PracaGrupypl.praca.dyskusjeOdpowiedzialność admina › Re: Odpowiedzialność admina
    From: "Robert" <T...@i...pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Odpowiedzialność admina
    Date: Fri, 18 Feb 2005 18:05:29 +0100

    cura (news:slrnd1c2vd.3r7.muj@laptop.siec.lan)
    Napisał(a):
    > Mam takowe pytania:
    > Czy admin ponosi odpowiedzialność za nielegalne oprogramowanie
    > zainstalowane na kompach pracowników?

    Tak, w końcu nimi administrujesz. W zasadzie rozwiązaujesz to uprawnieniami.

    > Czy należy zwracać na to uwagę podpisując umowę z pracodawcą? Tzn. czy
    > należy zastrzec, że takowej odpowiedzialności się nie ponosi?

    Możesz próbować, ale ktoś musi ich pilnować....a kto jak nie ty?

    > Jak reagujecie na sytuacje kiedy np. zaistnieje konieczność skorzystania
    > z funkcji oferowanych przez komercyjny soft, który oczywiście należałoby
    > zakupić, a pracodawca z lekkim uśmieszkiem sugeruje użycie pirata?

    No to niech pracodawca zainstaluje, bądź da polecenie na piśmie.

    > Nie chodzi mi tu o rady w stylu: "zmień pracodawcę", (co wydaje się
    > oczywiste) a raczej o sposób postępowania i zakres ponoszonej
    > odpowiedzialności/konsekwencji.

    Wykonujesz polecenie przełożonego sprzeczne z prawem - możesz odmówić, ale
    potrzebujesz podkładki.

    > Przy okazji następne pytanie:
    > Czy zawierając umowę o pracę/zlecenie/dzieło/whatever na takich warunkach
    > (patrz początek) wyszczególniacie dokładnie zakres obowiązków?

    Podpisujesz kartę obowiązków, gdzie masz wyszczególnione co robisz.

    R.