PracaGrupypl.praca.dyskusjeprzyznanie się do pracy na etat › Re: Odp: przyznanie się do pracy na etat
  • Data: 2006-09-02 20:55:53
    Temat: Re: Odp: przyznanie się do pracy na etat
    Od: "Nixe" <n...@f...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W wiadomości <news:edcr9b$udr$1@node4.news.atman.pl>
    Nikiel ;) <n...@p...fm> pisze:

    > Ma znaczenie. Bo według prawa, takiej osobie po przepracowaniu
    > kolejnych 5 miesięcy należy się 1/12 wymiaru urlopu.

    Należało się kiedyś. Teraz liczy się to zupełnie inaczej.

> [...]
    > urlopu, stosuje się do czasu nabycia prawa do kolejnego urlopu art.
    > 153 Kodeksu pracy w dotychczasowym brzmieniu.
    > Art. 153 Kodeksu pracy w brzmieniu obowiązującym do 31.12.2003 r.
    > przewidywał, że pracownik uzyskuje prawo do pierwszego urlopu z
    > upływem 6 miesięcy pracy, w wymiarze połowy wymiaru przysługującego
    > mu po przepracowaniu roku. Z upływem zaś roku, pracownikowi
    > przysługiwało prawo do pozostałej części urlopu wypoczynkowego
    > przysługującego mu po przepracowaniu roku. Prawo do kolejnych urlopów
    > pracownik nabywał w każdym następnym roku kalendarzowym."

    To wytłumacz mi jak chłop krowie, jaki urlop przysługuje osobie, która w
    2003 roku przepracowała np. 5 miesięcy (czyli nie nabyła prawa do kolejnego
    urlopu), potem w 2004 i 2005 roku nie pracowała w ogóle, a w styczniu 2006
    znów rozpoczęła pracę i pracuje do dziś? Bo na mój rozum ma prawo do 9/12
    przysługującego jej wymiaru urlopu (tak jak osoba, która zaczyna pracę po
    raz pierwszy). Nie ma innej możliwości. Stąd moje pytanie - jakie dziś
    znaczenie ma fakt czy ktoś kiedyś przepracował pół roku czy rok czy pięć
    lat, skoro teraz liczy się wg nowych zasad?

    --
    Nixe