprawe z okazji przejscia
    na emeryture w wysokosci 3 miesiecznych wynagrodzen - mamie ksiegowa
    powiedziala ze nalezy sie jej jednomiesieczna odprawa - jakie sa podstawy
    prawne - moglby mi ktos doslownie zacytowac, dac konkretnego linka do
    zaisntnialej sytuacji ?

    Czy faktycznie ksiegowa ma racje?

    z gory dziekuje
    pozdrawiam
    w_n

  • 2. Data: 2002-11-25 06:39:27
    Temat: Re: Odprawa z tytulu przejscia na emeryture - help !!!
    Od: w...@p...onet.pl

> [...]
    > powiedziala ze nalezy sie jej jednomiesieczna odprawa  - jakie sa podstawy
    > prawne - moglby mi ktos doslownie zacytowac, dac konkretnego linka do

    Witam,
    Art. 921. § 1. (34) Pracownikowi spełniającemu warunki uprawniające do renty z
    tytułu niezdolności do pracy lub emerytury, którego stosunek pracy ustał w
    związku z przejściem na rentę lub emeryturę, przysługuje odprawa pieniężna w
    wysokości jednomiesięcznego wynagrodzenia.
    § 2. Pracownik, który otrzymał odprawę, nie może ponownie nabyć do niej prawa.
    tyle kodeks. Wyzsze odprawy mogą byc przewidziane w pozakodeksowych aktach
    prawa pracy (UZP). Stąd te 3 miesiące.

    pozdrawiam,
    Paweł