PracaGrupypl.praca.dyskusjeOdpowiedzialnosc pracownika za firmowy samochod › Re: Odpowiedzialnosc pracownika za firmowy samochod
    From: Andrzej Krasuski <e...@t...com>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Odpowiedzialnosc pracownika za firmowy samochod
    Date: Sun, 30 Oct 2005 10:56:29 +0100

    Użytkownik Reksio napisał:

    > Wracajac do meritum sprawy - "drogosc" samochodow ma tu drugorzedne
    > znaczenie - wazne jak zostaly uszkodzenia wycenione przez rzeczoznawce, by
    > naprawa tak jak powiedzialem byla oplacalna - i to ma pierwszorzedne
    > znaczenie. Ale chyba temat zostal juz wyczerpany, bo wszyscy zrozumieli w
    > czym rzecz.....no prawie wszyscy....

    Wybacz, ale ja wciąż nie zrozumiałem. Postawiłeś tezę, że drogich
    samochodów się nie naprawia bezgotówkowo. Teza ta jest sprzeczna z moim
    doświadczeniem, dlaczego więc nie miałbym z nią dyskutować i pozostawiać
    Czytelników w błędnym przekonaniu, że możesz mieć rację? Zaczynam mieć
    niejasne przeczucie, że piszesz tylko to, co Ci się "wydaje". Nie wiem,
    dlaczego tak Ci się wydaje i nie chcę w to wnikać (może nigdy nie miałeś
    "drogiego" samochodu, może masz ze dwóch znajomych, którzy "kombinują"
    na ubezpieczeniach i na tej podstawie to piszesz, a może jeszcze co
    innego ma wpływ na Twój odbiór rzeczywistości), natomiast fakty są
    takie, że jeżeli ktoś płaci kilkaset tysięcy za auto, to raczej nie
    wstawi go do "Pana Mietka" żeby zaoszczędzić tysiąc czy dwa odzyskane z
    ubezpieczenia - bo i po co? Biorąc przy tym pod uwagę potencjalną
    utratę gwarancji, naprawę nieoryginalnymi częściami, nakładanie tony
    szpachli zamiast nowego błotnika, stratę czasu na "załatwianie sprawy"
    itd. rzecz jest jak napisałeś "nieopłacalna".

    Oczywiście, są hardkorowcy, którzy z lubością ujeżdżają bryki wyklepane
    z trzech przystanków autobusowych i być może w ich przypadku tak właśnie
    to działa. Ale piszemy w tym wątku o samochodach firmowych, które
    najczęściej są autami leasingowanymi, naprawianymi w ASO, w miarę
    zadbanymi, bo przecież stanowią źródło przychodu dla pracodawcy. Jeżeli
    jako służbówkę dostajesz rozpadającego się trupa, to po pierwsze
    poszukaj innego pracodawcy, a po drugie takie auto nie spełnia warunków
    postawionej tezy.

    AKC