PracaGrupypl.praca.dyskusje › wiarygodność firmy

  • 1. Data: 2002-11-24 16:35:46
    Temat: wiarygodność firmy
    Od: "Karolina Walczyk" <i...@w...pl>

    Jak sprawdzić firmę o której nie wiadomo niczego poza adresem, nazwą i
    branżą. ?
    Od kiedy istnieje na rynku, kapitał itp. ?????

  • 2. Data: 2002-11-24 17:15:25
    Temat: Re: wiarygodność firmy
    Od: No Name <v...@w...pl>

    Użytkownik Karolina Walczyk napisał:
    > Jak sprawdzić firmę o której nie wiadomo niczego poza adresem, nazwą i
    > branżą. ?
    > Od kiedy istnieje na rynku, kapitał itp. ?????

    Znając adres możesz określić w którym sądzie jest zarejestrowana.
    Idziesz do czytelni akt, podajesz dane firmy (powinien być też nr RHB
    lub KRS, ale powinno się dać i bez niego) dajesz w zastaw dowód, a pani
    /pan wydaje Ci akta rejestrowe. Należy jednak pamiętać, że sporo firm
    nie uzupełnia danych w rejestrze (wyglądają tak, jakby wogóle nie
    działały) fałszuje bilanse, do zarządu powołuje osoby grzebiące na
    śmietniskach, etc. więc rejestr jest pomocny, ale nie daje gwarancji.

    Pzdr: Dogbert

  • 3. Data: 2002-11-25 12:42:59
    Od: "chlodny_" <c...@g...pl>

    a co w przypadku gdy firma ma swoja siedzibe za granica i nie ma oddzialu w
    Polsce ?

    pytam bo mam propozycje wspolpracy od austryjackigo funduszu inwestycyjnego,
    ponoc notowanego na tamtejszej gieldzie - tylko zastanawia mnie fakt braku
    jakichkolwiek sprawozdan finansowych na ich stronach www.

    pozdrawiam,
    chlodny_

  • 4. Data: 2002-11-25 12:49:49
    Od: No Name <v...@w...pl>

> [...]
    > ponoc notowanego na tamtejszej gieldzie - tylko zastanawia mnie fakt braku

    Nie wiem, jak w Austrii, ale np. w Niemczech prawo gospodarcze jest
    podobne do polskiego - na papierze firmowym zwykle widnieje siedziba
    sądu i nr pod jakim jest zarejestrowana firma. Nie robiłem tego, ale per
    analogia rejestr handlowy jest księgą wiary publicznej i dostęp do niego
    powinien być swobodny, tzn. dla każdego, kto ma jakikolwiek interes, by
    się z nim zapoznać.

    pzdr: Dogbert

  • 5. Data: 2002-11-26 06:59:57
    Od: "zairazki" <z...@p...onet.pl>

    Użytkownik "chlodny_" <c...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    inwestycyjnego,
    > ponoc notowanego na tamtejszej gieldzie - tylko zastanawia mnie fakt

    Nie tylko osobiście. IMVHO wyjazd do pracy za granicę to koszty
    startowe. Za mniej niż 500 zł wywiadownia gospodarcza sprezentuje Ci
    komplet podstawowych informacji w ciągu jakichś 2 tygodni. Pozostaje
    wybrać jedną z tych kilku największych, złożyć zlecenie i poczekać...
    pozrowionka
    zairazki